Ow en voor dit kindje gaat mijn man een cosleeper maken. Met mijn zoontje ging hij uit bed om hem bij.mij te leggen voor borstvoeding. Aangezien ik niet makkelijk verder slaap als ik uit bed ben geweest. Nu leek het mij handig dat man kon blijven liggen en zo de volgende ochtend meer energie heeft voor ons zoontje
Helemaal mee eens! Ons zoontje kreunde als een oude man de eerste week, daar lagen wij wakker van. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht hem te verkassen. Ik vond het heerlijk wakker te worden van de eerste smakjes als hij honger had, ipv van een krijsend kind zoals ik mensen wel eens hoor zeggen "als hij 's nachts honger heeft, laat hij zich wel horen"
Is al sinds eind vorige eeuw advies van de Stichting Wiegendood, en kraamzorginstellingen, ziekenhuizen en CB's hebben dat advies ook al heel lang in hun standaardadviezen opgenomen. Rooming in verkleint de kans op wiegendood met een factor 7.
Onze knul slaapt al sinds de eerste dag dat wij thuis zijn in zijn eigen bedje. Natuurlijk klein opgemaakt onderaan dus voor hem is het niet te groot. Voordat hij naar bed gaat leg ik een kruik in het bedje zodat het lekker warm is als hij gaat slapen. Hij heeft een prima temperatuur dus hoeft hij geen kruik als hij zelf in het bedje ligt. Eerste nacht ging prima maar tweede nacht was hij erg onrustig. Tip van de kraamhulp was om een tshirt van mij bij hem in bedje te leggen (strak opgemaakt natuurlijk) hij heeft het dan lekker warm en zijn bedje ruikt naar mama dus gaat prima Zijn slaapkamer is wel tegenover de onze dus hij ligt toch nog dicht bij ons in de buurt. Gewoon doen wat voor jullie goed voelt heeft bij ons ook gewerkt, succes!
Wij hebben in de kraamweek ons meisje in een wiegje bij ons op de kamer gehad. Daarna overdag in haar ledikantje op haar kamertje en de nachten nog bij ons op de kamer. Rond de 2 maanden zijn we helemaal overgeschakeld naar haar ledikantje op haar eigen kamertje. Meid, gewoon doen waar jij en je man/vriend zich goed bij voelen..
Het lukt iedereen vroeg of laat wel om de baby in het eigen ledikantje te laten slapen maar vaak is het zo dat al kom je thuis met zo'n kleine in de armen. Je graag wilt dat het naast je is, bij je in de buurt en zeker niet op een andere kamer. Het moedergevoel speelt hier dus bij maar ook praktische dingen als het niet hoeven lopen naar de kamer. Zeker als je nog last hebt van je hechtingen of een huilbaby hebt als wij. Kiind heeft veel artikelen over het belang van samen slapen met de ouders. Ik vind dat ze wel een punt hebben al is het op een gegeven moment niet meer te realiseren. Inmiddels word ik van elk geluidje wakker maar er zijn vast mensen die dit niet gebeurd. Ik denk dat een ledikant wat ook een co-sleeper kan worden het beste is al vind je het ook overbodig om een wieg te kopen. Soms kan dit ook meespelen naast dat je denkt wat je met alle babyspul moet na een poosje. Opvoedkundig gezien denk ik dat een baby na een poosje wel door heeft waar het slaapt, eet en meer. Al leg je het in de kinderwagen dan lacht ze van enthousiasme. Al leg ik haar nu in haar ledikant dan draait ze zich om te zoeken naar haar muziekolifant. Dit hoef ik niet met haar knuffel ergens anders te proberen want dan kijkt ze rond. Of het wel haar eigen bed is en dezelfde kamer. Ja, beetje lastig maar ze wennen gauw aan een ritme. En dit is zeker nodig want zo heb je als ouders en ook de baby zelf rust. Het is dus even uitproberen, wat past bij je? In je budget, in je huis, wat vind je handig of niet?
Voor mijn bevalling zou ik het 100% met je eens zijn, Maar mijn kind slaapt beter in zijn eigen kamer.. Wel heb ik een babyfoon met camera, die reageert op elk geluidje dat uit de kamer komt. En het geluid staat keihard naast mijn oren. (Nog harder als dat hij bij ons op de kamer zou huilen bijv) Anders had ik hem waarschijnlijk niet op z'n kamertje laten liggen..
Nadeel daarvan is dat je kind jouw ademhaling niet hoort, jou niet ruikt, en door de afstand niet kan intunen op jouw slaappatroon. En dat is nou net zo belangrijk voor z'n ontwikkeling.
Hier heeft ons meisje de eerste 2,5 maand bij ons op de kamer geslapen. Eerst in de kinderwagen en al snel in haar ledikant.Dat was erg fijn, want dan kun je snel reageren. Ze sliep vanaf 2 maanden door. Echter werd ze wel eens wakker van ons. Toen geëxperimenteerd of ze op haar eigen kamer goed kon slapen en dat ging super. Je moet doen waar je kindje en jij je goed bij voelen.
Onze zoon heeft vanaf dag 1 tot 11 maanden in zijn ledikant in onze kamer gelegen. Dit ging ontzettend goed! Ik heb 10 maanden bv gegeven. Hij sliep vanaf week 10 de hele nacht door. Problemen met zijn eigen kamer?? Nee hoor..sliep de eerste nacht meteen perfect. De tweede komt zeker de eerste maanden weer lekker in onze kamer.
Ik heb een mozesmandje en die kan ik overal neerzetten. Op dit moment staat hij in zijn ledikantje, dan is de overgang naar het ledikant straks niet zo groot, maar ligt hij toch een aantal maanden in een wat kleiner wiegje. Hij heeft ook in de box gestaan, naast mijn bed op een standaard, en op dit moment dus in zijn ledikant (zelf slaap ik met matras erbij op de babykamer ). Tot hij het een beetje redt 's nachts dan ga ik langzaam terug naar m'n eigen bed.