Wanneer zou je eigenlijk moeten aankomen in de zwangerschap? Ik zit namelijk nog steeds op - 1,5 kg van voordat ik zwanger werd... Mijn buik groeit wel goed en volgens de verloskundige de kleine ook, hartje klopt ook gewoon goed enz maar ik maak me toch wel een beetje zorgen dat ik gewoon nog niks ben aangekomen... Vrijdag ben ik 18 weken... Wanneer kan ik de kilo's verwachten? *niet dat ik ze graag wil maar goed niet aankomen lijkt me ook niet goed? *
Hoi, Ik zou het echt niet weten. Tot nu toe ben ik met 20 weken 8 kilo aangekomen. Maar als het niet goed zou zijn zou je verloskundige je het toch wel vertellen,lijkt mij? dus het zit vast wel goed!
Ik weeg me niet bij de verloskundige... Ze hebben me gewogen de eerste keer en doen het alleen als je er vragen over hebt of echt je gewicht wilt weten enz (dit doen ze omdat er nogal wat mensen waren die er erg mee bezig waren en niet wilde aankomen etc en het niet wilde weten), ik heb deze vraag dus nog niet aan mijn verloskundige gesteld en heb me daar dus ook nog niet gewogen...
Het wisselt gewoon heel erg per persoon. De een komt de eerste weken heel erg veel aan en de andere die krijgt de extra kilo's pas in de laatste maanden. Tegen 6 maanden komen vaak de meeste wat meer aan omdat het dan ook hard gaat met de groei van de kleine. Zou me er maar geen zorgen om maken.. waarschijnlijk komen de extra kilo's nog wel (of niet want dat kan ook )
Ik kwam pas aan vanaf de 20 weken... Tussen de 20 wk en 30 wk kwam ik 6 kilo aan en in de laatste 10 weken nog 4..
niet ongerust maken hoor, de een komt niks aan en de ander 30 kg (zoals ik). Als je eerst bent afgevallen is het ook niet zo gek dat je nu nog niet aankomt. Bij mijn oudste kwam ik pas vanaf een week of 20 aan.
ik begon pas echt aan te komen na 33 weken denk ik daarvoor ook wel de aantal kilos maar nu gaat het eecht hard. ik denk dat ik vanaf week 20 ofzo aan begon te komen. maar als je baby goed groeit dan is er niks aan de hand en moet je blij wezen dat hoeft er straks allemaal niet extra af hahaha
Als je gewoon goed en gezond eet dan maakt het helemaal niet uit als je niet aankomt. Er zijn veel meer vrouwen die niks aankomen. En 1,5 kilo voor 17 weken is niet weinig hoor! Ik kwam pas na 20 weken aan! Niet druk maken! Je kindje pakt wat hij nodig heeft!
Ik dacht dat het gemiddeld 12 kilo was. Maar er is niet echt een moetje.. De ene komt 20 kilo aan, maar daar is 10 kilo vocht van. De ander komt 10 kilo aan, maar dan zonder vocht.. Ik ben zelf ook onder het begingewicht gegaan. Ik dacht zo'n 3 kilo rond de 16-20 weken. En daarna langzaam weer omhoog. Kindjes groeien toch vooral de laatste helft. Uiteindelijk 7 kilo boven mijn begin gewicht geraakt. Mijn VK vond het niet erg als ik onder mijn startgewicht kwam, maar ik mocht zeker niet meer dan een pond per week kwijtraken.
Ik ben 1,5 kg afgevallen niet aangekomen Wat betreft het eten: ik eet opzich best goed, fruit, vezels etc alleen met het warme eten heb ik nog weleens wat moeite maar dat comenseer ik dan weer met b.v vlees op mijn brood, stukjes komkommer extra fruit en toetjes... Volgens mijn verloskundige kan dat geen kwaad als ik maar met regelmaat iets eet...
ik ben nu 34 weken zwanger en ten opzichte van begin zwangerschap nog maar 1.5 kilo aangekomen. Ben eerst erg veel afgevallen door de misselijkheid... Ach, wat er neit aankomt hoeft er ook niet af zegt mijn gynaecoloog
Ik ben zelf 4 kilo aangekomen in de eerste 20 weken. Ik zit nu bij 24 weken al op 7! Het gaat nu ineens wel heel hard! Ze zeggen niet voor niets dat je tussen de 20 en 30 weken het meest aankomt. Mijn zus is bij de eerste helemaal niks aangekomen de eerste 20 weken, en in 20 weken erna 17 kilo Ik zou me dan ook weinig zorgen maken. Zolang jij je goed voelt en je braaf je vitamientjes & voedingsstoffen binnenkrijgt, komt je kindje niets te kort!
Verkeerd gelezen sorry Maar dan nog maakt het niks uit, dus nog steeds geen zorgen maken. Zolang jij maar eet wat je kan eten!
Ik zit nu ook nog steeds 2 kilo onder mijn startgewicht, en ik was er maar 4 afgevallen of zo. Ik ben dus ook nog maar 2 kilo aangekomen in totaal. Nu ben ik wel al stevig begonnen, dus misschien dat het daar aan ligt?
Kan echt geen kwaad, zolang jij gezond eet en drinkt. Misschien dat je normaal wat meer snoepte, of wat vetter at, en nu niet meer? Kan heel goed, dat je afgevallen bent doordat je nu beter oplet wat je eet. Mijn zus is 9 maanden lang misselijk geweest; zij is die hele zwangerschap niets aangekomen, misschien zelfs wat afgevallen. Ook zij kreeg een gezonde baby!
Nee het afvallen komt met name omdat ik in het begin van de zwangerschap erg ziek ben geweest (heb toen ook in het ziekenhuis gelegen) en daarna kon ik eigenlijk bijna geen warm eten meer eten dus dat zal ook wel meespelen... maar goed ik zal me niet teveel zorgen maken en wacht wel af wat er bij mij bij gaat komen (of niet )
Ik ben er bijna en ben nu net pas 1 kilo aangekomen, maar dan zit ik nog steeds 2 kilo onder het gewicht van voor de tijd. Maakte mij hier ook wel zorgen over, maar mijn VK heeft me verzekerd dat als je zelf in een goede voedingstoestand bent, het meestal geen kwaad kan. Mijn baby lag bij 34 weken zelfs voor op groei! Dus die neemt wel wat ze moet nemen!!
Denk dat het vaak bij eerste wat langzamer gaat... Ik kwam bij mijn eerste pas aan toen ik 4 maanden was... en dat ging heel langzaam! Was er na de bevalling ook zo weer vanaf!
Ik ga nu richting de 35 weken en ben 1.3 kg aangekomen. Ik had al wel reserves van mezelf en de baby doet het hartstikke goed, dat is het belangrijkste. Verschilt echt per persoon.