Dochter 14 maanden wordt niet uitgerust wakker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spring, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn dochter van bijna 14 maanden wordt de laatste tijd rond 6.00 wakker. Ze gaat rond 19.00 naar bed. De laatste dagen is ze totaal niet uitgerust 's ochtends, wat zich uit in een jengelige, ontevreden, snel huilende meid. We proberen haar 's ochtends weer neer te leggen, maar dat helpt niet. Ik heb t gevoel dat ze er de hele dag last van heeft dat ze niet voldoende uitgerust is. Ze doet verder op de dag nog gemiddeld 2 slaapjes van 45 minuten.
    Ik vraag me af of iemand dit herkent en/of misschien tips heeft? De dag begint nu ongezellig en soms lijkt er geen einde aan te komen...

Bedankt en een fijne zondag!

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Sprongetje?
    Wat gebeurd er als je haar om 6u nog even laat liggen?

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Dan blijft ze in haar bed staan en 'schreeuwen'...

4. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Hier hadden we precies hetzelfde!! 6.00 wakker en niet meer gaan slapen. Hij ging zelfs pas om 20.00 slapen.
    We hebben zijn kamer helemaal donker gemaakt omdat we dachten dat hij wakker werd van het licht.
    Wel sliep hij overdag 2x 2 uur.
    We zijn overgegaan op 1 slaapje en hij slaapt tot 8.00
    Nu is hij ook veel minder zeurderig overdag!

Misschien kan je het een keer proberen of het wat is..

5. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook rond die leeftijd een tijdje gehad. Ging vanzelf weer over.

6. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Het lijkt me lastig om naar 1 slaapje te gaan, omdat ze 's ochtends alweer zo snel moe is..

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Je zou kunnen starten met om half 11 bthm en om elf uur naar bed dan hoef je niet al te lang te rekken als ze moe is en als je merkt dat ze dan langer gaan slapen s'ochtends ipv om 6:00 wakker worden dan verschuift dat ene slaapje en de bthm vanzelf naar een later tijdstip rond het middag uur...

Het is het proberen waard.

Hier heeft ze heel lang thuis 1 slaapje gehad en op de opvang twee omdat ze daar eerder moe was van alle indrukken ik liet hun dan de keus 1 of twee slaapjes

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan op 1 slapje overstappen misschien slaapt ze langer.
    En hier gaat ze naar bed om 20.00-20.30 wat later dan slaapt ze tot 8 uur tenminste.
    Hier als ik haar 2x laat slapen ze is ook kan want ze wordt wakker om 08.00 maar om 10.00 uur ze is al moe maar als ik dat doe slaapt ze dus te veel eigenlijk 2x 1.5 uur dus 3 uur totaal en bij 1 slaapje slaapt ze 1.5 uur dus ik probeer haar vermaken tot na de lunch en dan slapen.
    Hier slaapt ze dus zo: 20.00-08.00 , 12.30-14.00 ik laat haar expres dus niet slapen 2x en op kdv ook doen ze dat. We gaan even om 11.00 naar speeltuin achter in zandbak voor 30mim als we tuis zijn etv even eten om 12.00 en dan gelijk slapen.
    En erna vanaf 14.00 tot 20.00 trekt ze makkelijker

Deel Deze Pagina