Hallo, Mijn zoontje krijgt nog borstvoeding en als ik aan het werk ben afgekolfde melk uit de fles. Hiernaast oefenen we al een paar maanden trouw ieder eetmoment met een gewone beker met water of thee. Hier drinkt hij echter niet meer dan een paar slokjes uit, als we geluk hebben. Hij wil er mee spelen enz... Tuitbeker hebben we wel liggen maar nog weinig gebruikt...Hij kan er dan ook nog niet echt uit drinken. Het leek me wel mooi/goed als hij meteen uit een beker zou leren drinken en daarom hebben we de tuitbeker nog niet echt ingezet. Maar tot nog toe zet dit nog niet echt zoden aan de dijk... -Hoe en wat dronken jullie kindjes rond deze leeftijd (11 maanden)? -Wanneer konden en gingen jullie kindjes redelijk uit een gewone beker drinken? -Moet ik het idee van de gewone beker laten varen en maar gaan inzetten op de tuitbeker? Ik hoor graag ervaringen! Dank!
Ik zou als tussenstap een rietjesbeker pakken. Een tuitbeker is niet goed voor de tandjes en voor de mondmotoriek. Die van de hema zijn ideaal.
Voor mijn dochter redelijk uit een gewone beker kon drinken, en met redelijk bedoel ik dat het nog maar de helft van de tijd om ging, liep ze tegen de twee. Ik zou voor een tuitbeker of rietjesbeker gaan. Ik moet wel zeggen dat ze pas een beetje ging drinken toen ze minder melkvoedingen kreeg, eerder had ze misschien ook nauwelijks dorst met drie keer 200 cc per dag en nog fruit. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn bij je zoontje.
Hier een meisje dat uit niks anders kon drinken dan fles tot 18 maanden. Toen een rietjesbeker. Nu kan ze ook uit een oefenbeker van difrax drinkend de 360 graden beker van avent
Gewone beker is op deze leeftijd zonder begeleiding wel wat lastig nog hoor. Zou zelf een rietjesbeker introduceren. Dat ze in het begin weinig drinken behoudens moedermelk of poedermelk is niet zo gek hoor. Komt vanzelf.
Met 9e maanden rietjesbeker. Nu met anderhalf nog steeds. Bekers gooit hij bijna direct om. Vandaag zijn toevallig de avent oefenbekers binnen gekomen. Eens kijken hoe dat gaat.
Hier wordt er zowel uit een tuitbeker als uit een rietjesbeker gedronken. Uit beide drinkt ze goed en gaan er zeker twee van die bekers op een dag in. Verder krijgt ze met het eten nog wat papdrinken uit een gewone beker maar die hou ik dan vast, zelf doen wordt een zooitje hahaha. Die van mij krijgt verder geen flesvoeding oid meer. Alleen nog voor het slapen gaan krijgt ze een pyjamapap flesje. Kwestie van aan blijven bieden denk ik, ze gaan het vanzelf snappen.
Hier vanaf 10 maanden uit een tuitbeker van nuby en nog steeds Met een open bekertje moeten we nog gaan oefenen! Hij word ontzettend boos als hij een gewone beker krijgt, en gooit de beker op de grond. Een rietjesbeker snapt hij op een of andere manier niet, dus dat is nog even oefenen Ik heb een rietjesbeker van Hema, maar ik vind ze helemaal niks! Er zit geen anti lek op. Dus ik ga binnenkort een rietjesbeker van nuby halen
Hier tot 2 weken geleden ook nog maar luttele slokjes water uit een open bekertje of een tuit . Het zette iig geen zoden aan de dijk. Toen heeft ie op vakantie, min of meer uit nood, plotseling uit een rietje leren drinken (misschien hielp het dat hij dorst had toen hij het probeerde). Als ik vandaag niet had opgelet had meneer een heel flesje fristi opgedronken uit een rietje! Mijn man lette niet op, het was niet eens zijn fristi. De bedoeling was 2 slokjes iig. Dronk gelukkig daarna ook nog water uit de rietjesbeker vd kruidvat. Rietjesbekers zijn hier de oplossing iig. Ik blijf hem wel water geven, ook als hij wat minder drinkt. Als ik aan limonade ga beginnen ben ik verloren.
Hier vanaf 6 maand open beker (Met water, bij de groentepap) gebruikt, in het begin moeilijk en veel geknoei, maar sinds ze 1 jaar is gaat dit goed. Vanaf ze 1 jaar is, een rietjesbeker (Voor de hele dag, tussendoor). Dit had ze vrij snel door, en gaat ook heel goed. Tuitbeker gebruik ik niet. Ze drinkt 's morgens en 's avonds een fles melk. En door de dag water, iets anders heeft ze nog niet geproefd
Hier eerst ook een tuitbeker en daarna een rietjesbeker. Zoontje wiegert al vanaf 7/8 maanden uit een fles te drinken. Toen dus zoveel mogelijk alternatieven aangeboden En dat pakte hij gelukkig snel op. Uit een gewone beker drinken is nog wel een knoeiboel op deze leeftijd hoor. Ik denk dat je dus prima een rietjesbeker als tussenstap kunt aanbieden. Ik geef zoontje af en toe een slokje water uit een beker (die ik zelf vasthoud) zodat hij een beetje kam wennen. Dit vindt hij trouwens ontzetten interessant
Mijn dochter drinkt uit een tuitbeker, geen antilek want dat snapt ze niet Rietjesbeker snapt ze ook niet Open beker steekt ze der tong in en dan is het net een hondje 😂 We oefenen wel met een open beker met water na het puffen aangezien ze dan iets moet drinken.
De rietjesbekers van Nuby vallen nog tegen. Ik heb niks om het mee te vergelijken. Maar het is altijd zo'n gehannes omdat de flessen onderling niet alle doppen willen pakken. Verder op zich wel oke.