Zet m'n vraag maar hier neer... Vandaag bij mijn dochter van 3 de waterpokken ontdekt. Iemand ervaring hoe groot de kans is dat mijn zoontje van 8 maanden dit nu ook krijgt en zo ja, hoe verliep dit dan als ze dit al zo jong krijgen?
Ik denk dat die kans erg groot is!!! En het erge daarvan is dat hij onder een jaar is. Dus heeft hij kans dat hij het nog een keer krijgt.
Ow, vergeet erbij te zetten dat mijn zoontje het met 10 maanden had. Hij heeft er niet zoveel last van gehad gelukkig.
Mijn dochter heeft het met vijf (!) maanden gehad. Helemaal geen last van gehad. Ze besefte ook niet dat ze eraan kon krabben. Dat was een voordeel. Maar inderdaad als ze het zo jong krijgen krijgen ze het vaak nog een keer. Helaas.
Tot 6 maanden zijn kinderen beschermd met antistoffen die ze via de placenta mee hebben gekregen. Ze kunnen dan waterpokken krijgen, maar dan betreft het een milde variant. Daarna geldt dat niet meer... Sterkte, mijn meisje heeft het ook gehad. Een badje met havermout helpt tegen de jeuk, net als koelgel. Gelukkig had dochterlief er erg weinig in haar gezicht (haar rug en buik waren wel een mijnenveld), dus heeft ze er geen zichtbare littekens aan over gehouden.
Gelukkig gaat het met dochetrlief al wat beter, al zit ze er nu wel helemaal onder!!! Ze heeft nog niet echt de neiging om te gaan jeuken, heb wel de gel van vsm gehaald. We wachten het maar rustig af of mijn zoontje het ook krijgt... MOet nu alleen wel pas in januari de tweede vaccinatie voor de mex. griep halen (zou anders vandaag moeten), maar of het dan nog nut heeft (ff off-topic).
De incubatietijd voor waterpokken is 2 weken. Dus houd er rekening mee dat ze bij je zoontje over 2 weken alsnog kunnen verschijnen.
ff een update: precies 2 weken later zit mijn zoontje nu ook onder de waterpokken, nog eerger dan bij zijn zus. Hij lijkt er niet erg last van te hebben, maar heb hem lekker ingesmeerd en in een badje met havermout gedaan. Hoop dat het nu snel beter gaat!
Gelukkig heeft hij er niet veel last van! Dat scheelt alweer een slok op een borrel! Alleen jammer dat hij nu niet resistent is aangezien hij nog onder een jaar is....
mag ik vragen wat voor zalf je gebruikt? Ik gebruik nu bij mijn dochter poxclin (of kidsclin) bij de apotheek vandaag. Werkt echt super! Geen jeuk niets! Succes met je mannetje
Ik ben ook wel benieuwd wat jullie gebruiken, helpt dat alleen tegen de jeuk? of gaat het indrogen van de blaasjes dan ook wat sneller? Robyn heeft sinds gisteren ook de waterpokken, haar buik en rug zitten helemaal vol, in haar nek en gezicht zitten er ook een aantal, het ziet er echt niet uit haha, arm meisje. Maar ze heeft er gelukkig niet echt last van. Ik heb haar nog niet zien krabben.
@marijke1982 poxclin of kidsclin werkt voor ons echt helemaal super! het is een soort schuim wat super makkelijk smeert ipv zalf of creme. Mag ook gebruikt worden voor tussen haar billen en op haar lipjes (niet erin, maar dat lijkt mij logisch) Ook de apotheek was erg tevreden met dit nieuwe product. Tja ik weet niet of het door het product komt, maar met kerst de waterpokken gekregen en nu is alles al ingedroogd! Het lijkt te helpen, maar dat komt ook dat ze niet krabbelt.
Wat een poppetje zeg! En ook gewoon lekker lachen ondanks die vervelende pokken. Ik ga even kijken voor kidsclin, had het ook al op internet gevonden.
mijn dochter van 2 heeft t ook sinds gister. echt zielig, ze is de hele nacht bijn aop geweest. jammer dat de apotheek dicht is anders had ik de zalf meten gehaald. ik doe er mentol poeder op.haar broertje van 6 maand zal t ook wel krijgen denk ik, zielig
@susan: Wij hebben ook zo'n vreselijke nacht gehad. Robyn werd steeds wakker, echt heel zielig. Wij hebben haar maar tussen ons in gelegd. Ze sliep steeds even en dan werd ze weer huilend wakker en ging ze echt heen en weer rollen en krabben (op haar hoofd). Ik heb maar steeds lekker over haar hoofd en rug heen gewreven, dat hielp wel een beetje. Pff ben wel kapot nu, gelukkig ben ik vrij, vriend moet wel werken dus heb wel een beetje medelijden ook met hem. Nu lijkt er weer niks aan de hand. Ze is weer vrolijk en heeft geen last van de jeuk.
heb vandaag die zalf v vsm gehaald. nu zit mijn dochter lekker in de nee fase en wil beslist niet ingesmeerd en in gepoederd worden. hahaha ja onze dochter heef ook tussen ons in geslapen. de allereerste keer en ben er echt fel op tegen maar we stonen elk kwartier bij haar bed das ook geen doen. ze heeft er ook verhoging van en vooral bij de luier heeft ze t erg extreem. heel veel blaasejes en erg opgezet en rauw. hoop echt dat dit snel over is.
Voor Milan gebruik ik ook de zalf van VSM. Vandaag is hij echt wel wat ziekjes, hij heeft wat verhoging en voelt zich duidelijk niet prettig. De waterpokken zitten echt overal! Op zijn hoofd, buik, billen, rug, gezicht. Af en toe zie je dat hij ook best nog wel wat jeuk heeft ondanks de zalf. Wel zie ik dat ze al aardig indrogen, dus denk dat dat toch komt door of die zalf of het havermoutbadje. Ook sliep hij vandaag megaveel. Hoop dus dat we het ergste gehad hebben en dat hij weer het vrolijke ventje wordt dat wij kennen.
Mijn vriend is vanmiddag onder werktijd even naar de apotheek gereden en heeft calendulan emulsie en zemelen gehaald, dat schuim hadden ze niet. Toen hij thuis kwam zijn we gelijk onder de douche gestapt en heb ik haar met de zemelen (in een washandje) gewassen, en na het douchen de lotion opgedaan. Voor het slapen gaan weer de lotion opgedaan en volgens mij werkt het al aardig, ze ligt nu al vanaf kwart voor 8 te slapen en heeft 1 keer 1 tel gehuild en was toen weer stil. Gisteravond en vandaag overdag sliep ze steeds maar 30-45 minuten en werd dan huilend wakker, dus dit is al een goed teken, ze heeft haar rust echt hard nodig, het arme schaap keek echt heel suf uit haar oogjes,en ze was echt kapot. Morgenochtend ga ik even haar badje van zolder vissen en gaat ze lekker in bad met de zemelen en natuurlijk weer de lotion gebruiken en dan hopen op een snelle verbetering. Alleen op haar benen zit vrijwel niks, en haar armen vallen nog wel mee, voor de rest zitten ze overal.
Ja ze heeft er ook veel in haar gezichtje, en onder haar haar. De zemelen en de lotion helpen wel heel goed, vannacht heeft ze heerlijk geslapen, ze is alleen om half 5 en om 6uur wakker geworden, verder niet. Vandaag was ze dan ook een stuk vrolijker. De blaasjes zijn (bijna) allemaal ingedroogt, en ze heeft ook een stuk minder jeuk eraan. Hoe is het met jullie kindjes?