Vanaf wanneer dat roze wolk gevoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik was benieuwd naar een paar dingetjes.

    1) hadden jullie meteen een roze wolk gevoel? of duurde dat een aantal weken.
    2) wat vonden jullie van de eerste weken dat je mama was, hoe was je gevoel?
    3) hebben jullie erg genoten de eerste weken of kwam dat pas later?

    Als ik vertel dat ik het allemaal best erg zwaar vind en erg moet groeien in de rol van een goede mama, naast je oververmoeidheid, en in mijn geval een veel huilende baby zijn er veel mensen die zeggen dit te herkennen... hoe was dat bij jullie.
    Is er een moment waarvan je zegt "ja vanaf toen vond ik het echt super of steeds leuker worden" of was dat vanaf dag 1?
    (ongeacht natuurlijk het grote liefde gevoel naar je kind)

    x Dora
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    1) Dat roze wolk gevoel was er direct na de geboorte toen ik nog aan het bijkomen was na de bevalling en in de eerste uren daarna als ik elke keer weer verwonderd naar m'n meisjes keek. Maar heeft daarna weken geduurd voor het af en toe weer eens terugkwam hoor.
    2) De eerste weken vond ik errug zwaar. Ik was ontzettend onzeker, had erg veel moeite met alle onzekerheden rondom de borstvoeding/groei/huilen etc. Dus bij mij was het ook veel huilen, down zijn, niet weten wat ik ermee aanmoest etc.
    3) Dus een beetje hetzelfde als de vorige vraag... ik heb niet veel genoten die eerste weken. Pas toen ik een beetje ritme begon te krijgen, me lichamelijk weer wat beter begon te voelen en wat zekerder over het moederschap was begon het genieten pas echt.

    En nog nog vergeet ik vaak genoeg gewoon te genieten hoor. Het is gewoon heel erg wennen om opeens moeder te zijn.
    Maar ik kan wel zeggen dat het voor mij steeds leuker wordt naarmate ze ouder worden. Eigenlijk na de eerste 2/3 maanden om precies te zijn.
     
  3. marjolein56

    12 jan 2007
    44
    0
    0
    Hoi

    Die roze wolk heb ik gehad tijdens de zwangerschap, toen voelde ik me helemaal geweldig.

    De eerste weken waren erg zwaar, eerste 3 maanden.
    Ik moest erg wennen, ik wist niet wie mijn kindje was. Ik kon niet geloven dat dat uit mijn buik gekomen was. Integenstellig tot die jubel verhalen van je kwam er uit en ik herkende je meteen.

    Niet dat ik spijt heb maar het is wel vermoeiend.

    Ik ga nu steeds meer genieten.
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Na mn dochter moest ik erg wennen (al was ze nog zo gewenst en leefde we er ruim 2 jaar naartoe). Zat op het randje van een pnd. Voor mijn gevoel ging het vanaf een maanf of 5 beter.. toen kwam die roze wolk en kon ik echt genieten. Ik heb ook niet echt van die eerste maanden genoten, herinner me vooral dat ze constant huilde en wou worden gedragen ed.

    Nu met mn zoon is het compleet anders, ik was bang voor een herhaling maar dat bleef uit. Misschien omdat ik nu beter wist wat me te wachten stond en de verandering niet zo groot was (nieuwe is er vanaf), ook is hij veel makkelijker dus nu meteen vanaf dag 1.
     
  5. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    1) ik had meteen een roze wolk gevoel, denk ik, maar misschien is dat ook wel omdat alles zooo snel gaat dan ineens. Ik moest na een paar dagen helemaal plat liggen en kon dus helemaal niks meer met de kleine doen, nog niet voeden...dus ik donderde net zo hard weer van die wolk als ik er op kwam. Nu ik sinds gisteren alleen thuis ben begint het wel weer te kriebelen, begin me kindje nu ook wat beter te begrijpen en te kennen.

    2) Ik snapte de kleine ook niet altijd en werd overrompeld met gevoelens en onduidelijkheden, ben heel slecht begleid. Ook moest ik nog lang na herstellen en nu nog.

