Hallo Dames, Ik ben 26 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik ben al eens gaan kijken voor baby-foon's, ik vindt ze ten eerste allemaal erg duur en 80 euro is eigenlijk mijn maximum. Welke hebben jullie en hebben jullier ervaring ermee? Wat is goed om erop te hebben en wat is absoluut overbodig? Ik zag de baby-foon met camera, maar als ik de baby hoor ga ik toch naar boven, niet? Lijkt mij dus wat overbodig. Wat vinden jullie? groetjes Dorianne
wij hebben de Alecto DBX-88 hij is heel fijn storingsvrij dus je hoort geen andere kinderen huilen wij hebben er vorig jaar 60 euro voor betaalt
Ik heb er een van Luvion de Dect. Deze heeft ook een terugspreek functie maar dat heeft eigelijk elke dect babyfoon. Het voordeel van Dect vind ik dat hij altijd storingsvrij is, dat wil zeggen je kan er nooit het kindje van de buren op ontvangen zeg maar. En je hoeft geen zenders te zoeken die vrij zijn en niet storen. Stekker in het stopcontact en klaar is kees.
Een goede tip is om een babyfoon via internet te bestellen. Scheelt je behoorlijk wat geld als je via een vergelijksite de goedkoopste uitzoekt. Wij hebben gekozen voor de Alecto DBX-99. De prijs van deze babyfoon varieerde op internet van 70 tot 140 euro (en dat voor exact hetzelfde product ).
Hier ook een tevreden gebruikster van de Alecto DBX 88. Deze is storingsvrij en ik vind het nachtlampje (drie sterretjes) ook erg fijn. Mijn zoontje weet dan dat hij moet gaan slapen.
Hier een Alecto 85 en 88 (85 is wat minder uitgebreid, voor onze peuter) en erg tevreden over beide en ook naast elkaar te gebruiken!
Ik ga sowieso voor Dect, ook al is dat duurder. Volgens mij krijg je snel spijt van een analoge, als je dan alsnog een dect aanschaft heb je toch weer dubbele kosten. Tot nu toe neig ik het meest naar de Alecto 85 of 88. Gezien de prijs vind ik de 85 interessanter. Maar ik denk dat het toch ook handig is om de temperatuur van de babykamer in de gaten te kunnen houden. Maar goed... ik ben een beetje een temperatuur-freak geloof ik. Ik heb ook een buitenthermometer met een ontvanger binnen, zodat ik vanuit de bank kan zien hoe koud of warm m'n konijnen het hebben. Nu ik erover nadenk, zal ik wel de 88 moeten nemen... Toch te zot als ik wel de temperatuur van de konijnenren kan zien, maar niet van de babykamer. Haha. Ik lees overigens wel op diverse sites dat het slim is om wat zwaardere batterijen bij de allecto te kopen.
ik heb ook een alecto-88 hij bevalt ons super goed. We hebben er 60 euro voor betaald bij megapool online. Lekker duidelijk met lampjes enz en ik vind het wel erg fijn om de temp te kunnen zien
Ze raden het wel aan idd. Maar hier eigenlijk geen problemen gehad met snel leeg zijn van batterijen en 9 van de 10x zit deze gewoon aan het stroom. Mocht je het toch willen. Dien dan even een klacht in bij Alecto, dan sturen ze zwaardere batterijen gratis op . (Tenminste dat heb ik gehoord hihi)
Ik heb wel met cameraatje, was 80 of 90 Euro. Hij is van Elro, heeft Dect, nightview en hij is gewoon constant aan, dus niet dat hij aan -en uitklikt bij geluid (vind ik alleen maar onrustig). Het geluid is ook heel duidelijk. Ik vind het juist hartstikke makkelijk om af en toe te kunnen kijken hoe de kleine er bij ligt, aangezien het nogal een wurm is. Ik heb hier prima ontvangst, hij stoort niet, maar daar zijn bij dit merk de meningen over verdeelt.
Mijn oom en tante hebben ook een babyfoon met camera aangeschaft, nadat hun oudste kantje-boord heeft gelegen na een koortsstuip. Na die eerste keer, heeft hij het vaker gehad. (Gelukkig met minder ernstige gevolgen.) Mijn oom en tante wilde hem gewoon kunnen zien. Overigens: toen een paar jaar later hun tweede werd geboren bleek na een tijd dat hij er ook last van had. Dus zij zijn tevreden met hun camera.
bij intertoys, nu in de reclame voor 29 euro ipv 99 euro!!!! Babyfoon Audio Premium Tomy 29.99 99.99 559622 leeftijd: Tot 4jaar Deze babyfoon van Tomy heeft verschillende functies. Het heeft een bereik van 300 meter en kan zelfs de temperatuur van de omgeving meten! Eigenschappen 300 Meter bereik Geluidsgevoelige lichtdisplay Weergave van temperatuur 4 Kanalen voor privacy, hierdoor wordt de kans kleiner dat iemand mee kan luisteren. Draagbare en herlaadbare mini-ontvanger Walkie talkie functie Afmetingen: 24,2x23x12,2 cm. (LxBxH).
Wij hebben ook een Alecto, geloof type 85. Bij de Blokker aangeschaft voor 45. Wij zijn er tevreden over, hij doet wat wij moet doen . Daarvoor had ik een babyfoon zonder Dect met camera. Dat was 1 groot drama!! Alleen maar storingen en slecht ontvangst. De camera leek mij prettig, maar vind het nu ik het zonder doe een beetje zinloos en zonde van het geld.
Bedankt voor alle tips en sugesties, hier kan ik wel mee vooruit. Ik had ook dezelfde ongeveer in gedachten (alecto 88) maar wilde toch even de mening van andere mensen hier weten. ervaring met dat soort dingen is altijd fijn.
Hier ook de 88... gaat inmiddels al bijna 5 jaar mee zonder problemen. De liedjes en lampjes haast nooit gebruikt maar de terugspreekfunctie en temp.wel Hij is ook supergevoelig (kan je instellen) dus ik hoor ze ademen.
Hier eentje gewoon van de Ikea voor 12,50 in de opruiming, die doet het ook prima! Hiervoor had ik er eentje van Philips geloof ik, een stuk duurder maar ik merk helemaal geen verschil. Dus das ook nog een optie...