hartvescheurend! ik heb zelf net een lief jochie op de wereld gezet die waarschijnlijk even oud is. Ik moet er niet aan denken walgelijke opmerkingen van "een moeder zonder hart" en "baarmoeder eruitrukken" ed. op de vraag waarom er hier geen babyluikjes zijn? ik denk dat de drempel om een kindje af te staan bij een loket een stuk lager wordt omdat de gene die het kindje afstaat dan weet dat het kindje goed opgevangen wordt. Misschien dat er dan meer babies te vondeling gelegd zullen worden bij zo'n loket als wanneer je het kindje buiten in barre omstandigheden moet achterlaten met de onzekerheid of het wel op tijd gevonden wordt.
Heftig tsja je weet de reden van de moeder niet.. kan mijn mening dus nog niet echt vormen hierover, maar vind het wel zielig voor het baby'tje natuurlijk. Gelukkig zit hij nu in een goed pleeggezin. En gelukkig is hij niet omgebracht.
Ja vreselijk inderdaad.. Kom dergelijke uitspraken trouwens iets te vaak tegen op FB de laatste tijd, ik walg ervan wat er allemaal onder geschreven wordt. Het maakt me gewoon bang hoe mensen kunnen denken bah.
Precies! Ik denk dat deze moeder juist het allerbeste voor haar kindje wilde en haar kindje op een plek heeft neer gelegd wat haar het beste leek. Juist als moeder, kan ik me alleen voorstellen dat je zoiets doet, als je geen andere uitweg ziet. Als je je kind 9 mnd hebt gedragen, dan houd je van je kind. Je kind ergens achter laten, doe je, omdat je denkt dat je kind beter af is zonder jou. Deze moeder heeft geen oordelen nodig, maar steun en de juiste psychologische hulp.
Toch niet altijd, er zijn ook vrouwen die hun baby's hebben vermoord. Maar in het geval van dit babytje vermoed ik eerder dat de vrouw geen uitweg zag, misschien wilde ze wel zelfmoord plegen en wilde ze dat het kindje toch goed terecht kwam (niet dat ik hiermee zelfmoord rechtvaardig hoor)? Of had ze een postnatale depressie/psychose.
Ik moet dan altijd denken aan die tandartsassistente die 3 baby'tjes had vermoord en in koffers op zolder had verstopt en haar zwangerschappen verborgen hield voor iedereen, zelfs haar baas de tandarts en familie. Kan me niet voorstellen dat ze van haar kinderen hield. Zwanger van kindje 1 -> vermoorden en verstoppen op zolder. Waarom dan in godsnaam nog zwanger worden van nr2 en hetzelfde doen, en dan nog van nr3, enz.. Dan ben je gewoon psychisch ziek en heb je geen hart. Vrouwen die hun kinderen achterlaten in babyluiken of ergens anders kan ik nog van inkomen dat zei van hun kinderen houden en misschien wel het beste voor hen willen dat ze zelf niet kunnen bieden, maar je kind gruwelijk vermoorden en dan nog een 2e en 3e pakken dat is echt ziek
Heb het dan ook niet over vrouwen die hun kinderen vermoorden. Maar ook dan denk ik dat er psychisch iets zeer ernstigs aan de hand is.
Ik ben het met je eens. Liever te vondeling leggen zodat andere mensen het kindje vinden dan het kindje vermoorden... Al moest ik wel even een traantje wegpinken toen ik de foto op facebook voorbij zag komen hoor Ik kon me zo moeilijk voorstellen hoe een moeder haar kind ergens neer kan leggen en dan weglopen... En wat dacht je van het kleine schatje zelf dan? Eerst heerlijk warm bij mama in de buik en dan eenmaal geboren ergens buiten neergelegd worden moederziel alleen zonder de vertrouwde geluiden en geuren van moeder Daar kan ik echt om janken...
Dit nieuws is wel even schrikken. Even over de vondelingenluik in België, deze is denk ik nu 3 x gebruikt sinds die bestaat. Als er een baby wordt ingelegd gaat er meteen een intern alarm af zodat de baby direct opgevangen wordt. Het wordt ook op het nieuws gemeld zodat er toch nog gezocht kan worden naar de biologische ouders. Deze krijgen, geloof ik, een maand de tijd om zich te melden. Daarna wordt er over gegaan naar het zoeken van een pleeggezin. Deze vrouw heeft misschien helemaal geen uitweg gezien, hoop dat ze haar vinden en haar kunnen helpen.
Als je als moeder het beste voor je kind over heb en hoopt dat het veilig en wel gevonden wordt. Waarom doe je een kind dan geen sokjes en kleertjes aan ? Of het moet echt heet zijn geweest maar hij lag daar al zo vroeg dus neem aan van niet . Arm mannetje