Radar: problemen met de Essure sterilisatie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rietje88, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb op het forum al problemen voorbij zien komen met de Essure sterilisatie. Wie het waren en in welk topic weet ik niet meer. Toch vind ik dat het belangrijk is dat de vrouwen die deze ingreep overwegen dit nieuws te zien krijgen.

Radar fragment: Sterilisatie met Essure kijk je op npo.nl

2. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    De link werkt maar de video doet het niet, ik ben blij dat ik dit nog even lees want ik overweeg het ook, wat zijn de problemen die eruit voortkomen, weet iemand dat?

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zo ver ik weet is hier 1 lid toch zwanger geraakt. En er pas met 16 weken achter gekomen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jeetje, wat erg!

Ik hoop maar snel dat die vrouwen die er last van hebben geholpen worden. Wat een ellende vaak; die vruchtbaarheid. Sommige vrouwen zijn vruchtbaar en willen dat niet, sommige vrouwen zijn het niet en willen het wel. En er is nooit iets wat goed lijkt te helpen.

Ik ben gewoon allergisch voor koper; dus een spiraal kan niet. Van anticonceptiepillen ben ik hormonaal zo over de rooie, dat ik er ernstig depressief van word. Het vrouwencondoom was niet betrouwbaar genoeg. Sterilisatie geeft dit soort klachten. Gossiepietje - ik ben er klaar mee; ik ga wel door met kinderen baren totdat ik in de overgang zit of mijn partner doet er maar wat aan. I am totally done.

5. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ik heb de essure in 2012 laten plaatsen en heb vanmorgen gelijk aan de huisarts gevraagd of ik een verwijsbrief kan krijgen. Heb heel erg veel klachten die onverklaarbaar zijn en die begonnen zijn na plaatsing van de essure..

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat raar dat de link het niet doet bij jou. Als ik op de link klik dan werkt hij wel. Het gaat om de aflevering van 7 maart 2016. Vanaf ongeveer 14 minuten tot 34 minuten.

Wat idd niet gezegd wordt in het programma is dat iemand alsnog zwanger is geworden. En ik weet niet hoe groot de groep is waar die vrouw toe behoorde.

Alleen als je problemen met Essure googled krijg je al een hoop media die er aandacht aan heeft besteed. Via Nieuws - Essure Problemen Nederland kan je een overzicht vinden van programma's en verhalen etc..

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zag het gister ook op het nieuws voorbij komen..
    was een vrouw in die allemaal verschillende klachten had gekregen en nu na het verwijderen nog steeds flink last van haar bekken had.

8. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik heb daar in januari een topic over geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/609214-gynaecologen-bezorgd-over-sterilisatiemethode-essure.html .
    En dit is een website over Essure problemen Nederland: Essure sterilisatie Problemen - Essure Problemen Nederland en dit de Facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/913324985397813/
    Op beide sites is een klachtenformulier te vinden en op de groep staat verdere info.

Ik ga mijn e-free laten maken, de eileiders moeten dan verwijderd worden en misschien de baarmoeder, dat ligt er aan waar de veertjes precies zitten. Ik heb overgangsklachten, ongeregelde menstruatie etc. etc. en wil er nu echt wel vanaf. (ben 31 jaar en heb 2 jaar de Essure, pijnloos geplaatst maar na een paar maanden kreeg ik vage klachten, begonnen met andere ontlasting, een lijstje aan klachten die bij de Essure linken.
    O ja en als je ze wilt laten verwijderen echt naar een arts van de lijst gaan, want echt alles moet er uit als er stukjes achterblijven van de Essure heb je kans op ontstekingen.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    ER is er nog 1 die zwanger is geraakt door de essure.
    Kindje was toen een week of 6 oud, in de buik.

10. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Wat heftig, die krampen en rugpijn ook! Ik ga het dan ook niet doen, blij dat ik dit nog op tijd zie.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik heb hem en nergens last van.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Volgens mij is de kans dat je zwanger raakt na plaatsing van Essure wel kleiner dan als je gesteriliseerd bent via de ouderwetse methode. Dat is goed bijgehouden. In NL krijg je na drie maanden namelijk een echo om te kijken of de veertjes goed zitten, dat vangt een heleboel mislukte plaatsingen op.

Wat de klachten betreft: ik wilde me ook via Essure laten steriliseren. De plaatsing in de linkereileider ging vlekkeloos, bij de rechtereileider haperde de apparatuur: het veertje liet niet los. Dus drie maanden later terug voor de rechterkant. In die tijd voelde ik mijn linkereileider voortdurend zitten, pijnlijk gevoel. Maar ja, er moet natuurlijk littekenweefsel gevormd worden, dus ik weet niet hoe het verder zou zijn gegaan. Na die drie maanden lukte het plaatsen rechts niet wegens te veel littekenweefsel doordat het veertje er aan de rechterkant de eerste keer met grof geweld uitgetrokken moest worden. Dus toen maar onder narcose. Daarbij heb ik dus wel gevraagd om de linker Essure te verwijderen. Uiteindelijk is de linkereileider verwijderd en heb ik nu rechts een clipje. De pijn links is na de operatie helemaal weg, hoewel die niet vreselijk was. Ik weet dus nog steeds niet of de pijn bij mij uiteindelijk was weggetrokken, maar ik ben achteraf blij dat het zo gelopen is. Nu wel drie littekens erbij op mijn buik, maar ja, dat is niet anders.

13. Chocolat

Hoe lang heb je hem? Fijn dat je geen klachten hebt!
    Je weet van te voren gewoon niet of je er klachten van krijgt, maar goed kan gebeuren. Ik hoop dat ik snel E-free ben in ieder geval.

14. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Chocolat, heb je al een afspraak gemaakt voor een verwijzing of nog niet?
    Ik heb via e-consult een verwijzing gevraagd dus hopelijk heb ik die morgen zodat ik kan bellen voor een afspraak zodat die dingen eruit kunnen en alle klachten weer zullen verdwijnen!

15. Chocolat

Ik had 22 Februari een afspraak met de HA en die wilde dat ik eerst naar de gyn. die het geplaatst heeft, die afspraak zou ik volgende week woensdag pas hebben. Maar ik ben vanmorgen naar de praktijk geweest en heb gezegd dat ik de verwijzing naar een ander ziekenhuis wilde want anders duurt het nog langer voor dat ik geholpen wordt. De nieuwe verwijzing gekregen en 24 maart kan ik terecht in Heerenveen.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    twee jaar. nee klopt je weet het niet van te voren. heb er 1 middag buikpijn van gehad en daarna nooit meer. ongesteld net zoals vroeger voor de pil etc. hoop dat je na verwijdering van je klachten af bent. succes ermee

17. Chocolat

Ik heb met plaatsen ook geen klachten gehad en ook alleen die dag buikpijn gehad. Maar half jaar laten begon het te sluimeren heb er nooit aan gehad dat het met de Essure te maken had tot ik dus eind vorig jaar overgangsklachten kreeg en heb eigenlijk altijd last van mijn stuitje alsof ik elke dag van de bovenste tree naar beneden stuiter:x.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ze ook en ook nergens last van.
    Wat ik ook niet zo begrijp en niet zo snel kan vinden: waarom denken ze dat essure die klachten veroorzaakt? Het geeft toch geen hormonen af, het stopt de hormoonproductie niet, het is een mechanische oplossing. Zit het dan in een allergische reactie op het materiaal oid?

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Er wordt aangegeven dat ze dat niet weten. Pijnklachten kan ik me voorstellen, hormonale klachten snap ik eerlijk gezegd ook niet.

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als ze niet weten waar het vandaan komt, hoe weten ze dan dat het door essure komt? Op die ene site die genoemd werd stond een hele lijst met klachten waarvan ik me echt niet kan voorstellen dat het door Essure kan komen, bijvoorbeeld blaasontsteking of MS...

Deel Deze Pagina