200 cc?! Mijn god zeg, die mensen sporen niet!! Ik zag ergens dat je kindje bij jullie is tot de laatste avondvoeding en dat hij dan miss overprikkeld is. Vind ik logisch klinken. Alleen...vind ik het dan niet logisch om hem om 19:00 al de laatste fles te geven (of begrijp ik dit verkeerd?) Zou dan eerder om 19:00 een fles geven. Je bedritueel aanhouden en de kleine in een prikkelarme kamer leggen om te slapen. Ligt eraan hoe je kindje daaronder is hoor. De mijne had het juist nodig om rond die leeftijd beneden in de box te slapen. Of slaapt je kindje dan ook beneden?
Klopt! En de spenen van dr Brown passen ook niet op iedere difraxfles. Wij hebben eerst difrax gehad maar dat ging veel te snel voor de kleine. Hij kreeg zoveel binnen en ook lucht en hij had al zon moeite met boeren. Zo sneu... Dus overgegaan op dr Brown. De nummer 1 speen heeft een kleiner gaatje dan de S-speen van difrax. Prematurenspeen heb ik niet hoeven gebruiken dus dat weet ik niet. TS, het hangt trouwens ook niet van leeftijd af hoor (de spenen). Het hangt van de zuigkracht af. Onze kleine heeft tot 11,5 maand uit de nummer 2 speen gedronken, wel met een (zelfgemaakt) groter gaatje. De nummer 3 of de L-speen van difrax ging veel te snel voor hem.
In principe is het zo, van klein naar groot; Prematuur brown Level 1 brown S difrax Level 2 brown M difrax Level 3 brown L difrax. Dus als een level 1 speen echt te langzaam zou gaan en level 2 te snel, kan je de s speen van difrax proberen. Maar ondanks dat dit de kleinste speen van difrax is heeft dr brown dus nog 2 kleinere spenen. Jij had dus in jouw geval de m speen kunnen proberen. (Wie weet heeft iemand er nog iets aan ) Ik heb nooit gekeken naar leeftijd en welke maat speen. Ik ben begonnen bij level 1 en als ze te weinig voeding binnen kregen met te lange drinktijd (vaak meer dan 30 minuten) probeerde ik of een speen groter beter was. Dus ook wat jij zegt!
Ik herken hier veel in van onze jongste. Ook nooit genoeg, zat ook vaak op 7 of 8 flessen per 24 uur. Daarnaast had hij ook andere "klachten". Gaf vaak voeding terug, last met z'n ontlasting en darmpjes. Van alles geprobeerd, zoals verschillende flessen. Ook zijn we overgestapt op Forte maar dit verbeterde niet. Uiteindelijk bleek hij KMA te hebben. De kinderarts vertelde dat hij als een soort van troost steeds meer ging drinken. Hij vergeleek het met vrouwen die als troost chocola of ijs gaan eten . Vanachter een scherm kan ik er natuurlijk niets over zeggen, maar misschien iets om in je achterhoofd te houden!
Ik heb het 200cc advies ook in de wind geslagen hoor, ben weer kleinere flesjes gaan aanbieden, met kleinere speen, toch weer brullen en iets bijgemaakt waardoor hij toch op flessen van 150 komt, maar, door waarschijnlijk een kleinere speen en andere drinktechniek houd hij er langer tussen, waardoor ik nu sinds twee dagen gelukkig de 6 op een dag red. In de nacht drinkt hij 120. Reckless, ik hou het zeker in de gaten! Over de KMA. Hij heeft ook wel erg last van krampen, maar tot twee weken terug ook volledig bv gehad dus misschien ligt t daaraan. Grasspriet, ze hadden inderdaad gezegd na de fles van 1900 naar bed, en dan nog wakker maken voor een fles om 2300. Mijn eigen consultatiebureau arts mailde vandaag terug dat ze 200 ook wel wat overdreven vond voor een kind van 6 weken. En het avondritueel, nou ja, we gaan het proberen maar ik weet nog wel dat dat bij mijn dochter rond de drie maanden ook als vanzelf ging. Jullie al zulke jonge kinderen met een bedtijd?
Ik gaf beide kinderen rond 19 uur een voeding en liet ze erna zelf komen. Als we hen wakker maakte dronk de oudste niets of max 30cc en de jongste dronk alles om het erna uit te spugen (alles) en vaak kwamen ze een uur later alsnog. De oudste ging om 19 uur naar bed en sliep. De jongste had 's avonds echt behoefte aan contact en lag dan nog een aantal uur op een van ons. Als hij dan wakker werd gaven we hem nog een voeding en dan ging hij naar bed en sliep dan. Dus de oudste had vanaf week of 2 a 3 al wel een vast avond ritueel met na de fles van 19 uur naar bed. De jongste kreeg dat vanzelf rond 3 maanden. Als we hem om 19 uur op bed legden werd hij onrustig en ging veel huilen.
Ik heb met mijn hongerige oudste wel goed advies gehad van de nutricialijn.. Die begonnen ook met tips over een kleinere speen, meer kleinere flesjes, of wat extra water in de fles op warme dagen. (140+4 schepjes). Maar bij hem hielp dat amper, uiteindelijk overgestapt op forte en ook dat hielp 2 weken. Pas toen we johannesbroodpitmeel zijn gaan toevoegen was het klaar. Mogelijk dat hij toch wat lichte reflux heeft gehad en dat weg probeerde te drinken. Maar ook bij vast voedsel at hij graag, groeide ook hard, dus het was gewoon een honger lappie.. (En nu bij 9 jaar is het een slanke jongen die echt weinig eet vergeleken met zijn vriendjes)
Het van het cb advies vind ik erg vreemd om er maar zoveel mogelijk voeding in te duwen. Kunnen het geen vermoeidheidssignalen zijn? Mijn zoontje 'zoekt' ook als hij moe en hij sabbelt aan zijn handjes en huilt... Zelfs na een fles. Is gewoon een teken dat hij naar bed moet. Aanhappen als ik hem meer aan zou bieden doet hij dan vast ook wel omdat hij gewoon graag sabbelt op iets om in slaap te komen, dus zo ook een flesje. Sinds we hem op vaste tijden naar bed zijn gaan brengen is hij meer tevreden en heeft meer dan genoeg aan zijn voeding... Echt huilen of krijsen om een fles doet hij niet (meer) hij vindt het wel best zo volgens mij