help!! Spoed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hugbear, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hallo allemaal,

Korte vraag. Mijn zoontje van 8,5 maand heeft al sinds vrijdag diarree en voelt zich niet happy. Hij is jengelig enz. Hij drinkt op dit moment ook niet veel meer. En elke keer als hij wat drinkt gaat hij op een gegeven moment huilen. Slapen is ook een drama.

Dus gebeld met de ha i.v.m. weinig luiers en die zij ga hem maar eerst wegen bij een cb. Dus ik bellen met het cb en ze zeiden dat een ziek kind bij de dokter hoort en niet bij hun en ze hebben geen weegspreekuur vandaag?! Wat moet ik hier nou mee. Mijn ventje slaapt nu eindelijk even... Moet ik gewoon mijn ha weer bellen en daar alsnog om een afspraak vragen vanmiddag?

Groetjes

2. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou als ik jou was gelijk de ha bellen en erop staan vandaag nog langs te komen. Vergeet niet dat kleintjes snel uitdrogen. Erg vreemd dat ze je naar het cb doorverwijzen, zij zijn idd geen dokter!
    Twijfel niet aan jezelf, volg je moedergevoel en bel!
    Sterkte!

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ja, ik zou gewoon even de HA terug bellen en overleggen wat je van het cb te horen kreeg.
    Alleen wegen geeft mi ook niet een geweldig beeld van wat er met je zoon aan de hand is.

4. bahar23

bahar23 Actief lid

30 aug 2008
    152
    0
    0
    terneuzen
    hey, ik zou inderdaad een afspraak maken bij de huisarts.en dan kan hij hem daar wegen als het nodig is..ik denk dat het beter is dat je kleine ff door een arts gezien word..paar maanden geleden heb ik dat ook gehad..en als je kindje nie goed drinkt en diarree heeft kan die ook uitdrogen..ik snap niet dat hij je langs het cb wilt sturen..veel succes en beterschap..

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd huisarts bellen, Wat een raar advies trouwens om dan t cb te bellen voor te wegen. Dat heeft er toch niks mee te maken.
    Laat je niet afwimpelen, je zegt dat t al vanaf vrijdag is dus dat lijkt me lang genoeg afgewacht

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik sluit me aan bij de rest. Ik zou de huisarts terugbellen en om een afspraak vragen voor vandaag of uiterlijk morgenochtend. Mocht dit niet lukken en je blijft er een slecht gevoel over houden zou ik niet twijfelen en naar de HAP gaan.

7. Gewoon de HA even terugbellen hoor. Even na laten kijken en ook aangeven hoe je kindje zich gedraagt. Als hij minder alert is, minder aanwezig, minder speelt, veel slaapt. Dan is dat een teken dat ie aan het uitdrogen is. Vaak als ze nog actief en vrolijk etc. zijn doet de HA nog niet veel. Maar nakijken kan nooit kwaad!

Heb je ORS in huis? Dit ivm de uitdroging?

En dat hij je naar het CB stuurt, waarschijnlijk om te kijken of je kindje t.o.v. de vorige keer is afgevallen, maar vreemd vind ik het ook, omdat ze zelf volgens mij ook weegschalen hebben hiervoor.... Mijn huisarts in ieder geval wel.

Bellen hé! Niet laten afschepen, al is het maar voor je eigen gevoel!!!

Beterschap met je kleintje!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    nou wat een raar advies zeg van je HA. Zou gewoon weer bellen en er op staan dat ze je kleintje zien.

Beterschap

9. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

sluit me volledig aan bij jada

10. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    bedankt dames,

Ik heb weer gebeld en heb hem zelf gewogen. Een maand geleden woog hij bij het cb 7800 gram en nu 7600 gram.

Dus ik heb weer gebeld. Ik heb nu voor morgenvroeg een afspraak staan en heb ORS in huis gehaald, die ik hem ga geven!

Groetjes

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    beterschap met je sjatje!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat snap ik niet... Je kindje van 8,5 maand is in een maand tijd AFgevallen en je moet toch wachten tot morgen? Ik heb er geen verstand van, hoor, maar ik vind het wel heel raar. Wil je ons laten weten wat ze zeiden?

13. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Ja, ik vind het ook wel heel raar allemaal.

Ik laat jullie zeggen wat ze weten.

Hij drinkt nog steeds niet goed en hij zat er vanmorgen weer helemaal onder :(

Ik laat het jullie weten wat ze zeggen, maar ik ga zeker niet akkoord met tja wij zijn ook wel eens ziek!! Het zit me helemaal niet lekker en ik maak me echt zorgen om mijn kleine man:(

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zou ik ook doen! En ik wil je niet ongerust maken (want ik heb er geen verstand van!!!) maar als ze het weer zouden wegwuiven, dan zou ik voor een second opinion gaan.

15. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hey allemaal,

Nou we zijn weer terug van de dokter en die zei eigenlijk al wat ik verwacht had.

Ze denkt dat hij een buikgriepje heeft (het heerst hier schijnbaar). Ik moest hem dus gewoon zoveel mogelijk laten drinken over de dag en goed in de gaten houden.

Hij is inderdaad nog niet laveloos, maar ik let er wel gigantisch op. Toen we thuis kwamen heeft hij in ieder geval 100 cc gedronken, dus hij had wel honger gelukkig en nu ligt hij lekker in bed.

Ze zei wel dat het vrijdag wel over moet zijn en als ik het niet vertrouw gewoon weer moet bellen...

Ik ga er gewoon supergoed op letten en ben gelukkig ook vrij van mijn werk, dus dat gaat helemaal goed komen. en elke keer drinken en ors aanbieden.

Bedankt voor alle hulp meiden en ik hoop dat het snel wat beter gaat met onze uk :(

Groetjes

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Denk dat de huisarts idd wilde dat er op dezelfde weegschaal gemeten werd, er zit nl. nog wel eens wat tussen.

Hoop dat het snel beter gaat met je uk en dat hij iig goed ors drinkt. Vocht is nu idd wel het belangrijkst.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Pila, ik denk dat je gelijk hebt!
    Hugbear, wel een fijn gevoel, denk ik. Hopelijk gaat het snel beter!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina