5 dagen voor de bevalling van de jongste fietste ik ook nog met de oudste achterop naar school, afstand van 14 km.
Ik ging ook gewoon op stap tot de laatste dag... En zonder vluchtkoffer! Ik ga dat ding toch echt niet overal mee naartoe sjouwen. Normaal gesproken is er ook voldoende tijd om naar huis te rijden, dit is een grote uitzondering... Of zijn jullie allemaal zo braaf geweest om die koffer overal mee naartoe te sjouwen???
Dit dacht ik dus ook. 37 weken is veilig voor thuis bevalling dus er dan maar van uit gaan dat die baby nog niet komt is in mijn ogen erg naief. Maaaaar, het is wel een heel mooi verhaal voor later!
Overigens ging ik ook van alles nog doen hoor...Maar vind dit alles niet vergelijkbaar met een vakantie. Ik keek per dag hoe ik me voelde. De laatste paar dagen alleen maar voorweeen en krampen gehad dus toen geen zin meer wat te doen.
Ik ging juist wel weg. Hoe groot is nu de kans dat je het ziekenhuis niet haalt? Qua tas, als je weggaat voor een nachtje heb je 90% van de benodigdheden al bij je. Alleen babykleertjes en kraamverband zou ontbreken. Ik heb zorgpas bijvoorbeeld altijd bij me. Zeker bij een eerste is tussen de 12 en 24 uur de norm voor een bevalling. Je gaat er ook gewoon een beetje vanuit dat je de tijd hebt om naar een ziekenhuis te komen. Alleen de eilanden zijn niet aan te raden, maar verder zit je in Nederland altijd in de buurt van een ziekenhuis.