Baby en studeren??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoi allemaal,

Na lang wikken en wegen hebben mijn man en ik besloten om ervoor te gaan, we willen een kindje :) :)

Ik ben hier super blij mee en kan niet wachten tot het zover is, ik ben als het ware in mijn hoofd al zwanger nu alleen mijn lijf nog ;)

Waar ik alleen mee zit is dat ik midden in een opleiding zit, ik moet nog 3 jaar, als ik in de komende maanden al zwanger zou worden heb ik na de bevalling dus nog zo'n 2 jaar te gaan. Nu kan het natuurlijk ook allemaal anders lopen, misschien lukt het helemaal niet zo makkelijk en duurt het langer, maar toch ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die tijdens een studie zwanger zijn geworden of die met kleine kinderen aan een studie begonnen zijn.

Mijn bedoeling is om de studie wel af te maken.
    Het is de opleiding tot Verpleegkundige, ik ben werkzaam in het ziekenhuis en om de 5 a 6 weken heb ik een week school.
    Ik wil (moet) drie dagen blijven werken.

Ik zou graag horen of anderen hier ervaring mee hebben.
    Hebben jullie de studie af kunnen maken, of was dat te zwaar??
    Ben benieuwd of er vrouwen zijn die het gelukt is werk+studie met een kindje te combineren.

Liefs Lilly

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik denk (maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet) dat als je het vergelijkt met vrouwen die fulltime werken dat het jou ok wel zou moeten lukken om je studie af te maken, je zegt dat je 3 dgn moet blijven werken, in vergelijking met fulltime moeders is dat natuurlijk peanuts, maar de 1 is de ander niet, je moet er maar vanuit gaan dat jouw lichaam je wel zegt "" en nu ff mak aan"....

weet niet of de optie er is om eventueel je opleiding iets op te schorten mocht je het even niet meer trekken ??

niemand weet vantevoren heo het gaat lopen, de 1 is er vast van overtuigd fulltime te blijven werken en komen dan thuis te zitten terwijl de ander allemaal beren op de weg ziet er nergens last van heeft..

succes meid...en bedenk goed, het is ook niet gezegd uiteraard dat het zo snel al raak is (hoop voor je van wel natuurlijk)

:D

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Tuurlijk, 3 dagen werken in vergelijking met full-time is peanuts!
    Maar ik moet naast dat werken dus ook zorgen dat ik mijn opdrachten af krijg, en toetsen leer. Dus het is niet zo dat ik die 4 vrije dagen lekker met de benen omhoog kan gaan zitten.......... ;)
    Ik heb hiervoor jaren 42 uur gewerkt zonder problemen, en werk nu 32 uur in combi met deze opleiding en moet zeggen dat ik nu toch echt wel eens snak naar een vrije dag!!

Ik denk ook zeker wel dat het te doen is maarre, het zou mijn eerste kindje zijn dus weet niet wat ik kan verwachten dus al vol met vragen (vandaar dat ik ook op dit forum zit) en ik ben gewoon benieuwd naar de ervaring van andere meiden/vrouwen, hoe hebben zij dit gedaan????

Er zit in mijn groep nog een meisje dat al zwanger is maar die heeft besloten na haar verlof te stoppen met de opleiding, dus ik kan het ook niet bij haar afkijken of zo :D

Ach, ik ga gewoon eerst maar eens proberen zwanger te worden (dat besluit staat in ieder geval al vast :D ) en als het dan zover is zien we wel weer verder :)

4. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik ga in februari 2007 beginnen met opleiding van politie wat 3 jr duurt...
    werken en leren....

dus het moet wel gaan werken denk ik...

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien ben ik inmiddels zwanger (jipie) en weet je, ik maak me er niet meer zo druk om ;)
    Het kindje dat zich aan het ontwikkelen is in mijn buik dat is het allerbelangrijkste ;)

Ik ga proberen mijn opleiding af te maken, maar als het niet lukt dan vind ik wel weer ander werk en dan maak ik de opleiding over een paar jaar wel af.(of niet)
    We nemen het gewoon dag per dag, eerst maar eens zien dat we een gezonde beebie in onze armen mogen houden over 8 maanden!!!!

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik was zelf begonnen aan een tweejarige deeltijdopleiding toen ik nog niet zwanger was. Ik werk(te) fulltime. Toen werd ik zwanger. Een keer per week ging ik op donderdagavond naar school toe. Ook bleef ik fulltime werken. Dat was zwaar, maar wel te doen.
    Bij mij kwam de planning goed uit. Tegen de tijd dat het schooljaar was afgelopen, ging mijn verlof bijna in.

Zoals ik al zei, is het niet lastig om naar je opleiding en werk te gaan als je zwangerschap voorspoedig verlooopt. Wat ik wel heel erg moeilijk vond was het maken van de opdrachten. Als je een dag hebt gewerkt en je doet daarnaast ook nog een opleiding en je hebt je standaard zwangerschapskwaaltjes kan het erg lastig zijn om dan ook nog aan je huiswerk te gaan zitten. Mij is dat niet goed gelukt en loop nu dus na een jaartje studie al heel erg achter. Dit zorgt wel eens voor stress.
    Nu heb ik besloten om het volgende schooljaar even over te slaan en het laatste jaar van mijn opleiding het jaar daarna af te ronden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoi Lilly ,
    Als ik jou was zou ik gewoon rustig doorgaan met je opleiding! Ik werk zelf 36 uur per week en studeer daarnaast aan de universiteit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd de studie even op een laag pitje gezet heb omdat ik zwanger was van een tweeling waarvan ik van één een miskraam heb gehad.
    Aankomend jaar ga ik weer gewoon verder met de vakken die ik niet heb gehaald. Ik heb het losgelaten dat ik per se de studie binnen vier jaar moet afronden. Ik weet nl. zeker dat ik uiteindelijk gewoon die universiteit af ga ronden. Ons kindje is dan misschien een jaar of vier en kan er gewoon leuk bij zijn!
    Nogmaals maak je niet gek. Als ik jou zo hoor met 1 keer in de 5 a6 weken naar school valt het toch wel mee?
    Ik moet op de uni soms drie avonden zitten (deed ik niet hoor, maar er zijn er die het wel doen).

Groetjes Senseemillia

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Lily,

het zal plannen worden en een kwestie van discipline, maar je bent toch niet alleen. Je man/vriend kan ook een deel van de zorg op zich nemen en dan valt er veel te regelen.
    Ik ben ook nog met een opleiding bezig en hoewel het einde in zicht is als ik ga bevallen ben ik al weer plannen aan het maken voor een vervolgopleiding.
    Combinatie van drie dagen werken en een dag / avond scholing of in jouw geval 1 x per 6 weken een week moet toch samen af te stemmen zijn, ook met oppas en dergelijke.

Veel succes met de komende jaren. Het gaat je vast lukken.

Karin

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Bedankt allemaal!!

Ik ga het allemaal wel zien. Ik ga ervoor mijn opleiding af te maken, maar lukt het niet dan is dat ook het eind van de wereld niet.........
    Weet niet of het door de hormonen komt maar sinds een paar dagen ben ik er zo rustig onder.........ik neem alles dag per dag en geniet ervan dat ik zwanger ben :D :D :D

10. simalex

simalex Bekend lid

Hey lilly,

Ik zit (bijna) in het zelfde schuitje als jij! Ik heb nu het ernstige vermoeden dat ik zwanger ben en als dat zo is ben ik rond maart 2007 uitgerekend. Ik ben nu bezig met de opleiding verzorgende IG en die opleiding duurt nog tot maart 2007. Omdat de opleiding betaald wordt door het werk, hebben ze geprobeerd mijn zwangere (inmiddels bevallen) klasgenoten zo te demotiveren dat ze gingen stoppen. Dit is niet gelukt!!!!

Op zich zou het goed te doen moeten zijn, moet in december een scriptie afhebben en werk 26 uur/week, waar 8 uren school bij in zitten.

Mocht ik 12 weken zwanger zijn, ga ik proberen of ik tijdelijk (mocht het lichaam het toelaten) extra uren kan gaan werken en natuurlijk keihard werken om alles af te krijgen, zodat ze niet kunnen zeuren over dat ik te weinig stageuren heb gemaakt!

Na maart 2007 loopt mijn contract af... dus dat is wel een beetje lastig getimed. Zal dan wel een onbetaald zwangerschaps verlof hebben.

Maaruh Lilly! Go for it! Ik zou heel hard proberen om je studie klaar te maken! Maar natuurlijk niet ten koste van je ongeboren kind!

Groetjes Simone

Deel Deze Pagina