Pff Hoe doen jullie dat toch met 8/9 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dwrtjj, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Hoi Hoi,

Ik heb nooit moeite gehad om het ritme van ons vriendje te volgen, maar nu hij 8,5 maand is kan ik in eens vrij weinig met zijn 'ritme' qua slapen en spelen.. Moet hij nu slapen of niet slapen, alleen spelen of samen spelen etc..

Bijvoorbeeld gisteren;
    om 07.30u wakker, rustig aangekleed etc en rond 08.00u de eerste fles, daarna was het tot nu toe altijd lekker spelen in de box. Nu is het zodra ik hem erin zet en even weg loop (om bijvoorbeeld de vaat te doen) meteen gillen en schreeuwen om aandacht... even spelen met hem dan maar, dan gaat het 5 minuten goed en is het weer hetzelfde liedje...
    Dan zie ik hem wrijven in zijn oogjes dus moe, meteen fruit geven (09.00u) en daarna in bedje gelegd. (eerst rustig slaapzakje aan etc zodat hij het spelen even kan 'afbouwen') Het gevolg, een kindje wat zijn hele bedje door kruipt/klimt en vervolgens gaat huilen, maar slapen ho maar, en dat dan minstens een uur lang... (was hij dan toch niet moe??)

Ik heb al geprobeerd om de hond rond deze tijd uit te laten maar dan komt er ook niks van slapen en zodra we thuis zijn is het hetzelfde liedje.

Spelen jullie de hele dag samen met je kindje? Zolang ik hem blijf entertainen vind hij het wel prima maar ja, ik moet ondertussen ook wat dingetjes doen...

Hopelijk kunnen jullie je dagritme een beetje beschrijven, misschien heb ik er wat aan!

Alvast bedankt!!

2. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

06:00/07:00 wakker, even op bed spelen en aankleden
    07:30 eten en gaat dan zelf spelen, kan goed alleen spelen als hij moe wordt dan even samen spelen.
    09:00 weer naar bed toe
    10:30 wakker en fruit
    11:00 spelen, wandelen, ergens naar toe.
    12:30 boterham
    13:00 samen spelen
    13:30 naar bed
    15:30 wakker iets drinken en rijstewafel ofzo
    16:00 ergens naar toe of spelen
    17:30 eten
    18:30-19:00 naar bed toe

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik gok verlatings angst, het is een fase. hier gaat het net weer iets beter.

Succes

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.934
    3.945
    113
    Ik herinner me inderdaad wel van die fase dat het zo lastig inschatten is of ze nou moe zijn of niet. Heb mijn dochtertje ook talloze keren na 5 minuten weer uit bed gehaald omdat ze de heleboel bij elkaar schreeuwde, terwijl ze net daarvoor toch echt moe leek te zijn. Dat wordt wel makkelijker nu ze ouder is. Ze snapt nu ook wat ik bedoel als ik vraag of ze op bed wil en loopt dan of met duim in de mond richting de deur, of ze rent heel hard weg... :D

Dat moeten entertainen is hier altijd in fases geweest, sommige periodes kon ze zich prima vermaken, soms was het een ramp...veel afwisselen hiel dan wel, even samen spelen en dan weer even zelf tot ze zich weer kwam melden.

5. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    Super bedankt voor de reacties!

Hopelijk is het dan maar een fase..! Ik ga me in ieder geval vast voorbereiden dat ik de dingen die ik MOET doen maar doe in de avonden of op de dagen dat hij bij de oppas is. :D

6. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zitten met school dus slaapt op vaste tijden

7.00 wakker boterham en fles
    8.15 naar school
    8.45 thuis en spelen
    9.15 fruit en drinken
    9.30-11.00 slapen
    dan spelen en 11.30 weer naar school
    12.00 thuis en lunchen
    12.45 weer terug naar school
    13.15 thuis en weer naar bed
    14.30 wakker en wat drinken en spelen
    15.00 naar school
    15.30 thuis en fruit en drinken dan spelen
    17.00 slapen tot 17.30
    17.30/18.00 warme maaltijd en toetje
    19.00 fles en naar bed

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Met 8 maanden ging ze over van 4 naar 3 slaapjes.

6.00 wakker en ontbijt
    7.45 - 9.00 slapen
    9.30 fruit
    11.30/45 boterham met melk
    12.00-14.30 slapen
    15.00 wat drinken, soepstengel, fruit oid
    17.15 warm eten vers + toetje
    17.30-18.00 slapen
    19.00 120/4
    19.30 naar bed

Ongeveer.... :)

8. Annette123

Annette123 Niet meer actief

7.30 wakker
    9.30 naar bed
    11.30 wakker
    14.00/14.30 naar bed
    16.30 wakker
    19.30 naar bed.
    Ze speelt tussendoor in de box of op de grond. Ik speel met haar, maar laat haar ook vaak alleen spelen. Vaak zoekt ze me even op en checkt of ik er ben. Maar ze speelt wel door. Ik weet niet of jouw kindje al kruipt/tijgert, maar sindsdien vermaakt ze zich nog beter. Ze kan gewoon lekker op onderzoek uit. Als ze het niet meer zo leuk vindt, speel ik met haar of ik neem haar mee naar een andere situatie zoals de keuken ofzo. Of ze krijgt ander "speelgoed", zoals een tupperware bakje of een plastic vergiet. Klinkt misschien raar, maar dat vindt ze heel interessant.
    Rond de 8,5 maand is er ook weer een sprongetje, dus misschien heeft je kindje daar wel last van?!

9. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja die leeftijd kan vermoeiend zijn. Bij mij werkte het goed om zl op de rug in de draagzak te doen. Dan kon ik lekker mijn ding doen en hij kon of lekker om zich heen kijken of een dutje doen.

10. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Mijn zoon van net 10 maand slaapt nog maar 1 keer per dag.

11. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    Bedankt weer allemaal!
    Vandaag toevallig ook maar 1 slaapje, vanmorgen was hij gewoon echt niet moe dus ben na het wandelen maar even naar het dorp gefietst, daarna rustig boterham gegeten en zelfs nog lekker alleen gespeeld!
    om 12.00u naar bed gegaan en hij is gewoon rustig gaan slapen (wat hier bijna nooit voorkomt overdag!)

Dus misschien vaker 1 slaapje gaan proberen... Mits hij niet moe is natuurlijk! (hij slaapt de avond/nacht van 18.00u tot 07.30u zonder wakker te worden, dus hij heeft natuurlijk al veel slaap erop zitten dan!)

12. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik het zo lees, zit ie in de overgang zoals als ik er zelf altijd mee grapte.(in dit geval van 2 naar 1 slaapje)
    Ik zou idd 1 slaapje proberen en je zal zien dat ie er af en toe nog 2 nodig heeft en uiteindelijk zal 1 voldoende zijn.
    Het is idd lastig zoàn pirode als ze zo aan het rommelen zijn met slaapjes.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze zoon slaapt trouwens ook 12 a 13 uur op een nacht maar heeft nog steeds behoefte aan 1 slaapje van 1,5 a 2 uur en hij is al 2.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier momenteel ook een slaapje per dag.. de middagslaap pikt ze gewoon niet meer. Heel vervelend mdat ze dan echt wel moe is/wordt. Ik probeer haar maar wat zoet te houden en gelukkig heeft ze een grote zus. Hier nu 19.30 slapen maar komt s nachts nog steeds een paar keer helaas.

Deel Deze Pagina