Het cb zei me dat ik mn kindje per dag een x aantal minuten op zn buikje moet leggen om zn nek te trainen. Als ik dit doe rolt hij om naar zn rug ... Hij komt dus amper aan oefenen toe. Wie herkent dit en is dit een heel groot probleem of hebben jullie kindjes ook niet zo veel geoefend?
Komt wel goed. Mijn dochter had een bloedhekel aan op haar buik liggen, dus niet veel gedaan. Het is helemaal goedgekomen met de nekspieren
Gewoon weer lekker terug rollen hier deed ze het ook, totdat de nieuwigheid van het omrollen eraf was, nu vindt ze het ontzettend interessant op haar buik
en als je er lekker voor gaat liggen op je buik. of even met een leuk stuk speelgoed. dan is het interesanter voor haar dan omrollen en omhoog kijken... baby hier oefent eigenlijk vooral als hij op de arm zit. omdat hij graag recht zit steunt hij zijn eigen nekje niet met het rond kijken, hij is bijna 4 maanden.
Onze zoon van 3 weken leg ik ook regelmatig op zijn buik, maar ook hij rolt weer om. Denk niet dat het erg is hoor. Hier oefen ik ook gewoon rechtop op de arm.
mijn zoon had er ook een hekel aan dus ik deed dat oefenen ook heel weinig. hij groeide en ontwikkelde zich gewoon als elk kind hoor. Was zelfs heel vlot, want met 11 maanden liep hij al.
Wat je kan doen is bijv een rol maken van een handdoek en dat onder zijn oksels. Dan wordt terug rollen lastiger. Ook kan je zelf op je rug op de bank liggen en je zoontje op jouw buik. (Dus buik op buik). Extra interessant maken kan ook helpen. Meestal gaan ze later wel meer op hun buik liggen, maar nu is het wel goed om te oefenen.
Ik legde haar bijna nooit op haar buik want ze ging alleen maar huilen. Ze is nu alsnog heel sterk in haar nek, rolt van buik naar rug en rug naar buik en kan zich bijna helemaal opdrukken dus maak je geen zorgen
Ja, dat zei ik ook op het CB. Dat wanneer ik hem op m'n arm heb, hij zijn nekje ook zelf omhoog houdt en dit steeds wat langer/beter lukt. Maar toen zei ze dat het op een platte ondergrond geoefend moet worden Maar bedankt voor jullie reacties! Het komt uiteindelijk dus goed
En er bestaan nu ook eenmaal luie baby´s zoals die van mij! Onze zoon bleef maar de hele boel bij elkaar schreeuwen toen hij op zijn buik lag. Is toch goed gekomen hoor, hij heeft nu eenmaal meer tijd nodig...