Baby gevonden in ondergrondse container Amsterdam - https://nos.nl/l/2369749 De tranen sprongen meteen in mijn ogen toen ik het las. Wat moet er toch allemaal gebeurd zijn als je dit doet. En ook voor de hulpverleners lijkt het me heftig.
Mensen sporen echt niet. Gelukkig is het kindje gevonden! Nu met de avondklok heeft het kindje nog geluk gehad ook want anders was het pas de volgende morgen gevonden. Als het dat overleefd had..
Ja las het ook... zo erg breng het alsjeblieft maar hier dan, zegt mijn hart dan. wat natuurlijk geen oplossing is, dat snap ik ook wel. Maar toch.... zo'n kleintje
Verschrikkelijk! Ben benieuwd naar het verhaal er achter. Het meisje maakt het gelukkig goed. Ik zou ook zeggen breng maar hier! Zo welkom. Zoveel liefde te geven.
Vreselijk.. Leg het dan ergens voor de deur en bel aan, loop weg.. denk ik dan. Maar dat is waarschijnlijk te simpel gedacht van mij.
De reacties onder de nieuwsberichten doen mij minstens net zo veel pijn. Dat het goed wordt gepraat wat de ‘dader’ heeft gedaan. No matter what, je gooit een levend wezen NIET bij het grofvuil. Leg het voor een deur, voor een winkel, voor een ziekenhuis, bel anoniem de ambulance met de plaats van het kind, maar NIET hulpeloos in de nacht in een vuilcontainer.. Ben hier echt beroerd van. Zoveel mensen die maar al te graag zon kindje een liefdevol thuis zouden willen geven.. Kan me écht geen reden bedenken waarom iemand dít zou doen..
Ik las het met tranen. Hoe haal je het in je hoofd om een pasgeboren baby in een ondergrondse container te gooien. Ze moesten zelfs vuilniszakken opzij doen om bij de baby te komen. Dan wil je volgens mij niet eens dat ze gevonden word. Het is maar goed dat iemand haar heeft horen huilen. Verschrikkelijk gewoon. Hopelijk vind het meisje een warm thuis en groeit ze goed en liefdevol op.
Wat verschrikkelijk! Hoe kan je zoiets doen! Leg het kindje dan ergens binnen, bel 112, en ga dan weg ofzo. Maar dit is gewoon poging tot moord in mijn ogen, wat de omstandigheden van de dader ook zijn geweest. Misselijk word ik hiervan
Vreselijk! Arm meisje, ik hoop dat ze in een warm en liefdevol (pleeg)gezin terecht komt! Ik schrok enorm van de reacties op social media over de moeder. Wie zegt dat zij het was? Misschien heeft een loverboy/ pooier/ vriend enz het gedaan?
Ik vind het echt walgelijk. Natuurlijk snap ik dat het een wanhoopsdaad is, maar er zijn zoveel andere manieren.
Ik las het interview met degene die haar gevonden heeft. Ze heeft er niet van kunnen slapen. Ze zei iets in de trant van "ik heb al vijf kinderen, ik kan er nog wel eentje bij". Dat vond ik zo'n mooie uitspraak ♡
Als je helder na kan denken zijn er zoveel andere manieren. Ik vind dit natuurlijk niet oké. Maar er zijn zoveel scenario's. Misschien was de moeder zelf een kind en volledig in paniek. Misschien was het de moeder helemaal niet die dit gedaan heeft.
Of had ze een psychose.. dan doe je dingen die je daarna niet eens meer weet. (En ik praat het niet goed hoor. Ik riep ook "leg dat kindje dan voor de deur!" Ik kan me er gelukkig helemaal niks bij voorstellen.)
Dit inderdaad. Mijn eerste reactie was precies zo; hoe kun je zoiets doen, hoe haal je het in je hoofd.. maar daarna bedacht ik me ook wat de reden zou zijn geweest, een psychose oid. Kan mij in ieder geval niet voorstellen dat je zoiets bij je volle verstand doet.