Baby gaat logeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolientje, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik heb dit zelf ook geprobeerd, toen was mijn dochter bijna even oud als jouw zoon. Maar het was drama, want ze wilde echt niet gaan slapen.
    Uiteindelijk zijn mijn ouders naar mijn huis gegaan en is ze daar meteen als een blok in slaap gevallen.haha, dat was wel eventjes een domper.
    Had het ook écht niet verwacht, mijn ouders zorgen meerdere dagen per week op haar en overdag gaat het slapen daar wel altijd goed.
    Binnenkort gaan we het weer proberen, ze is gek op mijn ouders en inmiddels weer bijna een half jaar ouder.
    En nee, hier brak het zweet echt niet uit, ik heb alle vertrouwen in mijn ouders en soms moet je gewoon eventjes loslaten om zelf te kunnen bijtanken.:)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ooow, ben jaloers!!! :)

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier slaapt ze thuis prima, en bij opa en oma ook. Ze logeert vanaf het moment dat ik gestopt ben met de borstvoeding. Vanaf 9 maanden dus. Ik bel nooit, ga er vanuit dat ze mij bellen als er wat is.
    Wij doen het omdat oma het leuk vind en wij een tandje bij kunnen zetten met werk (eigen bedrijf en hoogseizoen)
    De kleine vind alles leuk, als dat niet zo was zou ik het vermoedelijk niet doen. Als je je zorgen gaat zitten maken heeft het niet zoveel zin vermoed ik.

4. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hier heeft ze met 5 mnd voor het eerst bij opa en oma geslapen en vandaag gaat ze voor de 2e keer bij opa en oma slapen

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier is ie met 4 maanden voor het eerst uit logeren gegaan, tuurlijk vond ik het spannend en had ook een hele gebruiksaanwijzing meegegeven, maar heb er eigenlijk nooit iets meer van gemaakt dan dat het is...en toen ie baby af was zei ik alleen nog 'ik wil 'm in dezelfde staat terug als dat ik 'm afgeleverd heb', wat ze in de tussentijd doen zie ik toch niet. Ik zeg maak er een leuke avond van met je man!

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Een keer laten logeren paar weken terug bij mn ouders. Wij hadden een avondje en hotelletje geboekt.
    Was even slikken, maar ging goed. Wij genoten, mn ouders blij natuurlijk en Elissa vond het ook prima. Wel even gebeld twee keer.

7. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    828
    442
    63
    Afgelopen nacht is mijn kleine voor het eerst gaan logeren.. vond het echt spannend hoor, ook al is mijn kleine bij oma al 3 dagen in de week overdag.. Wij hebben daar ook gegeten en samen met oma naar bed gebracht.. Daarna zijn we weggegaan en pas rond 12 uur de volgende dag opgehaald, en hij wou niet eens meer mee met ons dus volgens mij heeft ie het wel naar zijn zin gehad haha..
    Maar je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt, eerder had ik het persoonlijk ook niet gedaan, meer voor mezelf dan voor de kleine..

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik wilde even kwijt dat ik het erg goed van jullie vind om wat tijd te nemen voor elkaar en bij te tanken. Ik ben er van overtuigd als jullie je goed voelen, jullie kind dat ook voelt. Geef hem een tshirt van jezelf mee waar je misschien twee nachtjes in geslapen hebt, dan ruikt hij je tenminste.

Succes en veel plezier!

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hahha geen haar mijin hoofd die er aan denk ;). Nee ik zou geen oog dicht doen. Nu slaapt dl ook niet door en vind ik dat ook lastig hoor om een ander daarmee op te zadelen.

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    oww geen haar op mijn hoofd die eraan denk om m'n meisje te laten logeren!
    ik kan haar echt geen nacht meer missen, heb r al 9 weken moeten missen met d'r vroeggeboorte..
    hier wordt er dus voorlopig niet gelogeerd ;)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste met 1,5 jaar, oudste had ik 2 jr in gedachten. Toevallig net samen met de kids 2 nachten bij mn ouders geslapen. Beide sliepen erg goed dus binnenkort gaan ze er beide logeren.

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ach mijn dochter sliep ook niet door.. 1e Keer bij mijn ouders was ze elke 2 uur wakker.. Zij zeggen zelf juist: voor ons is het maar 1/2 nachtjes, voor jullie elke nacht, kunnen jullie even bijkomen.. Maakte hen echt niet uit, dus dan voelt het voor mij ook niet als opzadelen :)

13. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons ging met een paar weken al logeren bij opa en oma.
    Ik moet zeggen, ik was niet helemaal gerust. Maar wij hadden zelf zo hard even een een paar uur slaap nodig. Daar knap je dan echt even goed van op.

Nu is hij bijna 4 maanden en hij gaat nog steeds zo af en toe een nachtje logeren. Heerlijk. Kunnen wij even doen waar we zin in hebben en om eerlijk te zijn, ik mis hem dan niet eens ;). Al vind ik het wel weer leuk om hem op te halen.

En trouwens opa en oma vinden het superleuk als hij komt.
    In het begin voelde ik me wel naar/schuldig als hij bijvoorbeeld veel huilde en 2x per nacht een voeding wou. Maar dat huilen zou hij hier ook doen en mijn ouders gunden ons gewoon even een nachtje rust. Zij vonden het helemaal niet erg. Voor hun is het ook maar 1 nachtje en voor ons iedere dag.

14. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier wordt voorlopig ook niet gelogeerd. Het meisje komt nog best vaak (keer of 3) voor een voeding 's nachts en als ze niet bij mij drinkt moet ik toch kolven, dus langer slapen zou ik ook niet :) Ik word dan liever wakker doordat zij wil drinken dan voor de kolfmachine.

Ook oppas hebben we hier nog niet gehad. Vanaf augustus gaat ze naar de gastouder en daarna durf ik haar denk ik ook wel bij anderen te laten. Ondanks dat de schoonouders en ook vrienden al weken roepen dat ze willen oppassen :p

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Onze beide kinderen hebben voor het eerst gelogeerd om 6 maanden omdat wij wel toe waren aan een avondje uit met z'n tweeën en natuurlijk omdat onze ouders dat erg leuk vinden. Ik vond het wel een beetje spannend maar het ging hardstikke goed.

Onze dochter vindt het sinds ze twee is heel erg leuk om uit logeren te gaan bij opa en oma. Mijn ouders wonen behoorlijk ver weg dus dat is ook niet voor een nachtje, meestal 3. Bij de andere opa af en toe een nachtje.
    Maar niet heel vaak, zeker niet elke maand.

Verder moet iedereen het lekker zelf weten, je moet je er goed bij voelen, een baby krijgt er weinig van mee maar dan is het lekker voor de ouders en leuk voor opa en oma.

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier nog niet gebeurd, welgeteld 2 avondjes weggeweest haha.
    Zou wel willen hoor, ff tijd voor mezelf..als alleenstaande moeder zonder vader in beeld heb je die ook niet echt.

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Dochter gaat gemiddeld 1x per 2 weken een nachtje bij mijn ouders logeren. Vindt mijn moeder helemaal top, krijgt ze alle aandacht van mijn broer en zus (wonen nog thuis) Ze leeft daar echt gelijk een princess, met verhuizen is ze een hele week gaan slapen (wel overdag naar haar) En toen we een rioleringsprobleem hadden vorige maand ook 4 dagen (stankoverlast) De eerste keer was ze 3 maanden denk ik

Mijn vriend en ik doen dan iets gezelligs of even met vrienden een drankje ofzo. De eerste 2x zijn we zelfs gewoon thuis gebleven, heerlijk rust. Ik denk wel aan haar als ze er niet is, maar echt missen? Nee hoor, en zij mij ook geen seconde, Tegenwoordig zwaait ze me zelfs uit :cool:

Deel Deze Pagina