Tips zelfgemaakte commode en kast?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kiewie, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hoi allemaal,

Mijn vriend wil graag de commode en de kast zelf maken en ik ben me nu aan het bedenken wat het makkelijkste is voor als ons klein wondertje er is.

De commode zal alleen uit lades gaan bestaan.. maar hoeveel? En welke indeling?
    De kast zal uit 2 deuren met 2 of 3 lades gaan bestaan... maar is dat wel handig?

Voor degene die al een ukje hebben... wat vinden jullie handig/fijn aan jullie commode en kast en wat vinden jullie juist een nadeel?

Ik hoor graag jullie tips :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze commode heeft 3 laden, prima vind ik. In 1 lade luiers, doekjes etc. In de 2e rompers, sokjes, maillots, pyama's. In de onderste spuugdoeken, hydrofiel luiers, kruiken en een beetje verzorgingsartikelen. Onze kast heeft deuren en maar 1 lade, dat vind ik zelf een beetje weinig inderdaad dus ik zou zelf graag een extra lade erbij hebben. Het is handig om een soort 'verdieping' systeem erin te maken; als je maatje 50/56/62 aan de hang roede hangt, heb je nog een meter lege ruimte over. Maar een jaar later, als maatje 86/92 eraan hangt ( En in ons geval jurkjes, tuinbroeken ) dan hangen de kleertjes dus veel lager. Bij mn dochter in de kast had ik dus het eerste half jaar of jaar een extra plank onder de hang roede die ik eruit gehaald heb toen de kleertjes groter en langer werden. Zowizo heb je die eerste maanden veeeeeel meer linnengoed enzo nodig, wikkeldekens, meer luiers etc en daarna liggen er gewoon alleen kleertjes in de kast en heb je niet zoveel spul meer nodig.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze commode heeft drie laden, is ideaal!
    De kast heeft 2 deuren met daarin hangdeel en twee planken. En onderin nog een lade.

Ik weet niet of jullie beide "extreem" lang zijn... maar let wel op dat je een goede werkhoogte hebt voor je commode! Dat vind je rug wel heel prettig.

4. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    We hadden eerst een zelfgemaakte commode/wastafelmeubel met daarin 2 diepe laden en daarna na verhuizing een standaard commode met 3 laden en ik ons 2 echt fijner, kan je veel beter en meer in kwijt.
    Succes!

5. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    onze comode heeft 2 deuren met daarin 3 planken en een open vak in het midden met 2 vakken daar in. daarop staan de luiers en dingen die je snel moet pakken. dingen op de plank vond ik helemaal niet handig!

de kast is zelfgemaakt, heeft boven in een "dakje" waar de schoenen staan. een hang gedeelte en 3 leg planken. straks 1 plank er uit voor als de kleertjes langer worden en er minder voorraad in de kast ligt

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb een commode met 6 lades.. de bovenste twee rijen zijn 2 lades naast elkaar en de onderste zijn twee grote lades. Ik vind dit heel handig omdat je in die grote lades alles zo snel door elkaar hebt..

7. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    super!! Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er zeker rekening mee houden.
    Ook met de hoogte, want dat is idd wel belangrijk.

Het wordt waarschijnlijk:
    Commode twee lades boven en daarna twee rijen met 1 lade.

De kast krijgt twee deuren en daaronder twee lades.
    In de deur komt aan de ene kant plankjes en aan de andere kant een hanggedeelte (misschien ook met een plankje, die er later uitgepakt kan worden als de kleertjes langer worden.

Nogmaals, bedankt!! :)

Deel Deze Pagina