kindje is gevonden op een plek waarlangs allemaal kinderen fietsn die naar school gaan.. (school van mijn jongens ligt om de hoek).. misschien dus idd juist daar omdat er zoveel kids op fiets langs komen en dan hopen dat iemand kind vind..
Had de foto ook al op Facebook gezien. Vreselijk. En ook voor de moeder, die moet toch in de war zijn?
Zou bijna hopen dat die moeder heel erg in de war was of in paniek en daarom hiervoor gekozen heeft. Maakt het niet minder erg, want zo'n klein hummeltje op dat tijdstip daar zo gekleed neerleggen.. Brr.. Mag toch hopen dat niemand dat doet die lekker in zijn vel zit en helemaal 'ok' is.
Weet je wat ik pas diep triest vind. De foto wordt zojuist door iemand in mijn lijst gedeeld. Onder de foto staat de volgende titel: Dit kleintje is vanmorgen gevonden in roermond. Deel deze foto zodat ze die moeder zonder hart kunnen vinden!!! Ik vind dit echt uitermate kwestend. Misschien heeft de moeder juist wel een hart! En heeft ze haar kindje laten leven. Hoop ook van ganser harte dat FB deze foto gaat verwijderen. Want hier kun je alleen maar meer leed mee veroorzaken. Dus degene die zo aso is geweest om die foto op FB te zetten krijgt van mij echt een duim naar beneden en de middelvinger omhoog!
Oh zo waren er ook mensen in mn FB die vonden dat dr baarmoeder verwijderd moest worden...ik kan daar slecht tegen...we weten helemaal niet hoe of wat! Natuurlijk doet iemand dit (hopelijk) niet met gezond verstand!
Ik heb de foto ook voorbij zien komen met enorm kwetsende opmerkingen er onder. En hoe cru ook ik denk dan: Hoop dat je nooit een pnd krijgt en het zelfde doet. Misschien dat ze dan eens anders gaan denken.. Lekker makkelijk om die moeder te veroordelen zonder dat je weet hoe of wat iemand met gezond verstand doet zoiets niet!! En ja het is heel zielig voor het kindje echt! Maar wees blij dat hij nog leeft en niks mankeert Blijkbaar wilde deze moeder heel graag dat het kindje gevonden zou worden anders leg je het wel ergens in de bush bush.
We weten allemaal niet waarom ze het heeft gedaan Hoop dat ze het uit wanhoop of depressie heeft gedaan anders is het wel heel erg
Vind het zo zielig, zag de foto op de nieuws site kreeg er tranen van in me ogen. Arm klein babytje. Vind het idd ook erg die opmerkingen die over de moeder worden geplaatst. Zoiets doe je echt niet van harte en ik denk dat ze echt geen andere keus zag, misschien kan ze er in haar ogen echt niet voor zorgen en idd dit beter dan dat ze het heeft vermoord.
Dat klopt ja, van die tekst onder de foto. Zag het ook. En haar baarmoeder laten verwijderen, wtf! Het is maar goed dat zulke mensen het niet voor het zeggen hebben want dat zijn nogal uitspraken...
Brr... Zo'n klein prulleke! Hoe lang zou hij er gelegen hebben.. Arm kind! En ik hoop idd dat de moeder gevonden wordt, want die heeft ook hulp nodig..
Pfff...krijg die foto niet uit mijn gedachten..... zo klein en hulpeloos! Gelukkig is hij of zij gezond en komt het hopelijk in een warm en liefdevol nestje terecht!!
Bah.. Ik zag het bericht net pas op fb met idd de tekst; wie helpt deze moeder zonder hart te vinden? Misschien als je zoiets ziet dat t in je opkomt van hoe heb je dit kunnen doen ziek mens.. Maarja even verder kijken dan je neus lang is. Er kan heel wat gebeurt.zijn met sie vrouw.. Ik hoop dat ze haar vinden en ze er weer bovenop komt als ze ziek is. Arm klein ventje, maar wel heel fijn dat ie niks mankeert en gezond is!
wie weet heeft ze wel een postnatale depressie en durft ze het nu niet meer te zeggen dat ze het jongetje daar neer heeft gelegt hoop dat ze haar vinden en met goede hulp moeder en zoon weer herenigt kunnen worden
Misschien is ze wel gedwongen door Familie.of een depressie,op l1 staat dat ze voor hem al een mooi pleeggezin hebben gevonden waar ze veel ervaring met baby's hebben.hoop dat wat ook verder gaat gebeuren het met het kindje en de moeder goed gaat komen,of ze nou wel of niet herenigd worden.
Er komt wel een babyhuis met vondelingenluik, in Dordrecht. Dat gaat volgens mij dit najaar open... Erg triest dit, maar inderdaad liever dit dan dat de moeder het kindje iets anders had aangedaan. Snap de negatieve reacties ook niet zo goed, want als het kindjes vermoord was of wat, dan werd er weer gezegd van; waarom legt ze het dan niet ergens te vondeling zodat iemand anders ervoor kan zorgen als ze het zelf niet kan/wil? Hoop dat het met moeder en kind goed mag gaan.
Wie weet wat hieraan ten grondslag lag. Misschien heeft ze wel te maken met familie-eer, en zou het veel grotere consequenties kunnen hebben als dit kindje bij haar bleef. Ze heeft er in elk geval voor gezorgd dat het gevonden werd, en heeft het niet ergens voor dood vuil achtergelaten. Ze zal een reden gehad hebben, en dit is altijd nog vele malen beter dan het kindje ombrengen.
P.s. Maakt het overigens niet minder zielig voor het kindje, bedoel die is nu helemaal in een gat van ontwetendheid gevallen. Maar daar komt het vast goed mee op den duur.