Kolven en sauna

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Annekijn, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames!

Ik ben sinds enkele dagen aan het kolven gegaan, en dat lukt best. Inmiddels heb ik al zo'n 200 ml denk ik.

Maandag gaan we ons meisje voor de eerste maal naar oma brengen, zodat wij onszelf op een namiddagje sauna kunnen trakteren. Oma zal een flesje afgekolfde melk geven (dit testen we dit weekend eens uit op ons meisje)

Nu vraag ik me af: moet ik maandag een keer extra afkolven voor die 'maaltijd' die dochterlief overslaat? Of mag dat gewoon in m'n borst blijven zitten? Riskeer ik geen borstontsteking?
    En ook vraag ik me af of m'n borsten niet gaan lekken in de sauna...

Weet iemand raad?

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Mijn ervaring met warmte is dat borsten enorm gaan lekken. Zeker wanneer je kindje nog zo jong is. Onze kinderen zijn beide in de zomer geboren en als ik dan even lekker in het zonnetje ging zitten in bikini, dan was mijn bikini-topje daarna nat van de melk. Wellicht kun je beter een andere activiteit zoeken. Of je moet even kolven voordat je de sauna in gaat dat zou je nog kunnen proberen.

Omdat je kindje nog zo jong is en je productie nog instabiel is zou ik de voeding niet overslaan maar gewoon kolven. Wat voor activiteit je ook gaat doen. ;)

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Die voeding moet je niet overslaan, maar wel kolven. Weet niet hoe lang je van plan bent te gaan, maar of je doet het er vlak voor, of gewoon als je bij de sauna bent. Je kunt kolven in saunacentra, even vragen bij de balie en ze hebben vaak wel even een ruimte voor je.

Wat betreft lekken.... Ja dat zat wel gebeuren! Warmte doet dat onder andere, maar ook als je langer dan gebruikelijk melk in de borsten hebt. Zou dus een extra handdoek meenemen en wat betreft badjas een beetje een dikke die makkelijk wat vocht op kan nemen. Dat lekker kan je ook nog hebben als je al lang BV geeft, dus als je graag naar de sauna gaat, hoort dat er helaas wel bij.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb nooit zo erg gelekt dat ik denk dat iemand het gemerkt heeft. Maar ik ging wel meteen kolven zodra ik wat prikkeling voelde.

Bij een sauna kun je prima kolven (mijn ervaring). Ik zou dus lekker je kolf meenemen en gaan genieten. Veel plezier!

5. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden!
    Ik ga lekker naar de sauna, en zal daar kolven. Als ik begin te lekken ga ik gewoon in het (koude) zwembad. :)
    Xxx

6. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    doe je wel voorzichtig met de temperatuurswisselingen van warme sauna in koud water, ivm met ontstekingen.

7. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah is dat gevaarlijk, temperatuurwisselingen???

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Als je borsten teveel op de tocht staan dan vergroot je kans op borstontsteking.
    Ik heb ook een dagje sauna met mijn man gedaan voor ik weer ging werken. Daar niet te veel buiten geweest, en buiten steeds handdoek erom. Had geen last van lekken en kreeg perfecte ruimte voor te kolven. Vergeet niet koelelementje mee te nemen voor je afgekolfde melk.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Lekker genieten Annekijn! Groot gelijk heb je!

Deel Deze Pagina