van alles

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Gepe, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    goedemiddag,

Mijn zoon was 8,5 pond en dronk in het begin 6 borstvoedingen!!
    Als er bezoek kwam en zoon sliep nog liet ik hem nog even tukken kan dit wel???

Vorig jaar winter geboren en lakentje +dekentje achteraf denk ik wat weinig!!!!!!!!!Of is dit normaal?? wel goede temp!

Badwater met elleboog voelde altijd best warm maar baby vond het heerlijk!!Geven baby,s het aan als het te heet is??

Kruikje ging onder bij de voetje op de deken en moet er dan ook ruimt tussen zitten???

Hebben meer kraamvrouwen dat ze hyper zijn met bezoek enzo.......voor me gevoel te weinig met baby bezig geweest??

Help............

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je zoon nog slaapt als er bezoek komt, is het niet erg om hem nog even te laten liggen. Borstvoeding op verzoek is prima, mits de groei goed gaat.

Als de temp goed is, is het prima. Wel goed in de gaten houden, nu met het koude weer kan de temp best snel weer dalen. Extra dekentje is nu wel nodig.

Kruikje aan de voeten is goed, altijd boven op de deken, of tussen twee lagen van de dekentjes in. Als je hem boven op de deken legt, hoeft er geen afstand te zijn. Leg eventueel een handdoek op de kruik, zodat de warmte het bed in gaat en niet de lucht.

Als het te heet is gaan ze zeker huilen! Let altijd goed op. Koop eventueel een badthermometer.

Kraamvrouwen zijn soms hyper met bezoek. Stel altijd jezelf en je baby op de eerste plaats.

Hoe is het verder dan met je? Omdat je zegt dat je voor je gevoel te weinig met de baby bent bezig geweest?

Groetjes Adrienne

3. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    Hoi Adrienne,

Bedankt voor je antwoorden.

Helaas heb ik er nooit een dekentje bij gelegd kraamverzorgster ook niet aangegeven en vorig jaar winter was het toch ook koud!!

Woon wel in zeer geïsoleerd appartement dus kouder als 19 graden was het er toen nooit??

Ik dacht dat je altijd een handbreedte tussen kruik en baby moest hebben ook op de deken!!

Badwater vaak ronde de 38 graden! Maar bij elleboog voelt het snel erg warm!!

ik voel me schuldig dat de baby voor mijn gevoel niet op nummer 1 stond!! Maar kan daar niets meer aan veranderen!!!

Gaat nu niet zo best voel me overal schuldig over en pluis alle foums af maar of je daar gelukkig van word......

Verder nog een vraagje laag opmaken??? Mijn zoon wil altijd met zijn hoofd tegen de bovenkant liggen dus ik heb nooit laag opgemaakt en trap altijd dekens weg dus bij hoog opmaken kans dat hij er nog een beetje onder lig!!

Bedankt weer,

Groetjes Gea

h

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik had al zo'n vermoeden dat het niet zo lekker met je gaat. Ik heb even al je berichten terug gelezen. Ik zie dat je zoontje winter 2010 geboren is. Ik dacht eerst afgelopen december. Hij is dus nu ruim een jaar oud.

Het is inderdaad niet meer terug te draaien. Je kunt alleen een nieuwe start maken.

Wat betreft de kruik, boven op de deken hoeft er geen hand tussen te zitten. Als het altijd 19 graden was en je zoon had een goede temp heb je het prima gedaan. Ongetwijfeld had je het anders gedaan als de temp laag was geweest.

Water mag niet hoger zijn dan 38 graden.

Weet je, hij is een jaar oud nu, dus dat laag op maken is niet meer zo aan de orde joh. Als jij het beter vind om hoog op te maken, is dat prima.

Het is allemaal niet niks, een baby krijgen, ervoor zorgen, en dan ook nog altijd gelukkig zijn. Je kunt soms flink van de roze wolk af donderen. Waarschijnlijk is dat bij jou gebeurd, en daar is niets aan te doen. Het zijn je hormonen, en nu komt daar het schuldgevoel over. Niet doen!!! Je hebt je best gedaan! Maak een nieuwe start!!

Blijf genieten!!

Groetjes Adrienne

5. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    hoi Adrienne,

Bedankt weer!! Nieuwe start hoe bedoel je dat ???wat vind je verkeerd!? En ben benieuwd of je het vaker meemaak dat baby,s alleen hoog in bed willen liggen en wat wordt er dan aan gedaan met opmaken??

Groetjes

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Lieve schat, ik vind dat je helemaal niets verkeerd doet of gedaan hebt. Dat vind alleen jij zelf maar. Je moet voor jezelf een nieuwe start maken. Alles wat jij denkt verkeerd gedaan te hebben achter je laten.

Ik werk soms in gezinnen waar een kleintje van een jaar is. Die worden normaal in bed gelegd, niet hoog en laag. As je ze gaat halen als ze wakker zijn liggen ze wel eens hoog in bed met hun ruggetje tegen de bovenkant. Er is niks mis mee. Ze hoeven ook niet laag te liggen. Lekker dikke slaapzak aan, zodat ze geen kou hebben. Verder is er niets aan te doen, en hoeft er niets aan gedaan te worden.

Focus je op nu en niet op het verleden. Als je er niet uit komt, is het beter hulp in te schakelen.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina