Ja inderdaad Ja het is praktisch misschien niet het meest handig, maar voor ons was het geen reden om onze kinderwens opzij te zetten. Dus als je het liefst in 202.. zelf naar zolder gaat, en daardoor er 2 kinderen samen slapen voorlopig, waarom niet?
Wij hebben op de 1e verdieping 2 slaapkamers, waar de kinderen slapen, en we hebben een zolder waar wij slapen. Geen kamer over dus en we zijn nu bezig voor een 3e. De baby zal eerst bij ons komen en daarna zullen we een plekje op de voorzolder creeëren. Als de baby dan goed doorslaapt zal hij/zij bij broer of zus op de kamer komen. We hebben nog het plan om ooit 2 dakkapellen te laten plaatsen waarmee we op zolder 2 slaapkamers kunnen maken en dan heeft iedereen weer een eigen slaapkamer.
In ons oude huis hadden we ook weinig ruimte en hebben de kinderen een slaapkamer gedeeld. In onze eigen slaapkamer hadden we een ondiepe Pax kledingkast met schuifdeur van Ikea, dat scheelt ook echt heeeeeeel erg veel ruimte en er kan qua diepte een normale stapel kleding in liggen. Zelfs nu we in het nieuwe huis meer ruimte hebben voldoet de ondiepe kledingkast nog steeds en hebben we deze gehouden.
Wij hebben wel een aparte baby kamer, maar dat is een heel klein kamertje. Dit kamertje gebruikten we als inloop kast. Wij willen tzt ook een slaapkamer op zolder maken, zodat alle 3 de kinderen een ruime kamer hebben. We weten nog niet of wij dan naar zolder gaan, of mijn dochter. Maar ik wil voorlopig nog op dezelfde verdieping slapen als de kinderen. Onze jongste heeft de eerste 5 maanden bij ons op de kamer geslapen. Wij hebben pas op het laatste moment besloten dat hij een eigen kamer zou krijgen. Anders had hij bij zijn broer op de kamer gegaan. Maar de jongste blijkt een heel lichte slaper te zijn. Zelfs nu hij op zijn eigen kamer ligt wordt hij nog vaak wakker als mijn man of ik naar de wc gaat (onze trap kraakt). Onze oudste 2 daar kun je echt een bom naast afsteken, die worden echt niet wakker. Maar de jongste werd al wakker als mijn man of ik even hoestten. Als we het kleine kamertje niet hadden, hadden we onze plannen om moeten gooien en de oudste 2 samen op een kamer moeten laten slapen. Misschien gaat hij over een tijdje alsnog bij zijn broer op de kamer en anders krijgt hij een grotere kamer als hij 4 of 5 jaar is.
Hier was de jongste 10 maanden toen de oudste naar zolder ging. Al die tijd lag ze bij ons op de slaapkamer en had ze dus geen eigen kamertje. Over een paar maanden willen we voor een vierde gaan en ook die zal het eerste jaar bij ons slapen omdat we de zolder moeten verbouwen naar 2 slaapkamers. Onze slaapkamer is heel groot dus ruimte genoeg voor een ledikantje en commode.