Handjes wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij wassen de handjes van onze kleine man voor het eten (en meestal ook erna :D) met een nat doekje. Ik zag laatst bij het ophalen op het kdv dat ze dat daar ook doen. Vochtig doekje en dan zelf (als ze dat kunnen) de handjes en toet afvegen. Wanneer begin je eigenlijk "consequent" met handjes wassen onder de kraan?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    dat doen we nu al een tijdje als ze echt vies zijn (bv na buitenspelen), of na het tandenpoetsen, ze vind het super leuk!

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier voor het eerst eens geprobeerd, afgelopen week... eh... dráma!! :p

Ik pak toch nog maar even een toetenveger. :D

Liefs,

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij doen dit nu een sinds een paar weken, maar wel 'onder begeleiding' zeg maar. Hij staat op een kruk, een van ons erachter en we wassen gezamenlijk de handjes. Doen we het niet zo dan wordt het Eem groot waterballet, maar de insteek nu is om alvast aan te leren handjes te wassen voor het eten.

5. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Precies, zo bedoel ik het ook ongeveer. Misschien maar eens gaan proberen.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook, dl speelt dan met 1 hand met kraan, spons en afwas en ik schrob ondertussen haar nagels vd andere hand met een borsteltje...

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier al een tijd eerst hield ik hem vast en hij zn handjes onder de kraan maar tegenwoordig staat hij zelf op t krukje maar help wel mee anders wordt er alleen zeep opgedaan en weer weggespoeld :).

8. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Doen we hier nu ook een aantal maanden. Ze wiebelt wat met haar vingertjes in de waterstraal, verder doen wij het boen- en schrobwerk :) Ze vindt het superleuk en rent enthousiast naar het aanrecht als ik aangeef dat we handjes gaan wassen.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben bij alle drie begonnen met handen wassen toen ze ongeveer 7 a 8 maanden waren. Gewoon kind oppakken onder de arm, kraan aanzetten, handen inzepen en afspoelen.
    Ik heb een hekel aan die doekjes.

10. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ja, zo doe ik het ook! Handen wassen, mond/gezicht schoonmaken.
    M'n dochter vindt het leuk en het lijkt me ook beter voor de huid.

11. susy26

susy26 Niet meer actief

hier onderhand elke dag, en dan vooral de jongste. Het gaat niet om het schoonmaken maar om het kliederen natuurlijk haha

12. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben blij met die doekjes, probeer maar eens een enorm tegenstribbelende baby met zijn handjes onder de kraan te doen. :cool:

We proberen het gewoon over een tijdje nog een keer. :D

Liefs,

13. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier met 7 maanden begonnen.
    Idd kindje oppakken en handjes inzepen en onder de kraan ermee.
    Hij snapt natuurlijk niet het idee erachter maar vind het prachtig met het water.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben thuis altijd handen en gezichtjes gewassen met een washandje met water. Onder de kraan ook wel als je ze een beetje normaal vast kan houden, zeker voor een jaar al wel. Natte doekjes vind ik zelf niet geschikt voor handjes en gezichtjes want er zitten toch heel veel toegevoegde stoffen aan, een washandje is alleen 100% water. Zoek maar eens op giftig en babydoekjes.

15. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    In mijn post bedoelde ik ook katoenen doekjes die onder de lauwe kraan zijn gehouden. Inderdaad alleen water dus. Zag dat ze dit ook op kdv doen. Snoetenpoetsers e.d. vind ik ook veel te kostbaar en milieubelastend om steeds te gebruiken.
    We zijn inmiddels begonnen, maar het vasthouden om bij de kraan te komen, levert wel wat tegenstribbelen. Een stoeltje of krukje is misschien handiger, maar die staan niet heel dichtbij ;).

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Tja mijn zoontjes etribbelden ook wel eens tegen maar daar heb ik dan geen boodschap aan ;) Handenwassen vind ik erg belangrijk omdat ik ervan overtuigd ben dat een goede gezondheid begint met schone handen.
    Je kunt het idd ook gewoon doen met een katoene doekje met gewoon water en eventueel een beetje zeep. Snoetenpoetsers vind ik gewoon echt enorme onzin.

Deel Deze Pagina