Ze is nu weer verkouden, dat is het nadeel.. Ze is dan vaak wakker en wil steeds een slokje drinken. Ze huilt dan even en slaapt na het drinken meestal wel wer in. Opzich handig maar ook zo vermoeiend.. Overdag slaapt ze zo lekker in dr wiegej maar snachts en s avonds wil ze dat niet (lang) op éé of andere manier. Ze slaapt bij ons in bed dus. Ik zou het toch wel graag anders zien want ben erg moe nu.. Oke dat ze een keer drinkt, maar steeds een slokje om in slaap te komen is zo vervelend.. Zijn er meer moeders met dit probleem? Overdag lang(er) ophouden werkt niet, ze is dan echt moe. sAvonds is ze wakker van half 8 tot half 10 ongeveer dan gaat ze met ons mee naar bed. Ze wordt dus vaak wakker, kijkt rond met heldere oogjes en wordt alleen weer slaperig van wat drinken. Is het normaal zo vaak wakker s nachts? Sorry ik typ dit een beetje snel..
Nee, vaak gedaan maar wil ze niet. Bovendien nogal pijnlijk met buikslapen Maar dan moet je er alsnog voor een speen heen. Ik vraag me gewon af waarom ze overdag een paar uur achter elkaar 'kan' slapen maar s nachts zo vaak wakker wordt.
Hier gelukkig gezegend met goed slapers; ze sliepen allebei al door met 4 weken en worden eigenlijk nooit wakker. Mijn meisje drinkt op dit moment zelfs best slecht en slaapt daar nog op door dus daar lig ik dan soms weer wakker van...
Ik sta vanaf de geboorte om de 3 uur op meestal.. Soms wilde ze vaker gekkigheid uithalen, inderdaad kleine beetjes drinken en dus nog vaker komen. Op een gegeven moment was ik zo moe dat ik een paar keer haar gewoon heb laten zeuren. Sinds dien komt ze gewoon alleen om de drie uur en niet vaker snachts. Wel slaapt ze hier ook in bed snachts bij mij.. tjah... haha
mijn dochter slaapt gelukkig van 10 uur 's avonds t/m 8 uur 's morgens. ze is ook twee weken flink verkouden geweest en toen werd ze ook veel wakker omdat 's avonds haar neusje veel meer verstopt zat. ik hoop voor je dat het snel over is en dat ze dan lekker gaat slapen. ik weet het het is erg vermoeiend om steeds eruit te moeten, heb een zoontje van 3 en daar moet ik nog steeds 2 keer per nacht ervoor uit.
Hier hetzelfde gehad. Ik ben op een gegeven moment gestopt met de kleine slokjes s nachts. Hij wildegelukkig wel een speen. Nu is hij soms nog wel een aantal keer wakker s nachts (niet voor voeding), maar gelukkig slaapt hij steeds vaker door tot half 7/7 uur. Toen hij erg verkouden was kregen we neusspray (geen zoutoplossing) van de ka, dat heeft enorm geholpen.
Hier slaapt ze nu van 20:30 tot 6-7 uur. Overdag ook haar slaapjes. Vanaf 10 weken begon het doorslapen tot 4-5 uur, daarvoor was het enkele weken tot 3 uur. Bij ons begon het goede nachtritme er snel in te komen toen wij de voedingstijden helemaal los lieten. Ze gaf zelf aan wanneer ze wilde drinken en ze ging toen snel naar slapen 's nachts ipv veel wakker zijn. Ook hebben we haar enkele malen laten huilen, wel max 15 min. Ook dit had zeer toegevoegde waarde, ze weet hierdoor dat er 's nachts niet geknuffeld wordt, maar geslapen. We hoefden haar niet meer in slaap te sussen vanaf dat moment, ze kon het zelf omdat ze dat niet meer van ons verwachtte.
Wij hebben er ook echt problemen mee. Dit schijnt een goede therapeut te zijn: Slaap! | MarliesOnline
Hm veel verschillen dus. Ik vind het best eng om niet te voeden s nachts dan ben ik bang dat ze helemaal wakker word en niet meer gaat slapen Soms laat ik haar wel eens wat jammeren maar ze stopt dan niet. Of ze clustert s avonds wat van 10 tot 11 maar komt vrolijk om 1 uur weer. Ik houd het iet bij maar hier niet om de drie maar om de twee uur s nachts denk ik.. Terwijl het overdag gerust eens 4 uur ertussen is en ze wil ook echt niet als ik dan aanbied..
hier is het heel erg wisselend, hij had een redelijk ritme, savonds tussen 22 en 24u een flesje en daarna altijd na 4.30u maar toen kwam het sprongetje,... heel erg wisselend is het nu! gisternacht flesje om 21.30u, toen kwam hij om 1u snachts en dan om 5u en om 9u. vanacht om 23.30u flesje en heeft hij geslapen van 24u tot 8u! de beste nacht ooit! 2jees je geeft borstvoeding en dat is heel erg zwaar denk ik maar misschien moet je haar aanleren om op haar kamertje te slapen? als dylan bij ons op de kamer slaapt slaapt hij veel slechter dan op zijn kamertje, hij word dan constant wakker van ons. je moet het stilaan aanleren overdag en als dat goed gaat dan s'nachts, de eerste nachten zijn zwaar maar leg haar in bedje, word ze wakker dan neem je haar mee op u kamer, na enkele dagen zal ze langer slapen, zo werkte dat hier goed voordat hij zijn sprongetje kreeg. vorige week kreeg hij zijn 2e vaccinatie en voor mn eigen gemoedsrust had ik hem bij ons op de kamer gelegd, veel rust had ik die nacht niet gehad en eerlijk, dylan op zijn eigen kamertje laten slapen is moeilijker voor mij dan voor hem wij willen geen afscheid nemen en er zo dicht mogelijk bij zijn, dat is het moedergevoel
Om de 2 uur valt nog mee, zeker bij een ziek kind Hier bij ziek zijn elke 3 kwartier... Maar ik voed dan niet elke keer. Daar heeft ze ook niet elke keer zin in en zou ook niet kunnen op KV, maar gewoon even oppakken en troosten is vaak genoeg. Dat zou je dus ook kunnen proberen en dan kun je mogelijk ook je man er even uit sturen... Maar zeker bij een jonger kindje is vaker voeden 's nachts heel normaal en je ziet vaak dat rondom groeispurts of sprongetjes ze weer even vaker komen dan eerder.
Nou, vannacht ging best goed! Gisteren om 22.30 in eigen bedje gelegd (op onze kamer dat doe ik voorlopig nog wel even) en om 1.45uur werd ze wakker. gevoed en de rest van de nacht bij ons in bed, om een uur of 6 kwam ze pas weer! Ben nu benieuwd hoe het vannacht gaat. Kan het nu al merken dat ik eens even wat beter 'echt' heb kunnen slapen.
geef je borstvoeding? ik heb de eerste drie maanden ook volledig borstvoeding gegeven en kon toen niet zien wat ze binnen kreeg. nu denk ik dat het toch te weinig voor haar was want nu krijgt ze 4 flessen van 180/6 en een fruithapje en nu komt ze 's nachts echt niet meer voor voeding. als je borstvoeding geeft misschien een keer afkolven zodat je ziet wat ze binnen krijgt? heb ik toen ook gedaan en het bleek dat ze met borstvoeding nog geen 100cc binnen kreeg waardoor ze 's nacht nog vaak wilde eten.
Ik heb genoeg melk, 1 borst per keer is genoeg en ze groeit boven gemiddeld. dan merk je meestal wel dat ze niet tevreden zijn ofzo, dat is helemaal niet het geval.Ik voed op verzoek dus ze mag wanneer ze wil, maar overdag wil ze niet eens altijd. Enne, kolven zegt niet alles he, er zijn vrouwen die nauwelijks of niet kunnen kolven en die kinderen komen (gelukkig) niets tekort Maar bedankt voor het meedenken.
Hier is ze ook wat verkouden en heeft ze last van tandjes, nu was ze gisternacht (tussen 12 en 2) ook erg onrustig. Ik had ook wat melk afgekolfd en een papflesje gemaakt voor de avond en ze had wat verhoging dus voor de zekerheid een zetpil gegeven. Het papflesje doe ik niet meer, is nergens voor nodig, en de zetpil heeft wel gewerkt want ze werd om 9.30 uitgeslapen wakker Denk ook dat het een fase is. Overdag slaapt mijn meisje ook heerlijk en heeft ze meer afleiding waardoor ze minder aan haar tandjes 'denkt', maar 's nachts spelen ze op.
Ondanks voldoende drinken van borstvoeding (op kdv 3x160 Cc) en 6 à 7 voedingen per dag, slaapt ons schatje nog steeds niet door. Gelukkig wel maar 1 nachtvoeding per nacht en om 7 uur in bed iedere avond en geen huiluurtjes oid. Een heerlijk kind wat geniet van mama's melk.
Meestal een slaper van 20.30 t/m 05.30 / 05.45 Afgelopen 2 nachten aan de rommel met om 3u een klein flesje. Gebeurt zelden (lees 1x p/m)