Doorverwijzing na 20 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lamode, Jun 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Hoi Dames,
    Zojuist de 20 weken echo gehad en wat was het weer leuk om de kleine te zien!

Er is naar alles gekeken en op het eerste oog was alles goed en geen bijzonderheden te zien.

Nu ben ik wel doorverwezen voor een echo, omdat de navelstreng van de kleine in de buik de andere kant opdraait (deze draait richting de maag, terwijl het de andere kant op moet draaien).
    Meestal duidt dit erop dat er geen galblaas aanwezig is maar deze was er wel.

De echoscopiste gaf aan ons geen zorgen te maken maar ze ging voor de zekerheid toch even bellen met de EMC voor meer informatie ivm voorgeschiedenis (dood geboorte van ons eerste kindje).
    Deze gaven aan dat dit wel eens voorkomt en dit ook niks kan betekenen maar voor de zekerheid wel een uitgebreide echo willen maken om verder te kijken of alles in orde is en om mij meer gerust te stellen.

Mijn man is helemaal blij omdat hij de kleine heeft gezien en alles goed is. En ik ben me weer van alles in me hoofd aan het halen en kan alleen in doem scenario's denken.
    Mijn man zegt vertrouwen te moeten hebben in de mensen die hiervoor geleerd hebben. EMC gaf namelijk aan geen spoed te zien in mijn casus en me daarom over paar weken uit te nodigen voor een echo.

Ik wil gewoon even van me afschrijven misschien dat het dan wat oplucht.
    Poepoe moeilijk hoor die hormonen in combinatie met angst.

Groetjes Lamode

2. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,976
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Share This Page