nog geen vast ritme, BV, hoe straks KDV?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Dag meiden,
    Mijn zoontje is vandaag 12 weken oud. Gelukkig hoeft hij pas medio januari naar het KDV.
    Ik geef borstvoeding op verzoek. Er zit alleen nog niet echt regelmaat in. Wel krijgt hij zijn laatste voeding tussen 1930-2030 waarna hij direct zijn bedje in gaat. Hij wordt dan wakker tussen 04u-06u voor zijn eerste voeding. AFhankelijk van dit tijdstip worden zijn latere voedingen bepaald... HIj komt overdag meestal om de 3,5 uur.
    Maar hoe doen we dit nou straks als hij naar het KDV gaat?
    Vaak is zijn tweede voeding om 09u, precies het moment dat hij door zijn vader naar het KDV wordt gebracht? kunnen ze hem dan meteen de fles geven?
    en aangezien ik op verzoek voedt, hebben ze daar wel oog voor signalen?

een vriendin van mij voedt om de vier uur en maakt haar zoon om 07u wakker voor de eerste voeding. Op zich ideaal want zij weet precies hoe haar dag eruit ziet..
    maakt me soms onzeker of ik het wel goed doe en of ik hier ook niet naar toe moet.

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij voedden toen ook op verzoek, alleen wel dat hij op het KDV al over was op kunstvoeding (ik kolfde niet). Er zat alleen totaal geen regelmaat in, dus elke dag daar was het voor de leidster ook gewoon maar aankijken wanneer hij om voeding vroeg. Dat ging hartstikke goed. Ik zou gewoon overleggen met je KDV hoe zij er tegenover staan en hoe ze ermee omgaan. Dat geeft jou een rustiger gevoel, denk ik ;) Zij zijn degene die weten wat het beste werkt. Vaak komen kinderen na een poosje KDV vanzelf in een ritme terecht (in ieder geval voor de dagen dat ze daar zijn). Was bij ons wel zo. :)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op een kdv kijken ze erg goed naar de kindjes is mijn ervaring, ze hebben ook (over het algemeen) zoveel ervaring met allemaal verschillende kindjes!

Als hij meteen om 9 uur als hij gebracht wordt de fles moet, is dat meestal niet zo'n probleem. Hier staan ze 's ochtends (tot 9 uur geloof) en 's middags (na 17 uur geloof ik) alleen, dus dan is het niet handig. Maar waarschijnlijk gaat je kindje dan toch eerst even rondkijken en zal niet meteen de fles hoeven dan, sowieso als ze ouder worden kun je ze wat makkelijker laten wachten voor een voeding (mocht het nodig zijn).

Ik en zij hebben Eva altijd op verzoek gevoed en nu met Lisa weer, Lisa is nu eigenlijk net pas weer begonnen met eten en drinken en ze pakken het erg goed op!

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    o gelukkig!
    en misschien komt hij tegen die tijd wel om de 4 uur, dat zou ook schelen...
    of is het niet zo dat alle kindjes op een gegeven moment elke 4 uur komen?

Deel Deze Pagina