panisch en bang!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door honeyy, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hee dames! Paar dagen geleden is E. Gestoken door een wesp. Sinds vanochtend word ze panisch als ze iets ziet vliegen wat ze niet kent, een wesp, vlinder, vlieg etc. Eigenlijk alles behalve een vogel ;) ze begint te gillen en gelijk te huilen met tranen! Wat kan ik daar aan doen? Als ik ze niet oppak gaat ze alleen maar harder huilen en gillen. We hebben ze samen al weg gejaagd, en ze Weet dat als ze weg zegt en met haar handje weg duwt zeg maar dat ze weg vliegen. Maar op 't moment dat ze er een ziet durft ze niet meer. Iemand tips? Advies? Liefs

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zelf rustig blijven en niet op het hele dramatische ingaan? Hoe meer jij gaat sussen hoe meer bevestiging je geeft dat er iets is om bang voor te zijn.

Misschien als er weer een vliegend beestje langskomt eens enthousiast benoemen wat het is: "Oooh leuk kijk een vlieg! Die ruimt de poep van andere beestjes op." of "Ooooh kijk daar!!! Een hommel!!! Hommels maken honing, wist je dat? Kom, laat ik je zien waar ze die honing van maken!". Beetje op die fiets. Je kan het wel erkennen als ze echt over de rooie gaat, misschien iets in de richting van: Ik snap dat je bang bent maar het is niet nodig.. En dan weer verder met iets anders. Is wel ff lastig maar ik denk dat je haar er zo het beste doorheen helpt, lijkt me wel heel sneu om te zien.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Dat klopt...
    Onze dreumes is bang voor honden (waarom weet ik nog steeds niet) en mijn moeder heeft honden. Zodra die in de buurt komen wordt ze ook bang en panisch en wil opgetild worden. Ik weet dat als ik haar optil ik toegeef dat ze met een reden bang is, maar het is zooooo moeilijk om het niet te doen! Tegennatuurlijk... Ik zeg meestal maar dingen in de trant van "je hoeft niet bang te zijn" "kijk, hij doet niks".

Sterkte. Ik hoop dat het snel overgaat als je haar wat meer kunt informeren over de verschillende vliegbeesten en zij ervaart dat ze idd niks doen.

4. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

hier is mijn zoontje zondag 5 keer gestoken. 4 x in 1 hand. En zeggen je hoeft niet bang te zijn werkt dus echt niet. Het zijn dit jaar ook steekgrage beesten ook :(

Deel Deze Pagina