Reflux pas met 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mynne, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ons dochtertje begon 4 weken geleden met spugen. Ook had ze diarree. Om een lang verhaal kort te maken: het spugen bleef (soms hele flessen) en is ze een week geleden opgenomen. In het begin dachten ze aan een rota virus oid, maar dit alles is het niet.
    Inmiddels heeft ze volledige sondevoeding. Ze is niet gegroeid sinds eind januari.
    Er volgen nu onderzoeken, ook krijgt ze sinds vandaag zantac en motilium. Ik vroeg me af of een reflux pas met 6 maanden kan ontstaan? Hiervoor spuugde ze wel soms maar niet veel. Wel was ze geen groter drinker. Ook kijken ze morgen maar pylorushypertrofie, maar als ik Google komt dat ook vooral voor bij hele kleintjes.
    Ik ben benieuwd of er meer moeders zoiets al dit hebben meegemaakt.
    (Ook wordt koemelkallergie genoemd maar zelf geloof ik daar niet zo in)

2. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Oja ze is 6 maanden en ze hebben dus nog geen idee wat de oorzaak van het spugen kan zijn.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Geen ervaring maar wel heel veel sterkte toegewenst. Volledige sv is niet niks!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Het lijkt mij dat ze wel eerder dan symptomen gehad moet hebben, zoals veel slikken, de hik, onrustig zijn tijdens het drinken, veel kreunen, huilen enz.
    Bij ons mannetje is met 6 weken al de diagnose verborgen reflux gesteld, maar nu is het ondertussen vrij heftige reflux geworden. Lopen nu ook in het jkz met hem en als het maandag niet beter gaat wordt hij waarschijnlijk ook opgenomen.
    Het is dus wel zo dat de reflux klachten op den duur steeds heftiger kunnen worden.
    Hopelijk vinden ze snel een oorzaak en gaat het beter met je meisje!
    Zijn jullie niet onlangs gestart met hapjes? Misschien is het een heftige reactie daarop?

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Mijn buur jongen van 5 jaar heeft zins kort reflux!! Zo verschrikkelijk sneu, dus ja het kan.
    Kan het niet zijn dat het eerst verborgen was?

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter is ook een spugertje,ook al vanaf het begin. We zijn een keer op vrijdagmiddag naar een kinderarts verwezen door knze huisarts toen ze niks binnenhield en maad bleef spugen en onrustig was. Die zei alle baby's spugen. We zijn ovdrgestapt op andere voeding en het spugen is zelfs even weg geweest. Het is nu weer terug maar gelukkog niet zo heftig als bij jullie. Ik ben van de week naar ha geweest en die gaf aan dat het best kan zijn dat haar maagklepje niet goed sluit en omdat baby's heel veel liggen hier sneller last van hebben. Hij zegt ook dat er heel veel volwassenen dit ook hebben maar die staan en zitten de hele dag rechtop dus die merken hef niet zo. Hij wilde zantac voorschrijven maar daar wacht ik nog wel even mee. Ze groeit wel en ze is nu onruatig doordat ze op en af verkouden is. Heb afgesproken dat we weer terug komen als ze weer wat stabieler is zonder die ellendige hardnekkige verkoudheid :(

Du volgens mij kan het best dat ze nu ineens wel aan reflux denken bij jouw kleintje! Beterschap en heel veel sterkte! Je kindje in een zhuis is toch wel het laatste wat je wilt!

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik ben enkele weken geleden bij de kinderarts geweest voor onze reflux baby.
    Er blijkt dus helemaal geen maagklepje tezitten bij ons en met ons bedoel ik mensen, kinderen, baby's.
    De maag moet een kanteling maken en zo word de maag afgesloten.
    Maagzuurremmers schrijven ze dus ook niet meer voor.

Dus ja wat is reflux kun je je nu afvragen, is dat zuur wat omhoog komt omdat de maag nog niet gekanteld is of is reflux maagzuur wat omhoog komt door wat voor reden ook, denk dat dan heel veel zwangerevrouwen reflux hebben hihi

Deel Deze Pagina