Baby erg klein

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marshmallow, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Vandaag weer een echo gehad. Ze is wel gegroeid, maar niet voldoende. De placenta werkt niet goed. Krijg nu 2x in de week een CTG en Doppler. Ze wordt nu bij bijna 33 weken op 1500 gram geschat. Afwachten maar weer ...

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ahw wat balen! Wanneer mag je nu voor ctg?

3. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Donderdag maar ik merk dat ik het doodeng vind. Bang dat het mis gaat. Wanneer heb jij de groei-echo?

4. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Bij ons was er geen reden behalve dat mijn vriend en ik allebei ook niet lang zijn. Bij jou dus de navelstreng. Ik snap dat je het spannnend vindt. Dat had ik al zonder medische oorzaak . Sterkte. Weet dat ze je goed in de garen houden en bij twijfel van minder leven oud aan de bel trekken

5. Hopsatee

Oh wat spannend zeker omdat je oorzaak navelstreng is. Ik heb hem gisteren gehad maar wij hebben gewoon een wat kleiner kindje (eerste ook) met wat kortere benen Rn armen met name en gewoon wat lichter dan normaal. Genetisch dus, geen reden tot zorg of verdere onderzoeken. Heel fijn dus voor ons!

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Wat een onzekerheid en spanning zo. Ik wil je veel sterkte en succes wensen!

7. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Dat is nog eens fijn! Gelukkig maar!

8. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Dank je!

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter was ook klein <p5 maar bleef wel groeien. Stond onder controle en toen ik haar minder ging voelen heb ik de laatste 10 dagen elke dag ctg grhad. Uiteindelijk met 38+5 geboren 2460gr. Maar navelstreng was wel goed alleen niet zoveel vruchtwater.

10. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Ik krijg nu ook dagelijks een ctg. Wel voldoende vruchtwater maar bloeddruk blijft stijgen en placenta werkt niet goed.

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Spannend. Ze houden je gelukkig wel goed in de gaten. Ik denk niet dat jij de 40 weken haalt. Niet om lullig te doen hoor

12. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    De 40 weken ga ik inderdaad niet halen. Volgens de gynaecologen wordt 37 weken al moeilijk. Wat denk jij dan hoe lang ik hier nog mee rond loop zonder dat ze het moeten halen. De ene gynaecoloog heeft het over 37 weken en de ander over 34 weken proberen te halen. Zit nu op 33 weken.

13. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    Ik sta sinds 8 mei ook onder controle bij een gynaecoloog, omdat ik een hoge bloeddruk heb.
    Toen is ons meisje gemeten en 2 weken daarna opnieuw (door een andere arts) en na deze controle dachten ze ook een te klein buikje te meten. Maar zeker ervan zijn ze niet, omdat het een andere arts is geweest die op 8 mei de metingen had gedaan. Daarbij waren we met 30 weken en 2 dagen ook nog bij een echoscopiste geweest voor een 3D/4D echo. Hier waren we met 12 weken en 20 weken ook geweest en zoals zij het zag, volgt ons meisje gewoon netjes haar eigen groeicurve. En ik ben zelf ook klein, dus is het helemaal niet raar. Morgen heb ik weer controle en dan zal ze weer worden gemeten en hebben ze dus ook meer zekerheid of ze wel achterblijft. Ze lijkt in ieder geval steeds sterker te worden. Ook beweegt ze voldoende en dat is het allerbelangrijkste.

Er worden ook steeds flowmetingen gedaan. Dit is om de bloedtoevoer te meten van de placenta en de navelstreng en tot nog toe is dat allemaal goed.

Ik ben ook gestopt met werken, omdat ik opgenomen ben geweest vanwege mijn bloeddruk en mij door de gynaecoloog sterk af werd geraden om weer te gaan werken. Rust is zo enorm belangrijk. Sinds ik me rustig houd en mijn vriend zowat al het huishouden doet (ik 1 ding op een dag), voelt het voor mezelf weer een stuk rustiger.

Ik heb heel erg het idee dat ze wel vaak erg naar de gemiddelde Nederlander kijken, maar ik ben helemaal niet gemiddeld. ;)

14. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Eigenlijk kan er inderdaad het beste door dezelfde gynaecoloog gemeten worden. Is bij mij ook niet gebeurd. Maar bij mij is de flowmeting ook niet goed. CTG tot nog toe wel goed. Alleen zaterdag ineens hoge bloeddruk waardoor ze me bijna op wilde nemen. Gelukkig mocht ik weer naar huis. Morgen weer een flowmeting om te kijken inhoeverre de doorbloeding verslechterd is.

Wel verstandig om te stoppen met werken inderdaad en voldoende rust nemen. Probeer ik ook.

15. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Hoe gaat het nu met je? En de kleine?

16. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Hier een vergelijkbaar verhaal.
    Onze kleine met 32 weken op 1255 gram geschat, p0.6. Toen was het in eerste instantie ook streven naar 34 weken.
    Uiteindelijk is hij met 37 weken precies gehaald met een keizersnede. Bevalling zou voor hem te zwaar zijn geweest. Hij woog 1810 gram en had het op het eind echt moeilijk. Vaak naar het ziekenhuis omdat hij te weinig bewoog enzo. De ochtend van de keizersnede lag ik aan het ctg en toen ging zijn hartslag ineens erg omlaag bij een harde buik.
    Waarschijnlijk proberen ze nog om je tot de 37 weken te laten komen ivm rijp zijn. Daarna heeft het niet zoveel zin meer en is het een risico om nog langer te wachten.
    Ons mannetje heeft ruim 2,5 week in het ziekenhuis gelegen en mocht met 2,2 kg mee naar huis. Hij doet het overigens fantastisch! Terwijl ze het toen ook over een genetische afwijking hadden.

Hopelijk groeit ze nog even bij je door!

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons is toendertijd uitgelegd dat ze proberen te laten zitten tot 37 weken behalve als ze niet meer groeien of het hoofdje wel, maar buik enz. niet meer. Vanaf 34 weken gaan ze de bevalling niet meer voorkomen als je bijvoorbeeld eerder weeen krijgt.
    Het is natuurlijk ontzettend spannend, maar je bent echt al een heel eind. Ik hoop dat je het nog even redt met z'n tweetjes!

18. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Ik ben uiteindelijk met 34 weken en 2 dagen bevallen midddels een keizersnee. Dit ivm een loslatende placenta. Ik kreeg ineens heel veel bloedverlies. Ze ligt nu in de couveuse. Is geboren met 1500 gram.

19. Hopsatee

Wat heftig! Maar van harte gefeliciteerd! Gaat het goed met haar?

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heftig!
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Hopelijk gaat alles goed met jullie.

Deel Deze Pagina