Lab uitslag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Isis75, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo,

Vandaag heb ik de uitslag van de bloedtest gehaald. Over een week ga ik naar de vk en die zal het wel bespreken. Nu heb ik toch vast een vraag. Er staan waardes en daarbij staat aangegeven wat normaal is. Nu staat er bij Macrocytair 0.3 terwijl 0.35 / 1 normaal is. Bij Hypochroom staat 0.2 terwijl 0.7/2 normaal is. Wat betekend dat?

Groetjes Erica

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Erica,

Mochten de uitslagen dermate afwijken dan wordt er altijd contact opgenomen met de verloskundige en dan met jouw. Ook zijn de referentiewaarden die er staan voor mensen bedoeld die niet zwanger zijn. Ik zou me er dus geen zorgen over maken.

De hypochroom en macrocytair zijn ook geen bloedwaardes die bij de eerste controle standaard worden gecontroleerd. Soms worden ze wel bij een bepaalde bloedwaarden meegenomen. Ik zou dus nog even een weekje geduld hebben, en vragen wat de uitslagen betekenen, dit is in combinaties met de andere bloedwaardes. Ik kan daar dus ook geen uitspraken over doen.

Groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina