Baby gaat logeren... wil ik dat wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyKikker, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier nog nooit uit logeren geweest. Ben ik nog niet aan toe hoor haha ;)
    Goed dat je naar je gevoel luisterd, dat is het allerbelangrijkste. Sterkte met de waterpokken :(

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn jongste van ruim vier heeft nog nooit gelogeerd haha.
    We gaan weleens een weekend weg maar dan komt er oppas in huis.
    De oudste ging volgens mij met 10 maanden een nachtje naar mijn moeder omdat we in een verhuizing zaten en de middelste denk ik met krap 2 jaar voor het eerst uit logeren.
    Ik zou gewoon lekker gaan.
    Gaat echt wel goed en vooral als ze zo klein zijn hebben ze het amper in de gaten.
    Veel plezier meid!

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OW ik zie nu dat je kindje waterpokken heeft.
    Kan me voorstellen dat je dan niet gaat.
    Beterschap en sterkte!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben daar super makkelijk in, ze slapen regelmatig een nacht ergens anders. Eerste keer waren ze ongeveer 1.5e maand oud.

5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik ben hier heel makelijk in.
    Al snel mee begonnen, ongeveer 1x in de 2 maanden slaapt ze bij opa en oma.
    En gaan wij samen wat leuks doen.
    Ik vind het heerlijk !

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier ook rond die tijd denk maand of 5 wij hebben heerlijk genoten op een bruiloft en zij heeft heerlijk genoten van alle aandacht bij opa en oma

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Mijn dochtertje was 6 weken toen ze voor het eerst ging logeren!
    Dit was dan niet omdat ik z'n leuke avond gepland had maar omdat het niet goed ging met mij en dit uit pure noodzaak moest.
    Maar ze heeft er niets aan over gehouden hoor! Na die tijd is ze bijna elke week naar oma gegaan en heeft ze er ook geslapen.
    Nu gaat ze niet meer elke week maar wel z'n 1x per maand een nachtje en gaat ze elke maand een paar dagen met mij mee naar mijn ouders. Ook een soort van logeren maar dan samen met mij.
    Toen ze 5 maanden was zijn mijn vriend en ik een midweekje weg geweest samen en is de kleine meid een weekje thuis met oma gebleven.. niets aan over gehouden hoor! Wel een uitgeruste papa en mama!

Ik snap eerlijk gezegd niet zo waarom mensen er altijd z'n probleem van maken om de kindjes uit logeren te doen... ookal weten ze er later weinig van het is geen slecht iets he! Als je zelf zegt nou ik vind het niet nodig dan is dat prima natuurlijk!
    Maar zo eens in de zoveel tijd een avondje/nachtje samen met je partner even weg ofzo is heerlijk en goed voor je relatie!

Geniet er gewoon lekker van! Opa en oma vinden het vast heerlijk om met de kleintjes te knuffelen en aan liefde komen ze niets te kort haha!

8. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Lees nu dat de kleine ziek is geworden! Dan zou ik idd ook thuis blijven!

9. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Mijn eis was toch wel dat mijn kind door zou slapen en aangezien ik borstvoeding geef en gaf is het meer een gedoe dan dat we er plezier van hebben.
    Oudste zoon voor het eerst met 1,5 jaar uit logeren geweest maar met de baby ben ik denk ik makkelijker... maar hij moet wel doorslapen. Wil opa's en oma's niet opzadelen met nachtvoedingen.

Ik vind een maand trouwens wel heel vroeg al zonder mama, ik snap het wel, want voor een baby maakt niet echt uit bij wie hij is voor de nacht maar een met een maand zou ik het niet over mijn hart kunnen krijgen. :)

10. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Onze dochter was 17 maanden en ik vond het ook vreselijk...Dus ik denk niet dat het echt uitmaakt hoe oud je kindje is.
    Eerste keer is sowiso lastig volgens mij!

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Beterschap met de kleine!

Hier is zoon van 15 maand nog nooit uit logeren geweest en dat zal hij ook niet gaan doen zolang hij bv krijgt.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Bedankt!

Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt. Hij heeft verhoging en is wat huilerig aan het worden. Goed om met hem thuis te blijven.

