Ritme baby 5 mnd beinvloeden ja/nee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dolfijn73, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hoe kun je bij borstvoedingskindjes hun ritme enigszins beinvloeden? ik geef mijn meisje nu volledig op haar aangeven borstvoeding. Maar ik vind het zo langzamerhand wel eens tijd worden dat mevrouw om een uur of 20.00 in bed ligt 's avonds. Nu is dat wisselend, tussen de 21.00 uur en 23.00 uur. Als dat laat is heb je dus niets aan je avond want dan ben je zelf ook kapot.

Vroeg me af of je dit kunt sturen? Ze gaat nu naar bed als ze begint te gapen en dat gaat al maanden goed (in het kader dat ze doorslaapt/doorsliep). Weet niet of ze nog te jong is om haar
    eet/slaappatroon te gaan beinvloeden en of dat uberhaupt slim is.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zou kunnen proberen om haar in de avond in bad te doen. Je kunt proberen of het te beinvloeden is. Drinkt ze iedere dag anders of is er wel een bepaald ritme?

Groetjes Adrienne

3. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hoi Adrienne,

Er is wel een soort ritme te ontdekken hoor. Elke avond in bad is geen optie, ivm lichte eczeem. Misschien dat het zichzelf wel gaat ontwikkelen. Ik leg haar in bed als ze moe is en dat werkt het beste volgens mij. Tenzij jij nog andere tips hebt?

groetjes

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je haar gewoon om 8 uur op bed legt, wat gebeurt er dan? Gaat ze dan huilen? Ik bracht mijn kleindochter (half jaar) pas om 8 uur naar bed, en eigenlijk had ik het idee dat ze niet moe was, maar ze is meteen in slaap gevallen. Het is te proberen natuurlijk.

Groetjes Adrienne

5. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Dan wordt ze half uur tot 3 kwartier later gewoon wakker. Het is dus gewoon een kwestie van proberen als ik het goed begrijp. Dat gaan we dan maar doen :)

Dank voor je reacties!

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

En als het niet lukt, dan es het even geduld hebben, het komt vanzelf goed hoor.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina