Baby gaat over de plus 2 lijn heen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demie, 14 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Mijn zoontje van nu 6 maanden zit eigenlijk al die maanden al boven de curve, hij groei er echt bovenuit. Maar echt in verhouding, want hij is heel lang. Nog nooit zorgen om gemaakt, hij eet goed en heeft dat ook nodig juist vanwege die lengte. Als ik alleen naar zijn gewicht zou kijken dan denk je 'zo dat is flink', maar volgens cb is hij door zijn lengte zelfs nog aan de lichte kant haha. Je hebt hier toch geen invloed op? Een baby eet toch wat hij nodig heeft.
    Wij zijn met 4 maanden begonnen met bijvoeding, hij at al snel hele potjes. Nu zijn we gestart met brood, daarnaast krijgt hij nog 4 flessen.
    Ik ben zelf groot en mijn man bijna 2 meter, niet zo gek dus dat onze kinderen ook groot zijn. Onze dochter zat ook altijd bovenin de curve

2. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Mijn dochter zat met de 6 maanden qua gewicht +4 op de groeicurve en +1,5 qua lengte. Nu zit ze met gewicht +2,2 en lengte nog steeds +1,5.
    Ze is dus flink aan het uitrekken.
    Maar nog steeds een dikkertje. :p

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.857
    2.265
    113
    Hier een flinkerd en nog steeds. Nu met 1,5 wel iets onder de + 2,5 lijn geloof ik... Hij is lekker stevig maar echt niet dik en ontwikkeld zich als een speer. Ik ben wel met vier mnd gaan bijvoeden en zoals verwacht had hij dat na 3 happen door nu eet hij letterlijk ALLES dat ik hem geef, hij lust alles! Maar geeft goed aan als hij vol zit. Dus zou me echt niet druk maken hoor!

4. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Geen zorgen maken hoor! De kinderarts zei tegen mij, ik zie ze liever lekker flink dan mager dan kunnen ze ook tegen een stootje.
    Mijn zoontje is prematuur geboren en zijn curve ging bijna loodrecht omhoog. ook op enkel borstvoeding. Met 9 mnd woog hij precies 10 kilo. Daarna vlakte de groei af. Hij is nu 2 jaar en 3 maanden, ongeveer 14 kilo en ik schat 90 cm. Nog steeds een lekker spekkie.

Deel Deze Pagina