Oudste gaat wel logeren. Kijkt er altijd zo naar uit om naar opa en oma te gaan. Tuurlijk was die eerste keer ook lastig maar hij was wel iets ouder.
    M. zal vast ook vaak gaan logeren maar nu nog even niet ;)

Weet je wat het ook is. Het is een weekend weg met man zn vriendengroep. Allemaal leuke en lieve mensen en op feestjes hebben we altijd de grootste lol. In zo'n weekendje weg als dit wordt vaak veel gezopen en merk dat ik daar een beetje klaar mee ben. Begrijp me niet verkeerd hoor, op feestjes kan ik ook drinken maar een heel weekend... en dan zondag megabrak je kids weer ophalen.
    En je gaat toch meedoen. Want broodnuchter er tussen zitten doe je jezelf geen plezier mee haha!

Nu dus een weekend alleen maar kroelen met de kleine. Even geen drukke kleuter en man om me heen. Best lekker :D
    Manlief en ik gaan binnenkort wel een keer samen een weekendje weg voor wat qualitytime.

13. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Dan zou ik inderdaad thuis blijven ja. Als ze ziek zijn is mama toch het fijnste. Beterschap!

14. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je hebt de goede keus gemaakt. Lekker thuis blijven bij de kleine. ;)

Ik vond de eerste keer vreselijk terwijl dochter al 13 maanden was. Was ook gelijk het einde van de borstvoedingsperiode (had die keus zelf gemaakt maar viel me toch zwaarder dan gedacht)

Afgelopen weekend 2 nachtjes weg geweest. Dochter in inmiddels 21 maanden. Bij de 2e nacht vond ik het wel welletjes en was ik het liefst gelijk in de auto gestapt maar goed.. niet gedaan want we waren met vrienden.
    Dochter heeft het goed gehad en dat is ook erg belangrijk.

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier 16 maanden.
    Wel via whatsapp goed contact gehouden met de oppas. We waren met de auto (wel 3 uur rijden) dus in geval van nood konden we meteen terug

16. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hier bij 12 weken een nachtje en vanaf daarna wat vaker. Hij vindt het altijd prima eigenlijk. En ik vind het inderdaad heerlijk als hij gaat logeren even samen tijd. Morgen gaat hij weer een nachtje :) al vind ik het ook leuk om hem weer op te halen!

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik gaf alledrie bv variërend van 6 tot 9 maanden. Met zo'n kolf vond ik echt geen doen dus daarna zijn ze pas gaan logeren.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mijn dochtertje is 1,5 en nog nooit wezen logeren.
    Ik moet er ook echt nog niet aan denken.. m'n babyyyy 😩😂

Goed dat je gekozen hebt om lekker thuis te blijven. Had ik in jouw geval ook gedaan. Zieke kindjes hebben hun mama nodig.
    Hier ook waterpokken trouwens, sinds gisteren......

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn kinderen hebben nog nooit gelogeerd. De oudste is nu 3, de jongste 1. Ik ben wel zelf een week weggeweest voor het werk in het buitenland, toen zorgde mijn man uiteraard voor de kinderen.

En ik werk vrij veel, dus de kinderen zijn wel gewend om overdag bij de opvang te zijn. Voor mij voelt overdag opvang toch anders dan logeren. Ik kies er dus voor om niet mee te gaan naar sociale gelegenheden waar mijn kinderen voor uit logeren moeten. Dat voelt voor ons niet goed, en ik denk ook niet dat onze kinderen er iets van leren op deze leeftijd.

(Sterker nog: beide kinderen worden nog wakker gedurende de nacht, en hebben dan echt papa/mama nodig)

20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mijn dochter was 8 weken toen ze voor het eerst een nachtje bij mijn moeder sliep. Wij gingen om 12:00 's middags weg en hebben haar pas 24 uur later opgehaald. Ze sliep de hele nacht door en mijn moeder vond het fantastisch. Ik had er ook niet echt moeite mee om haar achter te laten. Had na het ontbijt wel een klein beetje haast om haar weer op te halen. ;)

Inmiddels is ze nog 2x een nachtje geweest.
    Ik vind het heerlijk even een nachtje zonder baby; lekker uitslapen, rustig ontbijten en lekker lang douchen. En zij vind het fantastisch bij oma en de hond. :D

Ik snap trouwens niet goed wat een kind moet 'leren' van logeren? Het kan toch ook gewoon leuk zijn...?

Deel Deze Pagina