Kan gebeuren toch? Vooral als ze eenmaal zitten/staan vallen ze nu eenmaal meer. Vind het niet netjes dat de arts dan meteen met een afkeurende blik kijkt. Over het thuisbezoek moet je je niet drukmaken hoor. Waarschijnlijk wil ze gewoon even de slaapomgeving zien ofzo. Oja, hier was een vrouw die een baby van een paar maanden LOS in de mc had zitten! Kind viel er uit! Dat is pas schande! Ze liep trouwens van haar auto naar de ingang, dus kind zat er al lopend los in.
Inderdaad... ze zijn niet allemaal slecht gelukkig! Ik kreeg ook 2 wekelijks bezoek ivm slechte start en ik een pnd. Ik kreeg juist véél steun. btw... wat een mooi onderschrift heb je
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je zo voelt, ik zou namelijk precies hetzelfde voelen! Het kan alleen iedereen gebeuren en ik zou me zeker niet druk maken of ze dat noteert. Het is gewoon een ongelukje en daar kan je niks aan doen. Het zal ook vast niet de eerste keer zijn en ook zeker niet de laatst keer zijn dat ze valt
1) nee, ze noteren het niet en het is maar een ongelukje 2) je interpreteert de blik van de arts als 'afkeurend' maar dat is maar hoe je het bekijkt. Je voelde je natuurlijk al 'schuldig' dus het kan best dat de arts helemaal geen afkeuring toonde maar gewoon afwachtte.
Is dat zo als een kind los zit in de maxi. Kan het niet zijn dat die moeder in aller haast misschien vergeten is het kindje vast te zetten.?? Want dan ben ik ook een slechte moeder mijn is het namelijk ook eens over komen. Kind in de buggy( dochter) en normaal bleef ze keurig op haar plek tot die ene keer dat ik het vergat. ? En ja wel ze draaide zich om en lag boem op de grond. Kan je wel vertellen wat voor schuld gevoel dat geeft. Maar ook moeders zijn maar mensen. Misschien wat dat met die moeder het zelfde ook per ongeluk vergeten. Ts trek het je niet te veel aan. Denk dat de situatie je behoorlijk uit evenwicht gebracht heeft en tegelijk kwam de cb arts te voorschijn. Van oeps. Probeer het even los te laten. En als je niet wil dat ze thuis komen had je het gelijk moeten aangeven je bent dat namelijk niet verplicht. Probeer er een positieve draai aan te geven en dan komt het wel goed en denk ook niet dat ze het rapporteren, vind trouwens ook dat de cb arts kil reageerde en niet je niet op je gemak stelde na dat je dochter gevallen was. Van meis kinderen vallen en staan weer op. Komt goed. Knuffel. .
Hier is zoiets gebeurt tijdens het huisbezoek van het CB. Die dame was ook nog eens zo'n typetje "ouderwetse wijkverpleegkundige" Ik bied koffie aan, zet koffie voor ons tweeen en loop met koffie naar de kamer. Ik zet mijn koffie midden op de tafel, met de bedoeling om hem zo op de vensterbank te zetten zodat Jelle er niet bij kan. (ik kon even niet bij de vensterbank want Jelle stond in de weg en ik wilde niet met 2 bekers hete koffie over hem heen stappen) Haar koffie zet ik op de hoge kast en ik zeg nog: "Ik zet hem hier neer, want hij graait alles van de tafel". Ik draai me om om mijn koffie van de tafel te pakken, ik stoot tegen de beker en alle gloeiend hete koffie vliegt over de tafel en Jelles hand! Die stond dus net aan de tafel om eens te kijken wat hij nu weer uit kon halen... Ow man, wat schaamde ik me zeg! Ik kreeg trouwens nog wel een compliment van haar omdat ik zo adequaat en rustig reageerde... Ik heb Jelle gewoon rustig opgepakt, geen paniek of niks en ik heb zijn handje onder de kraan gehouden. Vuurrood natuurlijk, maar toen ze 3 kwartier later wegging was er niks meer van te zien.
Heb niet alles gelezen, maar ik weet wel dat ze op zich aantekeningen maken. Ik zat eens met ons meisje te kroelen daar toen ik uit mijn ooghoek zag dat ze iets opschreef: "liefdevol" en nog een woord maar dat kon ik niet lezen. Als je je onzeker voelt zou ik het gewoon vragen: goh mijn dochter viel net toen u binnenkwam, maakt u daar dan gelijk een aantekening van of zo? Ik ben echt geen slechte moeder hoor! Misschien kun je dan gelijk de lucht klaren, lijkt mij geen fijn gevoel anders.
Pff niets van aan trekken, op een gegeven moment kom je in die fase dat ze net wel, net niet kunnen zitten en dan donderen ze allemaal wel een keertje om. Je bent dan echt geen slechte moeder hoor. Ik kan me wel voorstellen dat je je schaamt, maar je gaat me niet wijs maken dat geen van de andere moeders daar ook niet zoiets heeft meegemaakt. Zelf ben ik dit weekend met mijn zoon in mijn armen gevallen, omdat ik zo eigenwijs was op schoenen met hoge hakken te dragen, drie tassen en mijn zoon. Tja het gebeurt. Mijn ego deed meer zeer dan mijn kont trek je er alsjeblieft niets van aan. Je bent gewoon een goede moeder.
