Ik weet niet wat het is maar sinds ons zoontje pap krijgt sinds 1 week is hij hartstikke vroeg wakker. Vaak al rond 05.00 uur. Normaal gesproken was hij rond 07.00 uur voor het eerst wakker dat kan toch niet aan de pap liggen? We zijn er aan begonnen toen ik vorige week naar het cb ging om zomaar te wegen en te vragen dat hij altijd begint te jengelen na zn laatste fles dus adviseerde ze pap. En dat doe ik nu 1 week maar ik weet het niet hoor, jullie een ideeetje? x Inger
nou dat is vast toeval hoor, is het jengelen na de laatste fles nu wel over? mijn dochtertje heeft dit soms ook, meestal kan ik het dan nog rekken met een speentje en komt ze na een paar dagen vanzelf weer zoals vanouds.
Ik heb toch weleens ergens hier op het forum gelezen dat bij sommige kindertjes pap s'avonds juist averechts werkt en ze dus eerder wakker worden. Zou je niet een dag een gewone fles geven in de avond? En als je kindje dan langer slaapt weet je het!
Van pap krijgen ze meer energie dus ik denk toch dat het daar aan ligt! Probeer hem eens iets later in bed te leggen, misschien helpt dat wel!
Ik heb hetzelfde 'probleem' alleen mijn dochtertje is NOG vroeger wakker...al rond 4.15u!! Ze krijgt ook een papflesje voordat ze gaat slapen s avonds... Ik probeer haar langer wakker te houden maar de max is toch echt 17u! Ik maak haar dan rond 20u wakker en probeer haar een uurtje wakker te houden maar ook dit heeft geen effect....iemand een ander idee??? Vind 5.30u al redelijk maar 4.15 toch net TE vroeg....zucht.... Groetjes Claudia
Inger: Valt me trouwens op dat onzze kindjes wel dezelfde leeftijd hebben!! Hoop dat het een fase is.....kan zijn dat het bij Evie ook begonnen is toen ze een papfles kreeg ipv een 'gewone'fles.....
Ik heb ook altijd gehoord dat je pap beter 's ochtends kan geven omdat daar zoveel inzit en ze er energie van krijgen. Mijn dochtertje krijgt 's avonds Nutrilon voor de nacht, dit werkt prima.
bedankt voor al jullie reacties of misschien 210 +7 schepen doen in de laatste fles ipv pap? Nu eet hij: (ongeveer hoor ) 07.00 bv 10.00 fruit 12.00 bv 14.00 fruit 17.00 fv (180 + 6) 21.00 pap Liefs Inger
dat hoop ik indd ook ach ik denk altijd maar zo: alles is tijdelijk maar dan nog... hihi scheeld indd niet veel zeg, leuk! leuke naam ook trouwens, Evie! x Inger