Baby gevoelige darmen 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PlatvoetJ, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Mijn zoontje van 1 jaar heeft nooit moeite met poepen gehad het is meestal eten een half uur later een volle luier. Hij poept meestal tussen de 1 en 3 keer per dag. Als hij niet poept dan is het geheid veel wakker s'nachts het zit hem dwars. Volgens mij niet echt pijn maar meer een vervelend gevoel van volheid.

Vannacht had hij wel echt pijn we zijn tot 3 uur bezig geweest met hem, veel huilen, scheten laten en met zijn benen schoppen.
    Hij had bruine bonen op achteraf stom dat ik daar niet aan gedacht heb dat je van bonen gasserig word.

Ik vind het echt vervelend voor hem maar ook voor ons buiten dit "probleem" om is het gewoon ook een slechte slaper.

Ik kan weinig vinden over darmkrampjes die een baby heeft van 1 jaar het gaat allemaal over de eerste 4 maanden maar verassend genoeg heeft hij er toen weinig gehad.

Ik vroeg me af of iemand zich herkent in mijn verhaal of tips heeft met voeding die ik dus moet vermijden voor zijn darmen.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is zoontje altijd een moeilijke poeper geweest en nog merken we regelmatig dat zijn ontlasting harder is en hij er meer moeite voor moet doen. Gelukkig lukt het hem nog wel altijd zelf en hebben we niet meer de lactulose nodig, die we de eerste 6 maanden wel nodig hadden.
    Ik houd er wel rekening mee in zijn voeding. Zo krijgt hij bv. eigenlijk nooit banaan, wat dat werkt vaak erg stoppend. Ook rijst en rijstwafels werken stoppend, hij eet af en toe wel rijst, maar rijstwafels krijgt hij eigenlijk nooit meer.
    Verder probeer ik laxerend fruit te geven, zoals een rijpe peer, kiwi, pruim of sinaasappel(sap).
    Hij krijgt altijd bruin brood en ook regelmatig een plakje ontbijtkoek.
    Sinds hij minder melk drinkt is de ontlasting ook beter geworden, dus de melk beperken we tot 1 beker per dag (nou is hij daar ook niet zo dol op) en verder veel waterige dranken, hij drinkt goed en komt meestal wel aan 1 liter per dag.
    Zoontje is de afgelopen dagen ziek geweest, hij heeft minder gegeten en ook flink minder gedronken en dat merken we gelijk. Hij heeft nu al 3 dagen niet gepoept, maar hij lijkt er voor als nog geen last van te hebben, dus hopelijk komt het snel. :)

Zoontje poept trouwens ook nooit zonder dat wij het door hebben. Het gaat altijd gepaard met flink persen en een rood hoofd. Ook poept hij niet snel ergens anders, meestal alleen thuis in de kinderstoel. ;)

Hopelijk zitten hier wat tips voor je tussen! En als hij echt zo'n last blijft houden zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Naast bonen zou ik ook ui en prei vermijden, of mogen ze dat sowieso nog niet hebben, dat weet ik niet meer. Banaan werkt bij sommige kinderen ook stoppend.
    Soms helpt wat extra vet om de ontlasting soepeler te maken, dus volle melk en kwark en zo.
    Wat hier altijd goed werkt als ze al een paar dagen niet heeft gepoept Is een beker limonade, maar dan mierzoet aangemaakt; suiker laxeert. Meestal volgt de levering dan binnen een half uur. Dus je zou dat kunnen geven als hij eind van de middag nog niks gedaan heeft, dan heb je hopelijk niet dat gerommel in de nacht.

4. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ja het is gewoon zielig gelukkig ging het vandaag alweer goed en hij heeft twee keer gepoept dus die bonen is hij kwijt. Hij drinkt hier ook veel diksap, water en volle melk yoghurt etc. Ik ga die van de limo onthouden!

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gekke vraag misschien maar krijgt hij s avonds en papfles? Onze dochter is daar ook erg gevoelig voor een werd steeds met krampjes wakker ( nadat we op een pap voor vanaf 8 maanden waren overgestapt)

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je moet niks zomaar gaan vermijden. Bruine bonen zou ik even niet doen, voor de rest is het vooral ervaren. Te pittig moet je bij jonge kinderen niet doen, maar verder zijn er niet echt dingen die je niet zou moeten geven.

Deel Deze Pagina