Hallo Dames, Even klagen hoor. Heb al twee dagen harde buiken en ben helemaal niet lekker. Heb gisteren al een halve dag vrij genomen en na een paar uurtjes in bed ging het wel weer. Vandaag toch maar weer naar het werk gegaan en daar begonnen de harde buiken weer. In de loop van de ochtend kreeg ik ook diarree. Vanmiddag toch maar even met de vk gebeld en die vond het verstandiger om naar huis te gaan en het een paar dagen rustig aan te doen. Nu verloopt mijn zwangerschap eigenlijk heel erg goed, ben niet misselijk geweest of zo. Maar hier baal ik toch wel van. Voel me zo schuldig ten op zichte van mijn werk. Ik hoef eigenlijk volgende week nog maar 5 weken te werken en nu ben ik "ziek" thuis. En ben eigenlijk van plan om dat inderdaad maar tot het weekend te doen. Zijn er meedere meiden die zich ook een paar dagen ziek hebben gemeld tijdens het zwanger zijn. Dit is voor mij de eerste keer. Ben trouwens al een jaar niet ziek geweest. Het zal wel aan mij liggen maar voel me gewoon schuldig. Sorry voor mijn lange verhaal.
joh meid, ik zou toch maar proberen om me niet zo schuldig te voelen, hoor! Er zijn ook zat vrouwen die veel langer thuis zitten.... als het zo erg zou zijn dat je in het ziekenhuis belandde, zou je je dan ook schuldig voelen?? Of is het dan 'echt' voor je gevoel? Nou, nu is het ook echt! Zeker als je vlos het je aanraadt. Jij en de baby zijn nu even belangrijker als werk, hoor! Sterkte!
Wat voor werk doe je? misschien moet je een beetje rustiger aan doen op je werk,of overleg om halve dagen te werken,heb ik ook de laatste weken gedaan...
Ik werk op kantoor en zit de hele dag. Heb daardoor ook veel last van mijn rug. Eerst werkte ik 45 uur per week maar daar ben ik sinds twee weken mee gestopt werk nu nog 40 uur per week en wil dit graag blijven doen tot mijn verlof.
Hoi Ik heb ook al een tijd last van harde buiken. Gisteren naar de dokter geweest en die heeft aangegeven dat ik nu volkomen rust moet houden. Zelf ben ik al vele malen ziek geweest door de zwangerschap en werk nu 2x4 uur. Het werk op zich is niet zwaar, zit de hele tijd achter de computer. Maar ik snap dat het niet leuk is, zelf voel ik mij schuldig omdat ik nog zoveel werk heb liggen en daar niet aan toe kom. Maar ik moet nu even aan mijzelf denken en niet aan mijn werk. Succes ermee.
Ik snap wel dat je je schuldig voeld maar doe dat in godsnaam toch niet. Jij en je kleintje zijn zoveel meer belangrijker. Als je vk ook al aangeeft dat je rustig aan moet doen moet je dat echt in acht nemen hoor, je lichaam geeft het niet voor niks aan (in de vorm van harde buiken) Je kan beter nu iets rustiger doen dan dat je straks helemaal uitvalt.
Ik heb ook vroeg in de zwangerschap last gekregen van harde buiken (vanaf 20 weken) en me daar behoorlijk rot over gevoeld ten opzichte van mijn werk. Het heeft weken geduurd en het inpraten van veel mensen om mij heen (inclusief de bedrijfsarts) om in te zien dat een kindje veel belangrijker is dan werk. Het pleit voor je dat je je niet zomaar klakkeloos ziek meldt en er verder met de pet naar gooit. Luister voor nu naar het advies van de verloskundige, doe het rustig aan, dan kan je straks weer lekker aan het werk. PS die diarree kan ook best een (mede) oorzaak zijn van je harde buiken. Als ik last van mijn darmen krijg, doet mijn buik vrolijk mee
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net ook maar even een stukje geplaatst bij zwangerschap en werk. Dit omdat ik vanochtend nog met mijn leidinggevende heb moeten bellen en weer iets nieuws heb om mij zorgen om te maken.