I didn't know I was pregnant

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kleintjuh85, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik weet niet of hier al een keer een topic over is geweest. Ben hier namelijk nog niet zo lang op dit forum.

Jullie kennen denk ik allemaal dit programma op TLC.
    Iedere keer als ik het programma toevallig kijk, zit ik vol bewondering te kijken. Maar toch vind ik het persoonlijk heel erg gek dat je heel die negen maanden niet weet dat je zwanger bent.
    Dat het veel voorkomt dat je het de eerste maanden niet merkt kan ik wel bij inkomen. Maar op ten duur veranderd er toch zoveel aan je lichaam.
    Je komt aan, misschien niet veel, maar je komt aan. Zelf denk ik, als jij je lichaam goed kent, dan merk je toch die verandering in je lichaam.
    En later in je zwangerschap zou je het kindje toch ook moeten voelen bewegen. Misschien kwets ik hier mensen mee. Echt niet mijn bedoeling.
    Ben ook benieuwd naar ervaringen? Wie heeft dit meegemaakt? Hebben jullie dan echt niks in de gaten gehad?
    Ben zeer benieuwd.

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Om eerlijk te zijn denk ik dat in dat programma ook mensen voorbij komen die niets durfden te zeggen en bleven volhouden dat ze van niets wisten.

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dat denk ik ook. Maar buiten het programma komt het ook voor.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je zwanger bent ga je vaak meer eten. Als je niet weet dat je zwanger bent en je gaat veel eten, denk je waarschijnlijk dat je bent aangekomen door het eten. Sommigen hebben ook echt haast geen buik, dan vind ik het niet zo gek.

En Lisa voelde ik haast niet, ik wist dat ik zwanger was, maar moest er echt opletten om haar te voelen. Dat was bij Eva echt heel anders, die voelde ik echt heel goed en de hele dag door.

Dus ja ik geloof wel dat het echt kan.

5. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik heb geen persoonlijke ervaring er mee,

bij mijn beide zwangerschappen wist ik dat over tijd was ;)
    ook in omgeving niet mee gemaakt,
    mijn zus wel, die heeft een collega die het ontdekte terwijl ze 4 maanden ver was, totaal verrast en niet de type dat graag kinderen wou, laat staan huisje, boompje, beestje, en nu een tweeling van 7 en nog 2 kids van 5 en 2 en getrouwd,

dus ja het kan echt :D

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.470
    3.920
    113
    Vrouw
    Sommigen uit het programma hebben ook wel zwangerschapstesten gedaan, maar die dan negatief waren. Dan zou ik ook denken dat ik niet zwanger zou zijn. En als je verder niet veel aankomt en de baby weinig beweegt, geloof ik dat het best kan voorkomen dat je het niet weet.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik hebeen cyste in m'n buik gehad die in totaal 5kg woog. En dat heb ik dus gewoon nooit gemerkt, totdat ik ineens verging van de pijn. Tja, ik was wel wat aangekomen maar dacht dat ik teveel had gesnaaid en ook de andere lichamelijke klachten linkte ik aan andere oorzaken. De eerste arts die me toen onderzocht ging me trouwens eerst testen op een zwangerschap, toen schoot dat programma wel even door m'n hoofd....

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik vind het ook heel bijzonder. Ik snap dat je de eerste maanden misschien niets merkt. Zeker als je niet misselijk enzo bent. Maar daarna moet je toch wel iets gaan merken lijkt me. Beide kindjes waren lekker bewegelijk, zoon wel iets rustiger dan dochter, maar toch wel duidelijk te zien en te voelen. En die toeter van mij was ook niet te missen hoor :D

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je dus geen grote buik hebt (en die mensen ken ik, je zag nauwelijks dat ze zwanger waren) en je kindje is heel rustig (onze Lisa was heel erg rustig, erg jammer vond ik, ik heb haar maar heel weinig gevoeld), dan kan het dus zo zijn dat je niets door hebt... Ik was trouwens altijd heel onregelmatig ongesteld en een half jaar of langer niet ongesteld had me niets verbaasd.

9. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik kijk 't programma weleens, vaak zie je dat er achteraf symptomen waren, alleen zijn die niet juist onderkent.

Vaak is het toch zo dat je bewust bezig bent met zwanger raken en dus ook heel erg inzoomt op de symptomen (zal ik ongesteld worden of is 't juist een pril zwangerverschijnsel). Denk dat er niet voor niets zoveel topics hierover geopend worden:D.

Als je er dus totaal niet mee bezig bent, kunnen heel veel vage symptomen dus ook best op iets anders duiden.

Overigens... bij mijn dreumes heb ik tot het einde toe in eigen kleding gelopen en met voorliggende placenta geen schopjes gevoeld. Dus euh... ik kan mij er wel iets bij voorstellen. (Ik had HG dus echt wel dat ik wist dat ik zwanger was;)

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nou ik ken er twee die het is overkomen in mijn nabije omgeving. Bij de een viel het overduidelijk op. Zo kwamen ze er ook achter. Ik vermoed dat ze het niet durfde te zeggen. Dat snap ik in haar geval ergens wel.
    En bij de ander merkte niemand het, behalve mijn schoonmoeder. Die heeft het me voor de tijd gezegd dat ze een vermoeden had. Ze bleek gelijk te hebben. En het betreffende meisje zei later (in vertrouwen) dat ze het al die tijd heeft verborgen. Ze liegt dit nog steeds tegen haar omgeving.

Ik denk dus ook dat het regelmatig gebeurd dat meiden het niet durven zeggen. Niet altijd. Maar er zullen meiden zijn die in hun wanhoop hun zwangerschap verbergen.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zo denk ik ook eerlijk gezegd ;)

Maar ik heb ook een aflevering gezien van een stel die ruim 6 jaar bezig was niks lukte hun hadden de hoop opgegeven. Hij ging op zakenreis en zij is bevallen van een baby. Hadden niks gemerkt. Ze kreeg alleen dikke enkels maar dachten aan vocht door het warme weer. Ze lieten foto's zien van de periode dat ze zwanger was maar je zag echt niks. Maar goed gaan ook gespeeld zijn natuurlijk ;) dan heb ik zoiets waarom zouden hun liegen ? Iedereen wist dat ze graag een kindje wilden...

Meisje van mijn middelbare school werd ineens niet meer ongesteld. Naar de dokter urine en bloedtest niet zwanger. Na 2 maanden weer test niet zwanger. Uiteindelijk met 6 maanden had ze vreselijke buikpijn. Dachten aan blinde darm maakte een echo en kwamen een baby meisje tegen van 6 maanden. Ze was dus wel zwanger wat ze zelf dacht. Nu is ze moeder van 3 kindjes van de zelfde man. Maar ze heeft wel eens verteld : mijn dochter wil ik nu niet meer missen maar als ik het toen gelijk had geweten had ik het denk ik weg laten halen. Ze was 15 geen huis , net verkering , geen werk ouders hadden ook weinig geld. Geen ideale situatie. Toch besloten om het te houden (adoptie vond ze niks het idee dat er een kind van je rond loopt) en nu dus moeder van 3 kindjes van die zelfde jongen , allebei een baan , leuk koophuis ect. Dus gelukkig wel goed gekomen.

12. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Ik heb het twee keer van heel dichtbij meegemaakt en kan zeggen dat het zeker mogelijk is. Ik kan me er zelf niets bij voorstellen maar heb aan die twee zelf ook helemaal niks gezien! was totaal flabbergasted toen ik het hoorde. achteraf gezien hadden ze wel wat klachten, maar schreven dat toe aan andere dingen(griepje, druk, stress, spastische darm...) Beiden zwanger door de anticonceptie heen.

13. Pukske

Pukske Actief lid

6 aug 2014
    142
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn eigen moeder is geboren zonder dat mijn oma heeft geweten dat ze zwanger was, dus ik geloof absoluut dat het kan.

