Meisje te vondeling gelegd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnestraal21, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Arm kind, wel goed dat ze in ieder geval levend gevonden is.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Triest weer zeg. Zou idd wel beter zijn als er vondelingenluikjes waren.
    Volgens mij is dit kind gewoon letterlijk op straat gevonden? Tenminste dat maakte ik op uit het nieuwsbericht op het AD.
    Triest :(

4. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat triest :(

Ik denk dat vondelingenkamers weinig zin hebben.. als je zo ver heen bent dat je je kind in een tas tussen 2 auto's neerlegt, dan ga je geloof ik geen moeite doen om het zoveel kilometer verderop neer te leggen.. Maar goed, elke baby die er wel mee gered kan worden is er een, hoewel er dan misschien ook in paniek sneller kinderen neer worden gelegd die anders waren gehouden.. hopelijk gaan ze snel open.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Arm kindje. Ik ben ook voor een luikje...

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Alweer in Breda! Het dode baby jongetje laatst op de galerij van de flat ook al... Treurige wereld, ik hoop op een fijn thuis voor dit kleine meisje.

7. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Arm meisje :( zo een moeder is gewoon zo wanhopig die wilt gewoon snel dat kindje wegvhebben op zo een moment.

Een vondelingen luikje zou juist wel werken.
    In Antwerpen was ook een vondeling in zo een luikje gelegd en hier in Begie hoor je bijna nooit dat een baby op straat is gedumpt.
    In nederland hoor je dit veel vaker

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik dacht ook dat die luikjes wel goed werken, in Duitsland volgens mij ook.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ook, je moet nogal in de war of bang voor iets/iemand zijn om je kind zo achter te laten

10. zonnestraal21

Hopelijk worden er snel meer geopend! Vreselijk zo jong... Het had anders af kunnen lopen.

11. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Arm meisje en arme moeder. Denk dat je erg wanhopig moet zijn om je kindje ergens achter te laten.

12. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik kan het niet begrijpen dat vrouwen of meisjes dat doen, (nee bedoel niet negatief)

ik bedoel ik begrijp dat er verschillende redenen zijn waarom ze het misschien doen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen,

ben ik ook blij om dat me dat niet kan voorstellen, :(

13. zonnestraal21

Het kunnen ook mannen zijn geweest he.. Ik kan het me ook niet voorstellen. Soms wel begrijpen (keur het absoluut niet goed!!!!!!!)

Daarom ben ik juist voor luikjes/huisjes, zodat de kinderen alsnog liefdevol kan opgroeien.
    Ik denk ook dat je heeeel ver weg moet zijn wil je dit überhaupt kunnen doen.. En vooral eenzaam.

14. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Echt bizar, het is hier op loopafstand.

Hopelijk komt het meisje goed terecht.

15. zonnestraal21

Veel van mee gekregen? Inderdaad hopelijk komt het goed. :(

16. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dit soort berichten vind ik altijd wel pijn doen :( Dat wijst wel weer hoe oneerlijk het verdeeld is op de wereld. Maar je weet natuurlijk niet wat er door de moeder heen ging. Triest.

17. Moet toch altijd nog wel eerst de moeder zijn geweest die het kindje dan aan een man heeft afgegeven om te vondeling te leggen. Anders zou de moeder zich wel bij de politie hebben gemeld als iemand haar kindje zonder haar toestemming meeneemt en niet terugbrengt, lijkt me. Tenzij het gaat om een situatie in de prostitutie oid en dat de pooier het kindje heeft afgepakt, dat zou nog kunnen natuurlijk

18. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Niks van meegekregen gelukkig. Kom er regelmatig langs.
    Het is wel gefilmd, is gisteren bij opsporing verzocht geweest.

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zie het ja, lijkt wel een man

Deel Deze Pagina