Hoi allemaal. Ik val echt nooit, en nu ik zwanger ben 2 keer op korte tijd Ben nu 25 weken (+2 dagen) Ik ben een goeie week geleden van de trap gedonderd, op mijn billen en rechter zijde naar beneden gehobbeld. Buiten wat blauwe plekken en stramme spieren maakte ik mij geen zorgen. Voelde het kindje goed en mijn buik was niet geraakt. Gisteren val ik weer! Deze keer door over iets te struikelen. Buik weer niet geraakt, rechter knie, heup en hand hebben de val opgevangen. Heb het kindje ook weer goed gevoeld. Nu maakt iedereen mij een beetje onzeker door meteen te zeggen "je bent toch wel naar het ziekenhuis gegaan???" Ik voel me goed, voel het kindje goed en heb alleen wat blauwe plekken en stramme spieren. Is het dan toch nodig om het te laten checken? Kan er toch iets mis zijn met mijn kleine manneke / placenta /... zonder dat ik het door heb?
Een aantal weken geleden ben ik zelf 2 meter naar beneden gevallen in een greppel (liep gelukkig schuin naar beneden). Was wel iets verder dan jij. Heb de verloskundige meteen gebeld, kon meteen door naar het ziekenhuis. Omdat het niet duidelijk was of ik ook op mijn buik gevallen was, heb ik 4 uur aan de ctg moeten liggen. Omdat er inderdaad een kleine kans is dat de placenta kan loslaten. Weet niet of ze met jouw termijn ook een ctg kunnen maken, doen ze volgens mij pas vanaf 27-28 weken? Maar je kunt het beste de verloskundige/gynaecoloog bellen en vragen voor een echo. Je mannetje zit wel veilig in je baarmoeder, maar soms is het gewoon beter om het zekere voor het onzekere te nemen en jezelf gewoon even laten controleren door de vk/gyn (en natuurlijk je kleine man ook!) via een echo kunnen ze ook prima bepalen of de placenta gescheurd is of niet
Ik ben met 15 weken giga hard onderuit gegaan, en heb toen voor de zekerheid ook de verloskundige gebeld. Ik kon toen in het zh terecht voor onderzoeken en gelukkig was alles goed. Ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen want je kunt nou eenmaal niet in je buik kijken succes!
Mijn moeder is ook van de trap gevallen toen ze zwanger was van mijn zusje, dit maakte haar zwangerschap toch meteen medisch. Met mijn zusje is overigens alles goed gekomen. Ik zou even overleggen met de verloskundige, beter een keer te veel gebeld dan een keer te weinig.
waarschijnlijk is er niks aan de hand maar even bellen kan nooit kwaad. Je kan beter voor niks naar het ziekenhuis gaan, dan achteraf spijt hebben dat je het niet hebt gedaan.
Ik ben ook een keer gevallen wel op mijn buik, ik kreeg toen te horen dat de eerste acht uur cruciaal zijn. Als je daarna geen vochtverlies of bloedverlies hebt dan kun je er van uit gaan dat het goed is (en je de baby voelt natuurlijk)
Ik heb toch maar even gebeld en ze zei dat ik het gewoon goed in het oog moest houden. Als ik bloedverlies opmerk of vocht verlies moet ik uiteraard meteen naar het ziekenhuis, maar ze acht de kans zeer klein omdat het al bijna 24u geleden is. Ze zei ook dat ik de komende dagen extra rust moet nemen en dat ga ik ook doen. En beter opletten in 't vervolg waar ik mijn voeten neerzet!
Goed dat je toch hebt gebeld inderdaad! Ik ben dinsdag ook gevallen. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar op de één of andere manier struikelde ik over een stoeprand en ben ik zo voorover gevallen. Ook op mijn buik dus. Gelukkig voelde ik hem al wel snel weer bewegen maar ik had toch even gebeld. Mijn verloskundige wou wel dat ik langs kwam en heeft daar meteen even een echo gemaakt om de placenta te checken, heeft het hartje geluisterd en gevoeld of ik geen gekke harde buiken had. Gelukkig was alles helemaal goed. Ben ook heel blij dat ik toch gebeld had, gaf me toch een prettiger gevoel.
Ik ben gisteren op mijn buik gevallen. Ik was niet thuis, dus na overleg met de verloskundige, de dokter daar ter plaatste is geweest. Alles leek goed en voor de zekerheid toch een ctg laten maken. Toen kreeg ik dus flinke weeën. Ik ben nu opgenomen en heb remmers gehad omdat het begon door trauma van buitenaf. Nu moet ik sowieso tot morgen blijven. Als alles rustig blijft mag ik weer weg. Het is dus altijd slim om even te laten checken.