Dat was ook een beetje mijn idee... En misschien heeft ze zich er expres niet mee bemoeit - omdat dat juist óók weer heel bemoeierig over kan komen.... En dus ook misschien juist niet gewaardeerd zou worden. Ik denk dat het voor mensen bij het cb ook altijd zoeken is naar wat wel en wat niet goed om te doen is naar de mama's toe. Zeker omdat het beeld wat sommige van het cb hebben, gewoon al niet goed is en dan alles verkeerd over komt. En natuurlijk ook: Ze zijn sociaal gezien ook allemaal niet perfect... Het blijven ook mensen. Net als jij dus je niet te druk maken hoor!
Ohh wat gênant! Ik kan me helemaal voorstellen dat je jezelf schaamde. Wat overigens helemaal niet nodig is! Kinderen vallen nou eenmaal, het zal nog wel vaker gebeuren. Maar dat weet je in je achterhoofd vast al wel. En al maakt ze een aantekening, dikke puh voor haar en hopelijk is ze er dan blij mee. Ja toch. Dat wordt alleen van belang wanneer jij ineens wekelijks met je kind op de ziekenhuispoli zit omdat hij of zij weer eens van de trap gevallen is/een hele pot thee over zich heen getrokken heeft of meer van die dingen die weleens kunnen gebeuren maar niet elke week.
Zoals iedereen hier al zegt je bent geen slechte moeder. En ook ik vermoed dat ze geen aantekening maakt. Over het thuisbezoek ivm slecht slapen. Dat hebben ze ook bij ons gedaan. Zo kunnen ze een betere inschatten dan als jij met een wakkere kindje op het bureau bent. Zo hebben ze bij ons geluisterd hoe hij huilde en gekeken wat hij deed,om zo samen met ons een plan op te maken. Zal als ik jou was het thuisbezoek niet combineren met het feit dat ze jou kindje heeft zien vallen
Het zegt meer over die arts dan over Jou hoor, kindjes vallen.nou eenmaal soms en.tja soms is dat je eigen schuld.maar die dingen gebeuren mijn zijn hert kokend water over zich geen.gekregen van de zomer ik stond et met mijn neus bovenop en toch ging het.mis, het belangrijkste OS wat je doet als moeder om.er.daarna voor je kind te zijn door te troosten of on.mijn geval meteen 112 bellen en koelen maar die dingen gebeuren gewoon je kan je kinderen niet overal tegen beschermen. Die arts had Jou gerust moeten stellen ipv afkeuring en dom er bij gaan staan kijken. Je hebt het hoed gedaan geen zorg.
Als 1 van mijn kinderen bij het cb valt hoeven ze me echt niet te helpen hoor, dan pak en troost je je kind toch zelf, zou het niet op prijs stellen als zij dat zouden willen doen. Zou me er verder niet druk om maken, alle kinderen vallen wel eens.
Snap dat je je rotvoelt , Maar ik denk niet dat ze er aantekeningen van maakt hoor. Kan gebeuren toch. Jij hebt haar toch niet met opzet op de grond gegooid. Huisbezoek is niet vreemd mijn vriendin had ook problemen met slapen en toen kwamen ze ook thuis gewoon even kijken naar het kamertje meedenken hoe en wat. Suc6
vreselijk zo'n arts die meekijkt!!! ach joh, thuis kan er van alles gebeuren hoe voorzichtig je ook bent! ons mannetje heeft al drie keer een tandje door z'n lip gehad...maar wij zijn erg voorzichtig (niet overdreven hoor). niets van aantrekken!
Hier al vaker en onze meid is jonger en van zichzelf al zó voorzichtig... Maar ze valt gewoon verkeerd, zo sneu. Dus het zegt allemaal niets en dat weten die artsen ook wel hoor. Bij sommigen kindjes zijn de beentjes altijd bont en blauw - tja vervelend om te zien en soms al genant voor jezelf als ouder maar ook dat hoort bij het vallen en opstaan...
ja dankjewel ik heb nu helaas ook pnd ze vroeg ook of ik het wel leuk vind dat er eens in de zoveel tijd iemand komt om te kijken maar ik heb nee gezegd
Nou wat een vreemde reactie. Kindjes vallen wel vaker, hoe sneu dat ook is. Ik denk niet dat ze het noteren en dan nog..! Jij bent de baas over je kindje en niet het cb. Het cb bepaalt helemaal niets en je bent niets verplicht. Maak je niet te druk! Elk kindje zal zo nu en dan eens vallen.
thx voor de reacties. voel me al een stuk beter. en natuurlijk vallen kindjes, maarja het is de eerste he, dus ik ben nog super voorzichtig en baal dan als ze valt en al helemaal zo bij het cb. we zullen zien volgende week bij het huisbezoek. en idd als ze iets had gezegd had dat natuurlijk ook verkeerd kunnen worden opgenomen door mij. maar enige woordenwisseling was welkom geweest, al was het maar van ; oeps , tja, dat gebeurt bij kinderen.
Jeetje! Dat kan iedereen toch gebeuren? Niet druk om maken. Idioot dat die arts je zo stond aan te gapen. Daarom ga ik alleen voor de prikken met de kids naar het cb. Ik kom daar verder nooit voor de arts of wegen/meten. Stel betweterige etterballen zijn het hier. Als het niet goed gaat met mijn kind dan ga ik naar mijn huisarts. Daar kan ik mee lezen en schrijven.