Omroep Brabant: Meisje te vondeling gelegd in Breda: kindje leeft en is naar ziekenhuis gebracht Ik vind dat het tijd wordt dat de vondelingkamers open gaan! Waarom wachten?
Triest weer zeg. Zou idd wel beter zijn als er vondelingenluikjes waren. Volgens mij is dit kind gewoon letterlijk op straat gevonden? Tenminste dat maakte ik op uit het nieuwsbericht op het AD. Triest
Wat triest Ik denk dat vondelingenkamers weinig zin hebben.. als je zo ver heen bent dat je je kind in een tas tussen 2 auto's neerlegt, dan ga je geloof ik geen moeite doen om het zoveel kilometer verderop neer te leggen.. Maar goed, elke baby die er wel mee gered kan worden is er een, hoewel er dan misschien ook in paniek sneller kinderen neer worden gelegd die anders waren gehouden.. hopelijk gaan ze snel open.
Alweer in Breda! Het dode baby jongetje laatst op de galerij van de flat ook al... Treurige wereld, ik hoop op een fijn thuis voor dit kleine meisje.
Arm meisje zo een moeder is gewoon zo wanhopig die wilt gewoon snel dat kindje wegvhebben op zo een moment. Een vondelingen luikje zou juist wel werken. In Antwerpen was ook een vondeling in zo een luikje gelegd en hier in Begie hoor je bijna nooit dat een baby op straat is gedumpt. In nederland hoor je dit veel vaker
ik kan het niet begrijpen dat vrouwen of meisjes dat doen, (nee bedoel niet negatief) ik bedoel ik begrijp dat er verschillende redenen zijn waarom ze het misschien doen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen, ben ik ook blij om dat me dat niet kan voorstellen,
Het kunnen ook mannen zijn geweest he.. Ik kan het me ook niet voorstellen. Soms wel begrijpen (keur het absoluut niet goed!!!!!!!) Daarom ben ik juist voor luikjes/huisjes, zodat de kinderen alsnog liefdevol kan opgroeien. Ik denk ook dat je heeeel ver weg moet zijn wil je dit überhaupt kunnen doen.. En vooral eenzaam.
Dit soort berichten vind ik altijd wel pijn doen Dat wijst wel weer hoe oneerlijk het verdeeld is op de wereld. Maar je weet natuurlijk niet wat er door de moeder heen ging. Triest.
Moet toch altijd nog wel eerst de moeder zijn geweest die het kindje dan aan een man heeft afgegeven om te vondeling te leggen. Anders zou de moeder zich wel bij de politie hebben gemeld als iemand haar kindje zonder haar toestemming meeneemt en niet terugbrengt, lijkt me. Tenzij het gaat om een situatie in de prostitutie oid en dat de pooier het kindje heeft afgepakt, dat zou nog kunnen natuurlijk
Niks van meegekregen gelukkig. Kom er regelmatig langs. Het is wel gefilmd, is gisteren bij opsporing verzocht geweest.