    3) Ik begon ook pas te genieten toen ik regelmaat had, nu dus sinds ongeveer een week en nu nog meer!

    liefs
     
  6. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Hoi,
    Ik vond het ongeveer de eerste 10 weken echt zwaar. Regelmatig toch wel het heeel erg gelukkige gevoel maar vooral heeeel erg moe en onzeker. De borstvoeding ging niet erg goed en Linne huilde veel en sliep weinig. Ik zat steeds zo enorm te twijfelen over wat ik nou beter moest doen. Toen ze eenmaal aan de fles was werd ze veel makkelijker en had ik eindelijk wat regelmaat en het gevoel dat ik haar begreep en begon het genieten echt.
    Het wennen aan het moederschap en de verantwoordelijkheid enzo had ik niet echt (heb ook erg lang op dit kindje gewacht), maar ik vond het slaapgebrek en het enorme twijfelen wl echt heeel erg tegenvallen.
    Succes en het wordt echt beter! Voor bijna iedereen is de eerste periode zwaar, volgens mij wordt dat gewoon te weinig verteld!
    Groeten,
    Maaike
     
  7. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    1) dat roze wolk gevoel begint nu eindelijk een beetje. In het begin gebeurde er zoveel waar ik nooit bij stil had gestaan, zoals een huil baby, baby die de borst niet meer wilde dus dan kolven- voeden en dat de hele dag door. Toen twee maal een borst ontsteking zodat de borstvoedong ophield...... Maar nu is alles rustiger en voel ik me gelukkig, kan nu echt van mijn meisje genieten.

    2) de eerste weken als mamma vond ik zelf heel onzeker, er zal toch niet dit met haar zijn of er zal toch niet dat gebeuren, vreselijk die onzekerheid. En het leek allemaal zo ontzettend onwerkelijk voor me. Alsof ik in een droom was beland en elk ogenblik wakker kon gaan worden. Ik heb wel gedacht:"moeder zijn is eigenlijk niks voor mij". gelukkig is dat gevoel helemaal omgeslagen...

    3) dus genieten was er de eerste weken niet bij. Tenminste het grootste deel van de tijd niet. Er was één moment wat ik nooit vergeet dat Merel tijdens de huil periode een tijdje stil was en op mijn buik in slaap viel. Toen heb ik zitten huilen van geluk en genoot ik echt even heel intens. Nu heb ik die momenten steeds weer, maar de eerste start vond ik net als jij heel erg moeilijk. Maar houd moed, het komt goed!
     
  8. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Heel herkenbaar allemaal, daarbij komt er bij mij bij dat sven de eerste drie weken in het ziekenhuis terrecht was gekomen ik dus twee weken na de geboorte heel hard van de roze wolk viel omdat hij toen werd opgenomen...
    De eerste twee dagen lag ik in het kraamhotel en had ik wel een beetje een rozewolk gevoel.
    Na drie weken kwam sven thuis en toen was het heel erg wennen, want je moet een eigen ritme gaan opbouwen en vanaf dat moment heb ik pas echt het idee dat ik hem ging leren kennen. In het ziekenhuis gingen wij hem alleen maar een flesje geven...
    En begin nu echt te genieten van ons ventje al vind ik moeder zijn soms best moeillijk
     
  9. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

    Hier kwam de roze wolk ook pas later. Door een *** bevalling en opname van Kim in het ziekenhuis was het eerder eeen grijze donderwolk ha ha. Daarbij had ik tijdens de zwangerschap geen hormoondrama's, maar toen ik was bevallen was ik een wandelende hormoonbom. Ik voelde mij zooooo raar en hoe geweldig ik haar ook vond, ik moets erg wennen. Gelukkig kreeg ik vaak te horen.......het wordt echt alleen maar leuker.....en voor mij geldt dat ook. Wees hier niet onzeker over. Je leven staat ineens zo op zijn kop, dat je eraan mag wennen.
    groetjes Bianca
     
  10. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    De roze wolk heb ik de 1e 4 weken wel gehad, want toen was mijn partner ook vrij en dan doe je alles toch samen. Daarna ging hij weer werken en die eerste week viel me heel erg zwaar. Mijn zoon was die hele week ook heel erg hangerig en wilde alleen maar bij me zijn. Ik was blij als mijn man 's avonds weer thuis was. Nu heb ik die wolk weer terug! Het is een vrolijk ventje en heel erg makkelijk. Maar ik had die wolk niet direct na de bevalling.
     
  11. tatlim23

    tatlim23 Lid

    14 nov 2006
    59
    0
    0
    Direct na de geboorte waande ik me gelijk op een rose wolk. Ik had me al tijden niet zo goed gevoeld en ik was gelijk zo gehecht aan die kleine. Helaas ging dat snel bergafwaards :( . Zowieso al omdat mijn meisje nog een tijd in het zh moest blijven vanwege een waarschijnlijke infectie. Toen ze eenmaal thuis was (na 5 dagen) ging het weer perfect. Ze deed het prima. Dit tot de kraamzorg weg ging.
    Ze sloeg gelijk helemaal om... Huilde de hele avond door, wilde alleen maar rondgedragen worden en wilde totaal niet in haar bedje slapen, daarbij ook nog eens enorm veel last van krampjes.
    Nu is ze 3,5 maand en langzaamaan gaat het steeds beter. Ze slaapt nog steeds niet geweldig en heeft enorm veel aandacht nodig.
    Als ze een "goede" ;) dag heeft, dat ze vrolijk is, goed slaapt, lekker ligt te spelen enz enz dan stijg ik langzaam weer omhoog naar die roze wolk, dan geniet ik ook echt enorm.
    Heeft ze een dag zoals vandaag, veel huilen/krijsen, niet willen slapen, om de 10 min wakker dan is die roze wolk ver te zoeken :cry: .
    Maar ik ben al helemaal blij dat ik echt merk dat het steeds beter gaat :D .
     
