Kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jorietje, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hey Ladies,

"Moet" een kindje eerst zelfstandig kunnen zitten voor hij in de kinderstoel "mag" of kan dit ook al eerder?
    Meneertje zit nu op schoot echt al heel goed uiteraard nog wel met ondersteuning. We hebben nog geen kinderstoel, maar gaan er binnenkort wel 1 aanschaffen, maar ik vraag me af hoe dat bij anderen gaat en wat het advies is.. En ik snap ook dat hij er niet gelijk een uur in gezet moet worden, maar gewoon beginnen met een paar minuten, maar vanaf welk moment?? ;)
    Op schoot wil hij eigenlijk alleen nog maar zitten, liggen vind ie niks meer, tenzij hij de fles krijgt :D

Gr,
    Joriet

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het advies is dat een kindje goed zelfstandig moet kunnen zitten voordat hij in de kinderstoel gaat. Dus zonder steun, op een kleed op de grond bijvoorbeeld. Of in de box.

Je kunt het natuurlijk wel eerder doen, maar het ruggetje van je kleine is nog erg kwetsbaar. Of je het risico wilt lopen het ruggetje te overbelasten, is aan jullie zelf om te bepalen. Ik weet wel dat er zat moeders zijn die al eerder met een kinderstoel beginnen en waar het wel goed gaat, dus tja...

3. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Ja ze moeten rechtop kunnen zitten ivm verstikking.
    als ze in elkaar gezakt zitten en eten dan als er wat verkeerd schiet dan kunne ze het er zelf neit uitkokken.

En als ze rechtop kunnen zitten (met rechte rug) dan gaan rechten ze hun rug en hangen ze schuin voorover als ze wat uit kokken.

Lucas zat vanaf 6 1/2 maand in de eetstoel met 2 opgerolde handdoeken langs zich.Maar het echte eten pas vanaf 7 maandne oud.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Zo'n vermoeden had ik al wel, dan wacht ik lekker tot hij zelf goed kan zitten. En wacht ik ook gewoon nog even met kopen, dan kan ik hem er niet in zetten ook :D

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Verstandig :D

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    dat is inderddaad verstandig!

onze dochter zit vanaf 8 maanden in de triptrap, toen kon ze goed zitten met wat ondersteuning..

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Mijn dochter is nu 6 1/2 maand. Ze kan op schoot goed zitten. Dan hoef je haar alleen vast te houden dat ze niet opzij rolt. Maar verder zit ze goed rechtop. Bij de gastouder heeft ze van de week in de kinderstoel gezeten en dat gaat goed. Wij gaan er vanavond 1 halen die we via mp hebben gekocht. Maar mag ze er dan helemaal niet in zitten?
    Is het niet hetzelfde als op schoot zitten? Dan laat je je kindje toch ook niet altijd liggen? Of zie ik dit verkeerd?

8. Karoke

Karoke Niet meer actief

Op schoot zit een baby toch net iets steviger/beter tegengehouden. Normaal zeggen ze dan inderdaad ook dat ze al goed moeten kunnen zitten.
    Ons ventje zit sinds zijn 4 maanden ongeveer in een kinderstoel. Maar toen kon hij ook al behoorlijk goed zitten. Op de bank of zo zat hij ook al met een rechte rug, hij kukelde enkel nog wel eens scheef of achterover. ;) Dus met een beetje steun, zoals in een kinderstoel, zat hij echt heel flink. Nu moet ik er wel bij vermelden dat we er een hadden die je een beetje platter kon leggen, deze was ook bedoelt voor jongere baby's.

En uiteraard begin je ook niet met een half uur per keer he. :p

9. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Als ik haar op de bank zet tegen de rugleuning dan zit ze netjes recht op. Zoals hier. Maar dit is al een maand geleden.
    Bekijk bijlage 177781

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Persoonlijk zou ik ook nog even wachten. Ik heb gisteren toevallig gehoord dat vriendin van me haar kindje ook al in een stoel liet zitten en dat ze als maar aan het corrigeren was. Daarop werd ze heel boos en nukkig en kreeg ze van het CB te horen dat waarschijnlijk het nog teveel energie kost om het nu al aan te bieden. Beter dus te wachten totdat ze wat steviger zelf kan zitten. Dat hoeft geen uur te zijn. Ik ben zelf begonnen met een vijf minuutjes en dat steeds uitgebreid.

11. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje kon ook vrij snel al een beetje zitten. Zeker nog wel met ondersteuning. Maar ik heb hem met een maand of 6 wel in de triptrap gezet. Hij kan nu 'pas' zelf blijven zitten.

Het is wel beter te wachten tot je kindje goed kan zitten, maar als met ondersteuning al aardig gaat, dan is een keer 10 min niet zo erg.

Deel Deze Pagina