Netflix vs Videoland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Joyful, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Wij willen ook Netflix gaan proberen. Nu zag ik dat je ook Videoland hebt. Ik zit te twijfelen welke ik zal doen. Op het forum zie ik alleen Netflix voorbij komen. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen?

Wat zijn de voor- en nadelen van zowel Netflix als Videoland?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    netflix doen meid.
    Je betaald 8.99 en kan alle films zien.

Videoland betaal je per maand ook en je betaald ook b
    Per film nog 3.99 of 4.99.
    Wij hadden ook videoland geprobeerd maar echt een flop hoor.

3. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    sowieso Netflix, plus gebruikt gemakkelijker (vind ik)
    Geen moeilijke omwegen, makkelijk zoeken.
    Alles staat netjes gesorteerd, je kunt films en series aan je lijst toevoegen.
    Zodat je niet de volgende keer weer hoeft te zoeken. Hij stopt waar je gebleven was..
    Maar ook de optie weer vanaf het begin af te spelen. Je kunt de ondertiteling instellen, soms in het Nederlands (handig voor kleine kids)
    Per persoon kun je aparte persoonlijke lijsten maken.

(weet iemand trouwens hoe je die op de tv kan zien? Dat lukt ons hier namelijk alleen op de laptop of telefoon)

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Ik vind Netflix heel fijn. Geen ervaring met videoland.
    Je kan bij Netflix ook een maand gratis proberen, dan kan je kijken of het je bevalt

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik weet niet of je een smart tv hebt? Daar staat netflix vaak al zelf in het menu.
    Je kan bij telfort op menu klikken op je afstandbediening dan naar videotheek en dan kun je ook op netflix klikken.

Je kan ook je scherm kasten met je tv.
    Maar je kan ook bij bol.com een google chromecast bestellen. 25 euro.
    Dat is een usb stickie die je in de tv moet doen.
    De app op je telefoon downloaden en dan verbinding maken met de chromecast. Zo stream je het van telefoon naar je televisie.

6. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    videoland unlimitid betaal je 10 euro per maand voor maar dan heb je veel al oudere films en b films. De series zijn vind ik ook niet je van het. Enige voordeel vond ik dat je gtst 3 afleveringen vooruit kon kijken

Netflix veel nieuwer films en leuke series. en is goedkoper

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben allebei.

Zijn over allebei tevreden. Vind de (Nederlandse) series op Videoland leuker. De kinderseries vinden ze van Netflix leuker.
    Nadeel van Videoland vind ik wel dat je iedere keer moet terug zoeken. Bij Netflix kun je gewoon in je begin scherm op verder kijken klikken.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Netflix! Veel beter dan videoland!

9. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Beide kan je gratis proberen, Netflix een maand en Videoland 2 weken.

10. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    ja we hebben een smart tv, maar daar staat zeg maar niet per persoon hun "lijst" als je snapt wat ik bedoel..
    dat kan ik dus alleen op telefoon en lappy zien..

11. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Netflix. Veel eigen (top) series.:)

12. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Netflix! Ik vond videoland echt een flop. Je moet per film ook nog betalen. Alles wat gratis is is ook super oud. Ik kreeg het een periode gratis, en heb het na een dag al verwijderd.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier toen via een voucher videoland gratis kunnen proberen. Ik had het idee dat ik niet alles kon zien, zowel dan vind ik het helemaal niks waard.
    Vond wat erbij zat weinig boeiends (alleen Costa de serie een aantal afleveringen gekeken). Daarna ook niet naar omgekeken.
    Maar waar betaal je op Videoland dan voor als je voor de films ook nog moet betalen? Voor die paar series?

Netflix hebben we en we zijn er groot fan van. Voor de kindern een heel breed assortiment en voor ons ook. We kijken nu heel veel series die we normaal niet gekeken hadden omdat we er over twijfelden en te duur was om dan te kopen (en het bleken 9 van de 10 keer gewoon hele leuke series te zijn).

Ik zou gewoon proberen. Beide kan gratis.
    Maar ik zou het wel weten :D

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Netflix!! Soms huur ik wel eens een film bij Pathé.

15. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik gebruik netflix enkel via SmartTv. Zelf maak ik geen gebruik van meerdere personen, maar sowieso kan ik wel switchen tussen kind en volwassenen en ik kan een gebruiker toevoegen. Misschien wordt wel het aanbod ververst, maar niet de app zelf, heeft je tv niet de nieuwste versie en moet hij handmatig geupdate worden?

16. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs

Ik kan op mijn tv wel degelijk een per persoon lijst vinden. AL heb ik die wel via de tablet ingesteld.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Zeker weten netflix!

18. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Heb nu eerst voor 2 weken videoland. Mijn dochter wilde Keet en Koen op zoek naar Bassie en Adriaan kijken, maar daar moet je 3,99 voor betalen.
    Is dat bij Netflix ook zo?

19. McDsee

McDsee Niet meer actief

Bij Netflix worden er naast de maandelijkse kosten geen andere kosten in rekening gebracht om films en series te kijken.

20. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Zie reactie boven mij, maar de films zijn bij netflix minder recent. Keet en koen staat er dus nog niet op.

Deel Deze Pagina