Lage baarmoeder na bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door exciting, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    hallo!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Ik ben (morgen) 4 weken geleden bevallen van een prachtige zoon!

Nou had ik in het begin na de bevalling steeds het gevoel dat er van alles uit viel (van voor en van achter). Dat is na 2-3 weken ongeveer weer bij getrokken. (heb flink last gehad van aambeien, en nu nog steeds een beetje)
    Sinds gister heb ik weer het gevoel dat er iets zwaars in mijn vagina ligt. Ik heb net onder de douche gevoeld, en ik denk dat mijn baarmoeder(mond?) erg laag ligt, want ik zat al snel ergens tegen aan. Trekt dit weer bij, en is dit normaal?

Ik ben 2 uur aan het persen geweest, dus het heeft een flinke opdonder gehad. Ik wacht op jullie reactie, bedankt alvast!

Groetjes exciting

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan goed zijn dat door de bevalling je baarmoeder wat verzakt is. Belangrijk is dat je hiervoor oefeningen doet om je bekkenbodem weer sterker te maken. Ik zou je aanraden contact op te nemen met de huisarts. De huisarts weet vaak wel een goede bekkenfysiotherapeut in de omgeving. Succes en ik hoop dat je snel van je klachten af bent. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina