Dames, hebben jullie misschien tips voor mij. Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en al bijna een hele week de hele dag misselijk. In 1e instantie alleen 's morgen of wanneer ik honger kreeg, maar nu continue. Blegh Heeft iemand van jullie misschien tips?
Vervelend hoor meid! Ik heb veel baat gehad bij Emefasene. Als ik dat innam voor het slapen kon ik 's ochtends in ieder geval opstaan en dan nog viel het niet altijd goed. Uiteindelijk t/m week 13 Emefasene gebruikt en daarna gestopt. Toen nog tot en met week 17 overgegeven en misselijk geweest maar in ieder geval in mindere mate. Wat mij hielp waren ijsjes.. Dat verzachtte en haalde de ergste misselijkheid vaak weg. De ouderwetse Split had de voorkeur Sterkte! Ik hoop dat het snel over is maar het kan jammer genoeg nog wel even duren.
Ik hoop dat je baat hebt met emesafene. 2 collegaatjes van mij in ieder geval wel. Hier helaas nog steeds misselijk en overgeven en ben toch al echt voorbij die periode. Hoop dat t snel beter gaat bij je!!
Bedankt voor jullie reactie. Moet je voor die emesafene langs de huisarts of kun je dat gewoon bij de apotheek halen?
Emesafene heb ik via de gynaecoloog gekregen maar mijn collegaatjes kregen het gewoon via de verloskundige. (ik loop bij de gyn ivm medische indicatie)
Ik heb tot en met week 21 een heel intieme relatie met m'n wc pot gehad De ene keer werkte een droog korstje brood de andere keer helemaal niets. Vooral thee maakte me heel misselijk! Ieder uur of iedere 2 uur iets eten is wel aan te raden. (Ipv 3 hoofdmaaltijden)
Hier ook aan de emesafene gezeten, maar hier hielp het voor geen meter. Uiteindelijk maar gewoon volgehouden dus. Veel kleine beetjes eten, waardoor ik eigenlijk continue wel iets in m'n mond had. Maar dat was het enige wat hielp! Met 12 weken was het opeens verdwenen Sterkte meid!
Hier ook kotsmisselijk, had ik bij mijn eerste zwangerschap totaal niet. Ik word er helemaal dol van, voel me echt ziek, maar heb natuurlijk ook een peutertje rondlopen. Vk raadde ook emesafene aan, dus morgen even regelen bij de huisarts en dan hopen dat het werkt!
Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en ben ook vanaf week 6 heel misselijk. Het is nu wel minder maar het is nog steeds aanwezig helaas. Ik had eerst ook emesafene maar dat hielp niet. Nu heb ik primperan en dat werkt uiteindelijk wel iets.
Ik ben ook vanaf week 7 heel erg misselijk geweest! Heb elke ochtend overgegeven, al in het ziekenhuis gelegen en heb ook emesafene.. Maar vanaf eergisteren heb ik alleen nog maar een wee-ig gevoel in mijn buik en heb ik niet meer hoeven overgeven.. Het gaat nu met de dag beter. Bij mij hielp niks om het overgeven en de misselijkheid tegen te gaan.. De een zegt vla, de andere gemberthee en de ander weer droge crackers eten... Ik heb het allemaal geprobeerd Ik hoop voor jou dat het ook straks weer over zal gaan!
rauwe worteltjes snijden en ze in een afgesloten doosje overal mee naartoe nemen en die de hele dag knabbelen.was het enige dat een beetje hielp bij mij.
Bedankt allemaal. Dat van die kleine beetjes de hele dag dooreten doe ik. In mijn 1e zwangerschap at ik de hele dag mandarijnen, makkelijk mee te nemen en gezond. Alleen toen was ik alleen maar 's morgens en bij honger misselijk... Ik zal wanneer het zo blijft idd maar even contact opnemen met de huisarts. En gele vla kopen
gele vla geeft niet lekker over vind ik. Ik deed het het beste op brinta, ik vond dat het minst vieze om er weer uit te gooien. Crackers of geroosterd brood is ook echt smerig als het weer terug komt. Maar bij mij luchtte het overgeven wel op, was tenminste weer even een uurtje rustig voordat ik weer misselijk begon te worden. At wel vaak brinta op een dag Beter dan de hele dag door misselijk, want dat is echt een naar gevoel. Sterkte de komende periode, hoop voor je dat het weer snel over is.
met interesse evne meegelezen! Ben ook sinds aantalw eken hele dag door misselijk! Gelukkig nog geen innige relatie met de wc-pot maar kan er gewoon niks tegen doen geloof ik... soms helpt kleine beetjes eten, soms ook niet! pepermuntjes wil nog wel eens helpen bij mij en ijskoud water... ga morgen eens wat ijsjes halen, lijkt me ook wel wat! @eppo82 moest wel erg lachen om je opmerking: gele vla geeft niet lekker over... hihi! geen leuk onderwerp maar staat er wel grappig... had iemand maar de gouden tip he... daar zouden veel vrouwen bij gebaat zijn!
Pfff, ik had me nog niet gerealiseerd dat de misselijkheid tijdens de zwangerschap zo naar kon zijn.. Bij m'n eerste amper last gehad.. En nu? Ook hele dagen door, vanaf de 6e week. Ik eet ook steeds kleine beetjes om de anderhalf uur. De ene dag gaat 't 'beter' dan de andere dag, maar vandaag was echt rot. Wilden even naar Ikea om inspiratie op te doen voor ons nieuwe huisje, maar misselijkheid en daardoor m'n korte lontje voerden de boventoon . Zo rot. Vind 't even heel pittig en kan alleen maar hopen dat de misselijkheid gauw afneemt! Jullie ook sterkte met het 'dragen' hiervan!