Ontzettend koud, normaal?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pluisje88, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hoi,

Bijna 2 weken geleden ben ik bevallen en sinds de bevalling heb ik het heel snel ontzettend koud. Vooral de laatste dagen wordt het erger.

Tijdens de kraamweek was mijn temperatuur in orde, rond de 36,9/37,0 graden. Ik eet normaal, wel iets minder als tijdens de zwangerschap, dus dat lijkt het probleem niet te zijn. De kachel staat inmiddels op 21,5/22 graden (ook i.v.m slechte isolatie in huis) maar ik heb het nog steeds koud. Als ik een tijdje opgevouwen op de bank zit gaat het wel, maar zodra ik beweeg krijg ik het opnieuw koud.

Extra kleding aandoen helpt ook weinig tot niks, het enige wat werkt is onder een deken te gaan zitten maar dat gaat niet de hele dag.

Ik herken dit totaal niet van mijn eerste zwangerschap, toen zweette ik veel de laatste weken en na de bevalling had ik het ook warmer dan normaal. Voor dat over was was ik opnieuw zwanger. Ik vraag me af of meer vrouwen dit hebben (gehad) en of dit normaal is? Zo ja, hoe lang zou dit aan kunnen houden want ik vind het behoorlijk vervelend!

2. mriekske

mriekske Lid

22 dec 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook! dacht dat dit misschien met bloedarmoede te maken had. Ik slik daar sinds de bevalling (4 weken geleden) pillen voor. Had toen een hb van 5.1
    Ik weet niet of jij ook bloedarmoede hebt (gehad)?
    Anders ligt het ergens anders aan maar snap het ook niet echt.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ook erg last van gehad! Ook steeds erg koud terwijl mijn vriend in een t shirt liep.
    Nu nog af en toe met vlagen, maar t wordt beter!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb er ook last van gehad!

Wellicht doordat je lijf constant een hoop progesteron aanmaakte tijdens de zwangerschap (hierdoor blijf je warm, zodat je baby ook warm bij je zit).
    Na de bevalling is progesteron dus niet meer nodig en krijg je het dus kouder.

Geen idee of deze theorie klopt, maar klinkt wel logisch toch;)

5. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Dank je wel voor jullie reacties, ik hoop maar dat het bij mij ook minder wordt. Voel me soms echt een debiel als ik weer zit te bibberen met een kachel die staat te loeien!

6. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Jaa ik heb het ook. Ik vind het zo raar. Daarvoor had ik het heel snel warm. Ik droeg gewoon een vest als jas. Nu draag ik heel veel lagen en nog heb ik het koud.

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ja ik heb dat ook gehad! Ik heb ineens ook een winterjas gekocht heel mijn familie keek mij raar aan ik heb nooit een jas aan haha...
    Ik dacht misschien door het vocht wat je kwijtraakt? De hele zwangerschap heb ik het bloedheet gehad

8. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Hier hetzelfde sinds de bevalling, nou ben ik wel een koukleum maar vind het nu extreem.

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Zoals ik al eerder schreef heb ik dit ook. Daarnaast ook licht in het hoofd en hoofdpijn. Bleek mijn hb te laag te zijn. Nu aan de ijzertabletten.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik zou even kijken naar je ijzergehalte eventueel kan dat t zijn

11. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Oh dat heb ik ook! Vroeg me al af of dat normaal was..
    Maar mijn HB is ook te laag! Dus dan zal dat het wel zijn..
    Zit nu aan de Floradix. Hoop dat het helpt!

12. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb het ook. Loop in 3 dubbele lagen kleding en ingewikkeld in fleecedeken.

13. samaa

samaa Niet meer actief

Herkenbaar. Ik had na de ks een HB van 5.7 waarvoor ik tabletjes heb gekregen. 2 a 3 dagen na de keizersnede ben ik weer veranderd in een koukleum. Wel wat erger dan voor de zwangerschap. Denk zelf ook dat het Door hormonen komt, en laag HB kan ook meespelen.

Deel Deze Pagina