  12. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    1: eigenlijk nooit gehad, ik vind in belangstelling staan niets.. ik heb wel genoten hoor van mijn zwangerschap

    2: eerste weken vond ik raar appart en vreemd.. net of je het allemaal moet leren.. wat natuurlijk ook zo is.. ik vond kraamhulp leuk.. maar vond het ok fijn dat ze weg ging. je word zo op je vinger gekeken

    3:ik genoot vanaf de 1e dag, maar in het begin was ik erg onzeker. na alles onder de knie te hbben. wetent wel huiltje wat is.. genoot ik nog veel meer
     
  13. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    1) hadden jullie meteen een roze wolk gevoel? of duurde dat een aantal weken.
    -Ik had het direct na de geboorte toen ze op mn buik werd gelegd.
    Helemaal verliefd en wou dr niet meer loslaten

    2) wat vonden jullie van de eerste weken dat je mama was, hoe was je gevoel?
    -Wennen maar vond het heerlijk,eindelijk mn kleintje te kunnen zien te kunnen aanraken en knuffelen

    3) hebben jullie erg genoten de eerste weken of kwam dat pas later?
    -Heb zeker genoten van de eerste weken.
    Was wel zwaar omdat ik veel last had van de hechtingen en wat buikpijn en vermoeidheid maar buiten dat om kon ik echt zeker genieten

    Iedereen ervaart het heel anders denk ik.
    Het is een hele gebeurtenis en kan me voorstellen dat vrouwen het ook heel anders kunnen ervaren.
    [/b]
     
  14. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wat een goed gevoel dat zulke gevoelens nu een suitgesproken worden!
    Ook hier een gemengt gevoel, en wisselvallige gevoelens!

    * Ik had wel gelijk het roze wolk gevoel! Maar Tijn sliep de eerste 4 weken alleen maar! Hj huilde alleen als hij honger had, en verder sliep hij..waar we ook waren! roze wolk gevoel was na die 4 weken inene weg, toen Tijn van de 1 op de andere dag begon te huilen!
    * De eerste weken waren dus fantastisch, wel zwaar, want alles staat in het teken van Tijn, maar ik ging gewoon bij iedereen langs, want Tijn sliep toch! Ik was wel heel erg onzeker, dacht steeds dat Tijn wat mankeeerde, en vroeg me af of ik het allemaal wel goed deed!

    Na die 4 weken donderde ik hard naar beneden...Tijn ging inene de hele dag huilen, wilde niet meer slapen...Als mijn man aan het werk was zat ik 9 uur lang met Tijn op mijn arm! Voelde me zoooo verdrietig, alleen en eenzaam! En daardoor voelde ik me nog verdrietiger want voelde me schuldig naar Tijn toe! Maar mijn gevoel had niks te maken met mijn gevoel voor Tijn, maar onmacht denk ik! Alles is nieuw, overal aan wennen, niet weten hoe te handelen....

    Het gaat sinds deze week weer wat beter, en houd me vast aan die 3 maanden grens..maar dan denk ik weer..wat een tegenvaller straks als het hier niet met 3 maanden beter gaat!

    Ja moeder van Tijn zijn vind ik fantastisch, maar moeder opzich zijn is verdomde zwaar!

    kus miek
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb heel lang op een roze wolk gezeten en ik ben er vanaf gevallen toen ik weer ging werken. Ik heb erg aan de combinatie mama-zijn en werken moeten wennen. Nu zou ik niet meer anders willen hoor.

    Maar ik heb zo ontzettend genoten tijdens mijn verlof dat het me heel zwaar viel om haar meer als 8 uur te moeten missen.

    Het enige dat mij is "tegengevallen" zijn de gebroken nachten. Maar ook daar komt een eind aan.
     
  16. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik wist gelukkig van te voren dat het niet alleen maar roze wolk ervaring zou zijn. Heb me er een beetje op ingesteld. Maar om eerlijk te zijn is het me nog zwaarder gevallen als ik dacht.

