Baby gevonden in ondergrondse container

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chrystel73, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Alweer... :cry:

Je moet toch wel een steekje los hebben om zoiets te doen.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Onbegrijpelijk...maandag een pasgeboren baby in een container en ik leg dinsdags bloemen bij t strooiveld van mn zoontje die na 15 weken zwangerschap geboren werd vanwege afwijkingen...

Zelfs andersom (15wkn baby in container) had ik er met mn hoofd niet bij gekund.

Adoptie is een papierhandel en een heel traject anders had ik wel gezegd "kom maar door!" maar hopelijk een liefdevol plekje bij een stel met een vurige wens en die nu geen optie hebben voor buitenland adopties.

3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Er is ook nog de mogelijkheid dat niet de moeder maar de verwekker of een familielid dit gedaan heeft! Ik zie overal oordelen richting de moeder, maar er is een zeer reële mogelijkheid dat zij dit niet gedaan heeft. En nog veel meer problemen heeft dan alleen dit baby'tje.

rijo, citroenrasp, Jackie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Arme baby en arme moeder. Geen enkele moeder in een veilig en gezonde omgeving gooit haar baby weg. Er is (vrijwel) altijd meer aan de hand, (vrijwel) altijd zit de moeder in zo’n verschrikkelijke situatie, fysiek of mentaal, waardoor dit haar enige optie lijkt.
    De moeder is net zo goed slachtoffer..

ik hoop dat het meisje in liefdevolle armen terecht komt

Jackie87 vindt dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Verschrikkelijk als je dit als meisje van een paar uur oud in je jonge leven moet overkomen.

Ik hoop dat ze de moeder vinden, want of ze nu dader is of slachtoffer, die zit waarschijnlijk heel diep in de shit.

En aan de rechter is het vervolgens om te beoordelen in hoeverre dit haar aan te rekenen is.

KleineLai vindt dit leuk.
  6. Elizah

Elizah Niet meer actief

7. Elizah

Elizah Niet meer actief

Een steekje los??
    Ik denk eerder aan een hele hoop ellende, verdriet, eenzaamheid, wanhoop.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    In zo'n geval denk ik eerder dat ze een baby "veilig" op straat zullen leggen. Niet in een vuilcontainer!

Zuul en Bellybell vinden dit leuk.
  9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Precies dit. We hebben geen idee wat erachter zit.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Nou dit!
    Als iemand zoiets doet zit daar heel veel ellende achter.
    Wat moet die moeder een wanhoop gevoeld hebben dat ze maar een uitweg zag: haar baby in een container gooien.
    Of wat zit die moeder in een vreselijke situatie, dat iemand anders voor haar besliste dat die baby maar beter kon verdwijnen en hij/zij hem dus in de container gooide.

Nee ik veroordeel die moeder niet. Ik hoop dat zij de hulp krijgt die nodig is.

11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er staat toch ook niet dat ze perse moeder veroordeeld? Als dit niet gedaan is door moeder dan zit er toch ook een steekje los bij degene die een baby in een vuilcontainer gooit?! Zoveel momenten om te stoppen, zoveel betere plekken om een kindje achter te laten.
    En als het moeder wel was dan heeft ze ook hulp nodig want ik geloof niet dat iemand dit zomaar doet. Hoe wanhopig je ook bent of mag zijn..

citroenrasp en Bellybell vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Waaruit maak jij dan op dat de moeder dit heeft gedaan? Daarover is nog niks bekend. O.a daarom refereerde ik niet specifiek naar de moeder.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik zeg toch ook niet dat de moeder dit heeft gedaan? Ik zeg of de moeder, of iemand anders.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Je zegt 'nou dit!' tegen iemand die mij citeerde. Vandaar mijn reactie. Maar alsnog maak ik echt wel uit je post op dat je er vanuit gaat dat de moeder het mogelijk gedaan heeft. Anders zou je toch niet meermaals refereren naar 'moeder'?

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Oké, ik snap je.

Ik reageerde vooral op wat Elizah zei: een hoop ellende en wanhoop.
    Misschien is mijn post niet duidelijk.
    Maar ik bedoel: die moeder KAN het gedaan hebben. Hoe wanhopig moet je zijn om dit als oplossing te zien?
    Of iemand anders heeft dit voor die moeder gedaan. Dan moet er ook heel veel mis zijn om tot deze beslissing te komen.

Dat kun je noemen 'een steekje los' maar dit kan ook een wanhoopsdaad zijn geweest.
    Goed? Nee zeker niet!!
    Begrijpelijk? Kan ik niet over oordelen, want ik weet niet de situatie en ben nooit in zo'n situatie geweest.

citroenrasp vindt dit leuk.
  16. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Jeetje wat erg :(

17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
  18. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Sorry maar 'kinderen' van 17 zijn echt gewoon bijna volwassenen. Die weten echt wel dat, ook al was het kindje overleden, je het niet in een vuilnisbak hoort te gooien. Kom nou zeg... Wat een enorm slappe excuses. En mocht er iets mis zijn bij de geboorte, haal je toch hulp? Zeeeeeeeeer bijzonder allemaal. En dan kun je zeggen; wanhoopsdaad. Maar hier waren een jongen van 17, een meid van 17 EN een volwassen oma bij betrokken...

Leni88, Vergeten en Loveloes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina