Baby en tuin en baby en vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 10 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hallo ladies!

Het mooie weer komt er weer aan en dus gaan de tuindeuren weer open :) alleen nu voor het eerst met baby. Nemen jullie je baby mee de tuin in en zo ja hoe? Ik heb geen gras (is dat een aanrader als ik toch de tuin moet verbouwen?). Zet je dan de box buiten neer in de schaduw uiteraard, of een zacht matje? Mijn baby tijgert al dus ik kan niet verwachten dat hij op een matje blijft. Hij wil nog wel in de box liggen, maar ook geen uren achtereen uiteraard. Thuis kruipt hij een behoorlijk deel van de dag over de grond.
    Zou ik een (oud) 2 persoons dekbed kunnen neerleggen of een opengeritste slaapzak of.... Wat doen jullie?
    Of wordt t deze zomer binnenblijven?

Verder gaan we met onze spruit binnenkort een lang weekend in een huisje met de hele familie. Hier buiten uiteraard hetzelfde "probleem" maar binnen weet ik ook niet of ik hem over de vieze grond wil laten kruipen waar 30man en een hond overheen lopen?

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn dochter is van september en was vorig jaar ook volop aan het tijgeren en rollen toen ze zomer eraan kwam. Wij hebben wel gras in de tuin en daar had ik een dekentje op neergelegd. Daar bleef ze mooi op liggen want het gras dat vond ze maar niks. Over de tegels schoof ze overigens gewoon voorruit.
    Ook wij hebben een familieweekend gehad en daar heb ik haar gewoon lekker laten gaan. Natuurlijk in de gaten houden maar verder laten rollen en lekker over de grond en evt de tuin schuiven.

Eigenlijk maar een advies. Lekker je kindje laten gaan. Hij moet nu juist alles ontdekken. En goed insmeren die korte tijd die hij dan vol in de zon is kan hij dan ook gewoon aan.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ik wisselde het altijd wat af, in de box (wij hadden een extra box in de tuin), op een kleed in het gras (als je een harde ondergrond hebt kun je twee kleden op elkaar leggen of tuinstoelkussens eronder), slapen in de kinderwagen of gewoon binnen, stukje wandelen, etc.
    Je hoeft echt niet de hele zomer binnen te bivakkeren hoor!
    Wel zoveel mogelijk in de schaduw houden en insmeren.
    Op echt warme dagen bleef ik midden op de dag wel vaak binnen, maar ik kan zelf ook niet zo goed tegen hitte dus ook voor mezelf.

4. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Idd lekker op een kleed.
    Je kunt ook voor een paar euro een kunstgrasmat kopen bij de action.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Een groot kleed neerleggen of anders een campingbedje?

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zette ik het campingbedje buiten als box. En soms op een picknickkleed even spelen.

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik dat zo hoor zal de kleine niet op het kleed blijven. Bestel bij bijvoorbeeld zeelando een regentuinbroek van lego. Zelf heb ik hem toen te groot gekocht zodat ze er langer mee kunnen doen. Ideaal!!! Die van ons kruipt zo heel de speeltuin door.

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier vorig jaar ook campingbedje of kleed op t gras (gras vond ze eng dis bleef ze keurig op. Bij echt warm weer zitten in een klein zwembadje. Of poosje in de kinderstoel (vond ze vooral leuk als wij bijvoorbeeld in de tuin aan t werk waren. ) veel afwisselen dus.

9. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Als je dan toch de tuin aan het verbouwen bent, zou ik zeker gras nemen! En als het ff kan kunstgras. Echt ideaal!
    Vorig jaar kroop mijn zoon ook in de tuin maar bleef vnl op het gras omdat dat zo lekker zacht is.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Vorige zomer kon mijn dochter enkel nog maar rollen..
    Ik zette de parasol open. 2 speeldekens op de grond, wat speelgoed en dan kon ze zich daar uitleven. Of ik zette de wipstoel of schommelstoeltje op onze tafel (En wij zaten er dan natuurlijk bij).

Deze zomer kruipt ze en kan ze hopelijk stappen, kan ze fijn in het gras/zandbak spelen en schommelen enzo zaaaalig

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier was hij vorig jaar 10/11 maanden toen het mooie weer begon.
    Hier ook gewoon een kleed op de grond gelegd, maar al snel ging hij gewoon kruipend over de stenen, niet ideaal, maar je ontkomt er ook niet aan.
    Campingbed buiten vond 'ie niks, hij wilde bewegen en zeker buiten.
    Hij heeft ook veel (toen het flink warmer was natuurlijk) in het badje onder de parasol gezeten, vond hij heerlijk!
    Nu kan hij inmiddels wel lopen en scharrelt al weken elke dag lekker in de tuin, zeker nu met het mooie weer, hij kan zich uren vermaken.

12. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Hier hebben de kinderen ook op een kleed gespeeld. Gras was bij mijn dochter heel handig. Ze vond het niet fijn aan haar handen en benen en bleef dus heel goed op het kleed. Zoon ging gewoon de hele tuin door. Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Hij kwam goed aan zijn beweging.

13. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hier ook kunstgras zoontje is net een jaar en hij loopt los en valt daar bij dus ideaal van de week al lekker buiten geweest

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb het inmiddels ook ervaren.. Zucht.. En elk steentje gaat in de mond. Als het aan haar lag dan. Echt enorm opletten hier!

15. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Vorige zomer was mijn dochtertje 2/3 maanden. Toen kon ik haar nog gewoon op een kleed wegleggen of liggend in de kinderwagenbak. Nu is het kruipen en stappen, en dat doet ze ook gewoon op de tegels, dit kan ik niet tegenhouden. Wel uitkijken, want ze wil idd ook alles in haar mond stoppen!

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben kleine sierbestrating nu (lag er al) met daartussen splitgrind en mieren etc. Als ik dus 1 ding niet wil is dat ie het in zn mond gaat stoppen haha

Is gras ook een aanrader als de kinderen ouder zijn? Ik weet van mijn leasekind dat ze er uren aan kon voelen toen ze het voor het eerst voelde.

17. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Voor onze dochter vorig jaar een campingbedje gebruikt, of een speelkleed in het gras. Nu kruipt ze, en hopelijk loopt ze tegen de tijd dat we meer buiten zijn 😁

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik zou als je de tuin aanpakt zeker (kunst)gras neerleggen. Verder heb je ook van die soort sokjes voor om de knieën zodat ze op tegels e.d. kunnen kruipen.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zou juist denken op langere termijn, wat je met je tuin wil...voor die ene zomer dat er een baby rondkruipt zou ik niet speciaal gras aanleggen. Box, wandelwagen, campingbedje, kleed/dekbed/slaapzak. Kruipen op stenen gaat ook en niet ieder kind stopt steentjes in de mond...hele zomer binnen blijven klinkt wel heel dramatisch :p

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben gewoon tegels op het terras (van die rode gladde) en gras in de tuin en wat ik telkens deed was ze in de box in de schaduw (parasol erboven) zetten als we buiten zaten. Toen ze begon te kruipen mocht ze overal kruipen waar ze wou, gras of steen maakt niet uit. Doe wel geen mooie kledij aan want die ziet gauw bruin/groen van het tijgeren over de tegels/gras.
    Verder op vakantie gewoon laten gaan. Ik maakte me geen zorgen over het vuil maken (daarna gewoon handjes wassen en zo) maar eerder over de zon.
    Ik vond het dus handig zowel thuis als op vakantie veel plaatsen te hebben waar ik de kleine telkens kon inzetten zodat ze niet de hele tijd in de volle zon kruipen. Thuis stond op het terras (in de schaduw): lichte draagbare IKEA eetstoel, box (kon ik naar buiten rollen), speelmat met veel speelgoed (zodat ze zich goed vermaakt). Op vakantie nam ik mee: draagbare eetstoel, reisbedje dat ik dan ook als box gebruikte en wat ik ook handig vond is zo'n een opvouwbaar reisbedje/box/strandtentje met uv-filter en bescherming tegen wind en muggen. Ik had deze: https://www.dreambaby.be/e/nl/db/babymoov-uv-werende-pop-uptent-baby-ni-blauw-631088

Deel Deze Pagina