Eerst kreeg mijn opa bericht dat ze was opgenomen wegens het vermoeden van blindedarmontsteking. Vlug daarna kwam een tweede telefoontje...u heeft een dochter :$

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dank je wel voor de reacties. Blijkbaar komt het dus vaker voor dan ik dacht. Als ik zo even nadenk en sommige van jullie reacties lees, kan het dus inderdaad voorkomen dat je weinig of niks van eventuele symptomen merkt als je eigenlijk niet bezig bent met zwanger worden. Vooral als je netjes de pil slikt. Als je dus bewust bezig bent met zwanger worden ga je ook automatisch op symptomen letten. Daar kan ik bij inkomen. Toch vind ik het een gekke situatie en blijft het tja kom niet op het goede woord om dit te omschrijven. :$;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet natuurlijk niet hoe oud jouw moeder en oma zijn, maar nog niet zo heel lange geleden was het helemaal niet raar als je niet over een zwangerschap/bevalling sprak. Het gebeurde dus ook wel in onwetendheid, niet weten welke kwaaltjes je krijgt etc.

Toen ik zwanger was van mijn oudste en ik mijn toenmalige schoonmoeder vroeg over hoe een bevalling normaal begint, zat haar moeder er bij....En die vond serieus dat je het daar niet over hoorde te hebben!!

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik ken iemand waarvan je echt niet kon zien dat ze zwanger was. Ik kwam haar tegen op een verjaardag en degene die jarig was zei dat ... zwanger was. Dus ik naar haar toe om d'r te feliciteren en vroeg hoeveel weken ben je?
    34 weken zegt ze. Nou echt dacht dat ik om zou vallen. Ik was helemaal verbaasd en heb haar met open mond aan staan staren. Dat was echt een mini mini buikje die ze had. Ik heb al een grotere buik als ik teveel eet. Kindje was gewoon normaal gewicht toen het werd geboren.
    Dus ja bij zo iemand zou ik echt kunnen geloven.
    Zij had zelf ook heel laat door dat ze zwanger was. Ze had werkelijk nergens last van.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#17 MMarianne, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2015
    Ik had altijd bedenkingen bij dit soort verhalen maar heb het nu van dichtbij meegemaakt dus ja, het kan echt...dat je niet weet dat je zwanger bent. M'n nichtje had spastische darmen volgens de huisarts maar bij het derde bezoekje aan diezelfde huisarts had ze 8 cm ontsluiting en was ze 2 uur later moeder van een zoon, hele familie in shock. Ja, ze was dikker geworden maar overal en het is altijd een snoeperd geweest met aanleg voor dikker worden...daarnaast werd ze gewoon ongesteld en had ze verder geen symptomen. Je vergelijkt het vaak met je eigen zwangerschap, wij waren er bewust mee bezig en ik was duidelijk zwanger...maar zoontje heeft wel 38 weken in één positie gelegen dus hoe draaien voelt weet ik ook niet bijvoorbeeld. M'n nichtje had geen redenen om het voor zich te houden, ze is bevallen met 36 weken en hij doet het hartstikke goed :)

18. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik heb t zelf meegemaakt. Volgens huisarts en testen niet zwanger.
    15 kg afgevallen en opeens merken dat mn buik heel hard was. Bij de ha aangedrongen op een echo en bleek ik al 7 maanden zwanger te zijn! Dat was 18 januari 2013, 21 maart 2013 is onze dochter geboren..
    Heb ook altijd geroepen dat je het merkt als je zwanger bent, blijkbaar dus niet..

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en andersom: Mijn darmen kunnen zó tekeergaan dat je zou zwéren dat er een baby schopt... (het was echt precies het zelfde en zelfs m'n man kon het aan de buitenkant voelen!)

En als je dat dus gewend bent en niet bezig bent met zwanger worden, gewoon ongesteld wordt en de pil slikt... ? Tja..

Hier dus ook in de omgeving meegemaakt. Zelfs controles gehad bij de huisarts vanwege rugklachten... die gooide het op bronchitus (5 maanden zwanger) . Ze kwam er achter toen ze ging bevallen... Heeft het psychisch ook echt nog moeilijk gehad- ze wilde het kind niet! Was er totaal niet op voorbereid! Erg heftig.

20. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0

Deel Deze Pagina