    Ik geniet elke seconde als ik naar mijn zoon kijk, en wat dat betreft heb ik wel een roze wolk gevoel. Maar alles eromheen vind ik vrij heftig.

    Na een week of 6 braken de gebroken nachten mij en mijn partner op. We werden kribbig tegen elkaar, tot we tegen elkaare zeiden dat dit door de moeheid kwam.

    Nu is Dano van ongeveer 9 voedingen naar 6 voedingen gegaan, en slaapt hij regelmatig 7 uur door snachts, en dat voelt al stukken beter.

    Maar oinderdaad soms knal je keihard van je wolk af.....
     
  17. missyb

    missyb Niet meer actief

    (1) hadden jullie meteen een roze wolk gevoel? of duurde dat een aantal weken.
    het roze wolk gevoel kon ik de eerste weken niet echt plaatsten tot een maand of 2 toen alles begon te wennen, en ik haar beter begreep wat ze wou.
    Natuurlijk was ik wel blij en gelukkig dat ze bij ons was

    2) wat vonden jullie van de eerste weken dat je mama was, hoe was je gevoel?
    Dat was best zwaar ik moest heel erg wennen aan gehuil van benthe en de gebroken nachten breekten mij ook, gelukkig sliep ze met 8 weken door.

    3) hebben jullie erg genoten de eerste weken of kwam dat pas later?
    De eerste weken minder dan ik nu doe valt me op.
    Ik geniet meer en meer van haar elke dag!
     
  18. Female

    Female Niet meer actief

    Hoi!

    1) Roze wolk; vanaf het moment dat ik hem tijdens de geboorte aan mocht pakken en op mijn buik legde.

    2) Eigenlijk vond ik het meteen heerlijk, het voelde meteen alsof alles op z'n plek viel. (Ook speelt het denk ik zeker mee dat Kynan heel relaxed is en bijna nooit huilt...)

    3) We hebben er super van genoten. Mijn man had ook 3 weken vakantie opgenomen dus dat was dubbel genieten.



    Verder vind ik het dus vanaf het begin al heerlijk, maar ik vind het wel steeds leuker worden naarmate hij ouder wordt. Ze kunnen steeds meer, iedere dag leren ze weer iets bij. Ze worden zich op een heel andere manier bewust van je, lachen, kletsen en maken de liefste geluidjes.... Elke periode is tof, lijkt me zo.



    Ik denk niet dat het vreemd is hoor, dat je even moet wennen. Alles is natuurlijk nieuw en idd in combinatie met heel vaak huilen kan dat best lastig zijn. Ik heb er dan persoonlijk geen ervaring mee, maar ik hoor het wel heel vaak om me heen dus ik denk dat het zeker niet vreemd is.
    Probeer gewoon relaxed te blijven en zoveel mogelijk te genieten (maar wel op een ongedwongen manier) en voel jezelf vooral niet schuldig. Geef het een beetje tijd. Zeker weten dat alles op z'n plek valt! ;)
     
  19. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Roze gevoel: toen ze op mijn buik werd gelegd was het een onwerkelijk gevoel. De eerste nacht met haar thuis heb ik gehuild omdat ik zo onzeker was. Wat als ze gaat huilen :confused:

    De eerste 2 weken vond ik loodzwaar ivm hechtingen, bv wat voor geen meter ging, moeheid en een baby waar je aan moest wennen. De eerste 2 weken heb ik heel erg veel gehuild en onzeker gevoeld. Ik dacht dat ik nooit van haar ging houden.

    Sinds ik gestopt ben met bv dat is 3 weken geleden voel ik me 100000 keren beter. Zij doet het veel en veel beter op kv, ze is niet meer de hele dag aan het huilen omdat ze honger had en niet efficient uit mijn borst dronk. Ik geniet elke dag van haar, kan niet wachten om haar te kroelen en te kussen en die mooie glimlach van haar te zien. Heerlijk :D
     
  20. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    In de kraamweek was het rozewolk-gevoel er op en top. Daarna ging het snel minder. BV dat niet wilde lukken, veel huilen en mijn eigen onzekerheid (en daarbij ook nog eens erg labiel door alle hormonen)
    De 1e 3 maanden vond ik zwaar, daarna is het alleen maar beter geworden.

    Ik begreep haar ook voor geen meter, geen idee wat ze nou wilde.

    Ik vond de voedingen, de gebroken nachten e.d. niet superzwaar. Ik had me daar een beetje op ingesteld.
    Maar wat me het zwaarste viel (en nog steeds): is de 24-uurs verantwoordelijkheid. Keuzes die ik maak, beslissingen die ik neem...ze hebben allemaal invloed op Lynn.
     

Deel Deze Pagina