Mamafiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tranquila, 21 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Binnenkort wil ik een mamafiets gaan kopen. Maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken..

Hebben jullie tips waar ik op moet letten?
    Of aanraders?

2. Danique83

Danique83 Lid

11 jan 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kijk naar wat je zelf belangrijk vind.
    Ik heb een Cortina mama fiets, die fietst vrij zwaar. Maar is wel heel stevig en degelijk met 2 kindjes erop! Voorop nog een grote vaste mand, om tassen en spullen in te doen. Ideaal.
    Wanneer ik nog maar 1 kindje alleen achterop hoeft te doen, ga ik voor een andere, wat lichtere fiets kijken.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb een Batavus mambo deluxe.
    Fiets zelf is absoluut niet zwaar en ik vind het qua strippen overeenkomen met een gewone fiets.
    Regelmatig word die gebruikt door mijn vriend ;)
    Ik stap nu alleen wat moeilijker op met mijn dikke buik want dan zit ik gauw klem.

Ik zou gewoon naar een fietsenzaak gaan en meerdere fietsen uitproberen.

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik had ook een Batavus Mambo deluxe. Hij is gestolen helaas...maar een geluk bij een ongeluk...ik heb een andere fiets nu!:D
    Die mambo deluxe is niet vooruit te branden vergeleken met een normale fiets. Daarnaast vond ik dat het Yepp voorzitje helemaal niet lekker paste op het stuur. Je had veel te weinig ruimte over.
    Ik heb nu een gewone gazelle fiets en ik rijd echt veel comfortabeler! Wel met dubbele stadaard en stuurvergrendeling. Dat heb je wel nodig.
    Ik vervoer 2 kinderen.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik heb een gewone cortina transportfiets(dus niet de moederfiets), maar die doet het ook prima met 2 zitjes. Ik ben wel tenger gebouwd, misschien dat het met een maatje meer wat krap wordt tussen zadel en voorzitje.
    Er zit wel een stuurslot en dubbele standaard op, zonder dat zou ik het wel gevaarlijk vinden.

6. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Hier ook een Mambo Deluxe, super fiets!

Deel Deze Pagina