wie ook zware micraine eind van zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flowertje, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Hoi hoi..
    Ik had met 35 weken sterretjes enz enz werd opgenomen maar me bloed was goed en me urine en bloeddruk ook..
    Dus mocht weer naar huis nu ben ik 37 weken zwanger en het wordt dua steeds erger..
    Ze wouden me openemn op verdenking zwangerschapsvergifteging maar weer was me bloeddruk goed urnine en bloed goed dus weer naar huis..
    Nu heb ik vandaag al 4 aanvallen gehad.
    Dus ven weer naar het ziekenhuis gegaan bloeddruk goed dus moest langs de neuroloog.
    Daar had ik een gesprek mee en die zegt micraine maar je mag geen medicijnen..
    Nu wordt me bloed getest als me zink hoog is word ik gebelt en anders moet ik maandag weer langs..

Ik zit er totaal doorheen slaap niet doordat ik zelfs snachts aanvallen heb en ben doodmoe..
    De hele dag een wazig gevoel..
    Wie herkebt dit en wst kan je er aan doen

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Heb je ook hoofdpijn of puur en alleen de sterretjes?
    Ik herken het zeker wel, bij mij is het vorige week begonnen. Heb ook geen zw-vergiftiging. Het enige wat ik je nu kan aanraden is het heel erg goed in de gaten houden, zoveel mogelijk proberen te rusten en bij elke aanval paracetamol (uiteraard wel rekening houden met de max dosering) innemen. Ook op het moment dat je uitval (dus sterretjes en eventuele tintelingen in hand/arm/gezicht) hebt meteen alles neerleggen en rusten. Al ga je alleen maar op de bank liggen. Deze aanvallen putten je compleet uit. Hoe lang duren de aanvallen gemiddeld?

Sterkte meid!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier net een aanval van 2 volle dagen achter de rug.. Ben dinsdag op verdenking van zwangerschapsvergiftiging naar het ziekenhuis gestuurd voor het hele riedeltje onderzoeken, maar alle uitslagen waren goed. Omdat de hoofdpijn gisteren nog zwaarder werd ben ik weer naar de vk gegaan. Bloeddruk was ietsje lager (op het randje) en urine weer schoon. Nu moest ik vandaag tijdens het spreekuur weer terugkomen voor bloeddruk en urinecheck. De vk heeft met de gyn overlegd en vertelde dat het dus zeer waarschijnlijk migraine is geweest. Dat wordt veroorzaakt door veranderingen in je hormonen op het einde van de zwangerschap... Sterkte!

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik herken wel je migraine..

Ik heb eigenlijk al zolang als ik mij kan herinneren migraine aanvallen en sinds een paar jaar ook medicijnen ertegen. Echter mag ik deze medicijnen tijdens de zwangerschap niet gebruiken.

Het enige wat een beetje verlicht is in het donker gaan liggen, geen licht of geluid om je heen en gaan slapen. Soms wordt het daar wel al wat beter van.

Wat ik overigens vreemd vind is dat toen wij probeerden zwanger te worden werd gezegd dat je geen migraine tijdens de zwangerschap kan krijgen ivm de hormonen. Maar toch heb ik regelmatig nog wel een aanval gehad en lees ik ook regelmatig over dames met een migraine aanval.

Veel sterkte in elk geval en ik hoop dat de aanvallen snel minder worden!

Liefs Manuk

5. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Mijn aanvallrn duren soms maar een half uur en soms echt 4 uur maar de hoofdpijn bliift de hele dag hangen heb nu ook al de hele dag een hangoog gevoel..

Ben ook erg misselijk. ..

Ik zie het echt totaal niet meer zitten moet nog 2 weken maar pffff zoveel aanvallen ik ven op heb ook een kleine van 2.5 die slaapt gelukkig nog smiddags maar als ik ga slapen smiddags merk.ik niet echt dat het minder is hoofdpijn enz zit er nog steeds..

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Owja paracetemol helpt totaal niet ertegen

7. Jits27

Jits27 Lid

2 dec 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verschrikking he? Ik heb helaas de hele zwangerschap al meerdere migraine-aanvallen per week. Rust nemen, donker en zo min mogelijk geluid is de enige tip die ik voor je heb. Heel veel sterkte.

8. ladystuff

ladystuff Lid

14 dec 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zelf ook migraine patient en normaal slik ik maxalt, maar nu neem ik daro met coffeine dit werkt binnen 10 min en je mag het gewoon slikken met mate

Deel Deze Pagina