Wanneer in kinderstoel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cvr84, Jan 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvr84

cvr84 Lid

Oct 25, 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai.

Vanaf wanneer ging jullie kleine in de kinderstoel?
    K. is nu 4,5 maand en zakt helemaal in de wipstoel. Ze is vrij lang voor haar leeftijd en blijft goed zitten in de kinderstoel met extra kussen en dekens ter ondersteuning. Dit doen we maar vijf minuten per dag.

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Toen hij zelf kon zitten, zonder ondersteuning. We hebben eerst een tijdje een bumbo stoeltje gebruikt tijdens het eten, deze geeft meer ondersteuning. Pas toen hij zelf ging zitten, hebben we een grote kinderstoel aangeschaft.

3. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Als je kussens en dekens moet gebruiken blijft je baby echt niet goed zitten, en dan is de zithouding zeker niet goed voor de heupjes.

Een baby zit goed als ze rechtop zit en ook nog blijft zitten als je licht probeert om te duwen (evenwicht houden), dan zijn pas de heupen klaar om bovenlichaam te dragen.
    Meest ideale is als de baby zelf in zithouding kan komen, veel kdv's en fysio's houden dit als richtlijn.

Tijdens het eten zou ik haar voorlopig op schoot houden, zodanig dat jij haar bovenlichaam ondersteunt. Vanaf ong 6mnd even kort in de stoel, alleen om te eten.

Voor de rest is de buikligging de beste houding, lekker vrij laten bewegen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier zat hij vanaf 6-7 maanden in de kinderstoel. In de IKEA kinderstoel zat hij al snel goed (met verkleiner). De houten kinderstoel van Prenatal zat hij echt pas goed in toen hij ook zelf kon gaan zitten (maar dit was pas met 11 maanden, blijven zitten wel met 7 maanden).
    Hier hebben we tot die tijd de wipstoel in 'zit' stand gezet of de maxi cosi gebruikt als we een dagje weg waren.
    Op schoot kan inderdaad ook prima.
    Ik vind 4,5 maand ook wel erg jong om een kindje al in de kinderstoel te zetten.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Vanaf 6 mnd toen mevrouw prima een kwartier bleef zitten, ook kon ze zichzelf toen corrigeren (als we d'r een duwtje gaven)

6. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    zoals meerdere dames al hebben gezegd zodra ze zelfstandig kunnen zitten.

7. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Onze zoon zit lekker in zijn Ikea stoel met kussentje. Hij vind het geweldig, eet hier zijn eten ook beter in dan in de wipstoel in de meest rechtop stand. Ik vind het beter om 5 minuten in de stoel voldoende gesteund te zitten dan onderuit gezakt op schoot.

Ik begrijp dat de meest ideale situatie misschien anders is. Maar hier word verder veel op de grond / box gelegen, dus die 5 minuten per keer zijn echt niet zo slecht lijkt me.

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Nou als wij hadden moeten wachten tot ze zelfstandig ging zitten... We deden vanaf een maand of 7 tijdens het avond eten en vanaf 8 ook fruit ongeveer. Ze ging zelf zitten met 16 maanden. Vanaf een jaar kon ze wel stevig zitten.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Wij hebben ook niet gewacht tot ze zelf kon gaan zitten hoor

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Zoontje van bijna 5mnd hier MAG van de fysio niet te lang zitten, omdat zn zijwaartse stabiliteit nog niet goed is (normaal voor de leeftijd) en dat scoliose kan veroorzaken

11. mc87

mc87 Actief lid

Apr 11, 2013
    336
    39
    28
    Female
    Ik weet niet meer hoe oud onze zoon was, maar het was ook na de zesde maand.Eerder wilde hij ook niet omdat hij steeds onderuit zakte.Dan ging hij huilen.wel eerder geprobeerd.Ik vind het niet zoveel uitmaken,wanneer het echt officieel mag.Ik let gewoon op,wat hij wil en kan.En of het makkelijk is.

12. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Mijn oudste was 7 mnd toen kon ze ook zelf in de zitstand komen. Mijn jongste is nu 5 mnd komt in de wipstoel zelf tot de zitstand maar hangt dan naar voren. Voor mij een teken dat de evenwicht nog niet helemaal in orde is. Ik wacht dus nog even.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Hier nog steeds wipstoel omdat t praktisch is. Ze kan wel zelf (gaan) zitten en gaat vanaf ze 7mnd is op de fiets mee
    Vanaf 6 maanden zou ik een kindje in een kinderstoel zetten mits ze redelijk zitten (dus niet scheef of als een zoutzak)

Share This Page